מבזקיםמומלצים

בואו לגלות מהו מקצוע הדיגיטל הכי רותח ב-2023 שמייצר לכם ערוץ הכנסה רווחי, יציב ומבוקש

עד לפני כמה שנים עולם האוטומציות העסקיות היה נחלתם של החברות הגדולות, שיכלו להרשות לעצמן מערכות יקרות וסוללת מתכנתים. אבל בטכנולוגיה כמו בטכנולוגיה חוקי המשחק משתנים מהר: ב-2023 הדלתות של ממשקי האוטומציה העסקית פתוחות גם לעסקים קטנים. בניית מסעות לקוח שמבוססים על תהליכים אוטומטיים ושיפור תהליכי השיווק והמכירות הם רק חלק ממה שאוטומציה יודעת לעשות. השוק מבין יותר ויותר את הצורך שלו להתקדם ולייעל את עצמו. האם מדובר במקצוע חדש שהביקוש אליו רק הולך וגדל? לצורך הכתבה נפגשנו עם שגיא שני מחברת Smartup Automation, מהראשונים בארץ שמלמד אוטומציה עסקית.

שגיא שני, מהראשונים בישראל שמלמדים אוטומציה עסקית

אז.. איך בכלל הגעת להתעסק עם אוטומציה עסקית?

זה מצחיק אבל לגמרי במקרה (למרות שאין באמת מקרים..). ב-2017 פתחתי חנות אינטרנטית של תוספי תזונה לקשב וריכוז, והביקוש פשוט היה מטורף מהיום הראשון שעלינו לאוויר. הרגשתי שאם אין לי משהו שעושה סדר בכל הדבר הזה, אני הולך לאבד את הידיים והרגליים. חקרתי קצת וגיליתי עולם עצום שנקרא אוטומציות שפשוט שינה לי את החיים: תוך זמן קצר בניתי מערכת CRM שמנהלת באופן מסודר את כל הלידים והמכירות, פיתחתי צ'אט בוט לפייסבוק שעוזר לי לקבל יותר פניות ואפילו דאשבורד מנכ"ל שמראה לי בזמן אמת את כל המספרים של העסק. וכל זה על קצה המזלג. מפה לשם התחלתי לעשות פרויקטים לחברים ולבעלי עסקים שהכרתי, ומהר מאוד החלטתי שזאת הנישה שלי.. מכרתי את העסק ונכנסתי אול אין לעולם האוטומציות. מתחילת 2020 אני גם מלמד את התחום, וממה שנראה הביקוש ללמוד אוטומציה עסקית רק הולך וגדל.

מהי בעצם אוטומציה עסקית? למי היא יכולה להתאים?

אני אוהב לחלק את תהליכי האוטומציה ל-2:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. פעולות שאנחנו עושים ביום יום באופן ידני, שהאוטומציה פשוט יכולה להחליף, כמו: להעתיק לידים חדשים מהמייל למערכת CRM שלנו, לאסוף טלפונים מתגובות לפוסטים או מהצ'אט בדף העסקי, לשלוח הודעות בווצאפ או במייל ללקוחות, ספקים, מישהו מצוות, ועוד אינספור פעולות שכבר התרגלנו לעשות אותן באופן ידני, כי לא הכרנו דרך אחרת.
  2. פעולות שאנחנו לא עושים אותן בכלל, שיכולות לשפר את התהליכים בעסק שלנו. ויש המון כאלה! שאני פוגש בעל עסק אני קודם כל מאפיין את מסע הלקוח שלו, משם אני ממליץ להתחיל. אם הוא לא קיים – אנחנו בונים אותו ביחד: מה אנחנו רוצים שיקרה כשהליד משאיר פרטים באתר? למשל: שליחת הודעה לווצאפ שכוללת שאלון הכרות ולינק לקביעת פגישה, הוספה למערכת ניהול לקוחות שלנו, הוספה לאנשי הקשר בטלפון ועוד. השלב הבא הוא להבין מה קורה תוך כדי המכירה ואפילו אחרי.

וכשבונים את האוטומציות האלה בצורה איכותית קורים 2 דברים: פתאום אנחנו שמים לב שיש לנו הרבה יותר זמן פנוי ואנחנו פחות מתעסקים בפעולות סיזיפיות ושואבות אנרגיה. אבל יותר מעניין: אנחנו רואים שיפור בתהליכי השיווק והמכירות – הלידים מגיעים חמים יותר וסוגרים יותר.

זה כמובן לא קסם, יש הרבה חשיבה מאחורי כל פרויקט אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.

היום אוטומציה עסקית יכולה להתאים גם לעסקים קטנים אפילו של One man show. אבל כל אחד מהתלמידים של קורס אוטומציה עסקית בוחר את הלקוחות שלו לפי התחומים שמעניינים אותו.

לאוטומציה עסקית יש כמה מטרות עסקית היא שימוש בטכנולוגיה לאוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן, לייעל תהליכים ולשפר את הפרודוקטיביות. ניתן ליישם אוטומציה על פונקציות עסקיות שונות, כגון שיווק, מכירות, שירות לקוחות, הנהלת חשבונות ותפעול. היתרונות של אוטומציה עסקית כוללים עלויות מופחתות, יעילות מוגברת וחווית לקוח משופרת.

מחשב - כסף
צילום: pixabay

נשמע טוב, ומה בת'כלס עושה יועץ אוטומציה?

מישהו פעם שאל אותי אם יועץ אוטומציה עובד מול אנשים או מול מערכות, התשובה שלי היתה: גם וגם: כל תהליך אוטומציה עסקית מתחיל באפיון. היועץ יושב מול אנשי מפתח בחברה (מנכ"ל, מנהל מכירות, מנהל שיווק, מנהל תפעול ומי שצריך) ועובר איתם על שאלון אפיון. הוא מבין את התהליכים בחברה, את צווארי הבקבוק, את הפעולות הידניות שאפשר להפוך לאוטומטיות. אחר כך הוא מוריד הכל למסמך אפיון הכולל בין היתר תרשימי זרימה, ופירוט של התהליכים ובחירת מערכות לפרויקט. כמה מילים על המערכות: מה שיפה היום שיועץ אוטומציה לא צריך לדעת שורת קוד אחת כדי לעשות קסמים, ולהקים מערך אוטומציה עסקית מרשים ורווחי. אחרי ההקמה מתחיל תהליך הטמעה והדרכה, שבו היועץ עובר עם הצוות על כל המערכות ומלמד אותם להשתמש בהם. זה בד"כ השלב שמקבלים את המחמאות 🙂

תן כמה דוגמאות לפרויקטים שלומדים בקורס

אוקיי ניקח כמה פרויקטים קלאסיים שכל בוגר קורס אוטומציה עסקית לומד לעשות:

  1. מסע לקוח מבוסס אוטומציה: ללא ספק אחד האהובים עליי. אתם לומדים איך לשלב תהליכי אוטומציה במסע הלקוח, כמו שליחת הודעת ווצאפ לאחר מילוי פרטים באתר, שליחת שאלון חימום, שליחת הצעות מחיר אוטומטיות, שליחת הודעות פולואפ ואפילו מנגנון הפניות אוטומטי. נשמע כמו קסם אבל זה אמיתי ועובד בצורה מדהימה. כבר אמרנו שלקוחות עפים על זה ויהיו מוכנים לשלם לכם כמה שתבקשו?
  2. מערכת CRM לניהול לידים ומכירות: אני אומר לכם חד משמעית, ניהול הלידים הוא עקב אכילס אצל רוב העסקים – הקטנים והגדולים. יש כל כך הרבה לידים שנופלים בין הכיסאות כשלא מנהלים את הדבר הזה כמו שצריך וכאן אתם נכנסים לתמונה. בקורס לומדים לבנות מערכת ניהול לידים ומכירות ברמה הגבוהה ביותר, שמשלבת תהליכי אוטומציה ועוזרת ללקוחות שלכם לסגור יותר מכירות.
  3. צ'אט בוטים: מי לא רוצה צ'אט בוט? סוכן מכירות חרוץ שלא מבקש הפסקה או העלאה בשכר, ועובד בשבילכם 24/7 באתר, בדפי נחיתה, בפייסבוק ובאינסטגרם ועוזר לכם לגייס לידים חמים. בקורס לומדים לכתוב ולהקים צ'אטבוטים במספר מערכות.
  4. דאשבורד מנכ"ל: את הכי טוב שמרתי לסוף. תשאלו כל בעל עסק כמה הוא היה מוכן לשלם בשביל שיהיה לו מקום אחד שהוא רואה את כל המספרים בעסק שלו על מגש של כסף, והוא יגיד לכם "כל סכום שתבחרו"! (תנסו אותי..) הצורך בבהירות בכמות הלידים, הסגירות, הרווחיות הקמפיינים והביצועים של אנשי המכירות הוא פשוט קריטי! וכשכל אלה מנוהלים במה שנקרא "דאשבורד אחד מסודר, קל יותר לקבל החלטות חשובות בעסק. זה אחד המוצרים הכי מבוקשים שלי.

אוקי, למדתי אוטומציה עסקית, כמה אני יכול לצפות להרוויח?

מה שיפה בפרויקטים של אוטומציה זה שאתם מרוויחים על הערך שאתם נותנים ללקוח ולא בהכרח על הזמן שלכם. למשל, פרויקט שבתחילת הדרך תומחר ב-5000 ש"ח ולקח לכם 15 שעות, אחרי כמה חודשים שתצברו ניסיון הוא יקח לכם 7 שעות ועדיין תגבו עליו אותו מחיר (ואפילו יותר!)

יועץ אוטומציה יכול להרוויח כמה שהוא בוחר: אני תמיד מלמד את התלמידים להתחיל מהסוף – בואו תגדירו כמה אתם רוצים להרוויח ומשם תגזרו את כמות הפרויקטים שאתם צריכים כדי להגיע ליעד שלכם. לדוגמא:

תלמיד אומר לי שהוא רוצה להכניס 30,000 ש"ח בחודש. מדהים! בשביל 30,000 ש"ח בחודש הוא יצטרך לסגור 4-5 פרויקטים קטנים או 2-3 פרויקטים גדולים. וככה אפשר לשחק עם היעדים החודשיים שלכם.

בקורס אוטומציה עסקית אני מלמד לגבות מחירים לפי הערך שאנחנו נותנים ולא לפי שעות עבודה, אבל מי שמעדיף לתמחר שעות אז אפשר להגיד שעה של יועץ אוטומציה היום היא בין 250 ל – 400 ש"ח לפני מע"מ.

כמה התחום של אוטומציה עסקית תחרותי?

היום ב-2023 זה זמן מושלם להיכנס לתחום: מצד אחד הביקוש הולך וגדל: הצצה בקבוצות פייסבוק ואתרי דרושים תראה שעסקים מחפשים בנרות אנשי אוטומציה איכותיים. מצד שני כמות אנשי המקצוע בתחום היא עדיין נמוכה יחסית. אני מאמין שהמצב ישתנה כבר בשנה שנתיים הקרובות, ובגלל זה עכשיו זאת הזדמנות מעולה להתחיל ללמוד אוטומציה עסקית ולהנות ממה שנקרא בעולם השיווק "אוקיינוס כחול":

נשמע טוב, ומה מיוחד אצלך בקורס?

יותר מהכל, חשוב לי שמי שילמד אצלי בקורס אוטומציה עסקית ירוויח וכמה שיותר מהר. זאת הסיבה שאני עושה משהו שאף אחד בשום תחום לא עושה, לפחות ממה שבדקתי: כל תלמיד אצלי בקורס מקבל ממני 3 הפניות לפרויקטים בתשלום. אני כמובן מוודא שיש רמה מקצועית מספיק טובה בשיעורי ה-LIVE שלנו, וככה כבר בחודש חודשיים הראשונים אפשר להתחיל לעבוד עם לקוחות משלמים שאני מפנה אותם, ולהתחיל לקבל ביטחון ולגייס עוד לקוחות – באמת שלא חסר כי כמו שאמרתי יש ביקוש מאוד גבוה לשירותי אוטומציה עסקית

לסיכום, תן איזה טיפ למי שמתחיל ללמוד קורס אוטומציה עסקית

הטיפ הכי חזק שיש לי לתת למי שמתחיל ללמוד אוטומציה הוא לקפוץ למים כמה שיותר מהר. הכוונה היא לעשות כמה שיותר מהר פרויקטים עם לקוחות בתשלום. יש נטייה שלומדים מקצוע חדש לחכות עד שמסיימים את כל הלימודים, ואפילו ללמוד לימודי המשך ורק אז חושבים שיש מספיק ניסיון כדי לגבות כסף. כדי להגיע לרמה גבוהה כמה שיותר מהר מבחינה מקצועית ועסקית, ההמלצה שלי היא כבר ברגע שיש לכם את הידע הכי בסיסי, תמכרו אותו בתשלום, גם אם מדובר בפרויקט ממש קטן. מבטיח לכם שתודו לי על הטיפ הזה שאגב הוא רלוונטי לכל תחום, לא רק למי שמעוניין ללמוד קורס אוטומציה עסקית.

Back to top button