מבזקיםמשפטי/פלילי

דיון חירום בעקבות אירועי הרצח: השר בן גביר הנחה להיערך להוצאת צווים מינהליים

לפני זמן קצר (חמישי) הסתיים דיון בראשות השר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, בנושא טיפול המשטרה באירועי הרצח מהימים האחרונים, והלילה במהלכו נרצחו בתוך שעות בודדות ארבעה אנשים – באלעד, בכפר יאסיף, בחולון ובערערה בנגב.

מפכ"ל המשטרה הדגיש כי מדובר בדיון חירום ולכן משתתפים בו כלל המפקדים הבכירים בארגון ובדגש על תחום החקירות: "מדובר במצב חירום של המשטרה ואני מנחה את כלל מפקדי המחוזות ואת ראש להב לקיים הערכות מצב, להציג תכניות תקיפה ולהגדיר יעדי אדם ומקום".

עוד הוסיף המפכ"ל כי "ברמה הארצית נקצה את כל המשאבים הנדרשים לתגבור המערכים, במטרה לפעול בראש ובראשונה למניעת מקרי רצח וסיכולם. מערכי החקירות יתוגברו לנושא"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ"ל הבהיר כי "ארגוני הפשיעה ירגישו את נחת זרועה של המשטרה" וכי "המשטרה תבוא חשבון ותמצה את הדין עם כל פורעי חוק ששכחו מהו ערך חיי אדם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה להיערך להוצאת צווים מינהליים: "המצב הזה לא יכול להימשך כך, שורת הצעדים שהציג בפניי המפכ"ל חשובה מאוד וגם צופה פני עתיד, יש כל מיני כלים שבקרוב יגיעו. אני לא אוהב צווים מינהליים וזה צעד קיצוני, אבל אין מנוס מכך, בימים כאלו שיש מרחץ דמים ברחובות, זו סיטואציה קיצונית שאנחנו צריכים להשתמש בצעדים קיצוניים, זו צו השעה כדי להפסיק את המראות הקשים הללו."

עוד הוסיף, "אני מבקש מכם להכין את החומר המודיעיני כדי להגביל ולהרחיק מינהלית מחוללי פשע מרכזיים, שאחראים על חלק משמעותי מאוד מאירועי הירי והרצח האחרונים ואין מנוס בעת הזו להשתמש גם במעצרים מנהליים בכמות מדודה, מצומצת ונחוצה, כדי להרחיק את האחראיים על הפשע וכדי ליזום הרתעה. עם החומר הזה תפנו ליועמ"שית ובקשו ממנה לאשר את המעצרים המנהליים הללו במהירות האפשרית ובמיידי, כדי שנוכל להילחם בפשע המתחולל".

מפכ"ל - איתמר בן גביר - יעקב קובי שבתאי
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button