מבזקיםפוליטי / מדיני

חברי הקואליציה בהפגנת הימין: "לא נוותר! רפורמה עכשיו!"

הערב (חמישי) התקיימה הפגנת הימין שכונתה "הפגנת המיליון" בירושלים. על פי ההערכות בין 90-100 אלף מפגינים יצאו להביע תמיכה ברפורמה המשפטית.

חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד אמר בהפגנה: "אנחנו נשבעים לילדים שלנו, יצאנו לדרך חדשה ולא נפסיק אותה עד שנחזיר את החירות לעם ישראל".

שרת התחבורה מירי רגב הגיעה גם היא להפגנה ומסרה: "ערב טוב מהפגנת המיליון. מודה למאות אלפי האנשים שהגיעו לחזק את הדמוקרטיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נאם בהפגנת הימין ואמר: "מדהים לראות כאן את כל מאות אלפי האנשים שבאו כדי לומר: רפורמה עכשיו! רפורמה עכשיו! אתם פטריוטים! אתם אוהבי עם ישראל! אתם עם ישראל היפה! באותו בוקר שבו הוחלט להשעות את הרפורמה, אמרתי לחבריי שבחדר: דעו לכם, אם אתם חושבים שאותם מארגני ההפגנות וחסימות הכבישים מהשמאל יירגעו, אתם טועים. אותם מארגנים – כמו אהוד ברק – לא אכפת להם רק מהרפורמה, אכפת להם שהימין בשלטון. הם לא השלימו שניצחנו בבחירות הם לא מוכנים לקבל את זה, הם יעשו הכל כדי לקלקל ולפגוע במדינת ישראל".

הוא המשיך: "את מי שפוגע בנו הם אוהבים ואת מי שאוהב אותנו הם שונאים! כזאת שנאה, כזאת הסתה. תפסיקו! אחים אנחנו! והשיא – מה שקרה השבוע: שימו לב מה הם ניסו לעשות – להוציא את כל מחנה הימין מהלגיטימיות, לפגוע בקדושת יום הזיכרון, וליצור פילוג ושסע בתוך עם ישראל. לא אסלח ליאיר לפיד וחבריו על הניסיון לפגוע ביום הזיכרון, אבל מה שחשוב שזה לדעת שזה קומץ קטן ושהרוב לא נותן שיהנדסו לו את התודעה".

הוא דיבר על אירועי יום הזיכרון ואמר: "חברים, מה שהיה ביום הזיכרון בבאר שבע מלמד לקח אחד: אסור לנו להישבר, אסור לנו להיכנע ללחץ! אסור לנו להיכנע לעליהום התקשורתי, צריך ללכת עם האמת שלנו, עם ההחלטות שלנו. כן באהבה וכן בחיבוק לכלל ישראל. אבל, להיות נחושים ולהגשים מדיניות של ממשלת ימין מלא מלא, ולומר לכולם – הימין הגיע כדי למשול!"

גם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן נאם בהפגנה: "בחודשים האחרונים שמענו כולנו כל כך הרבה שקרים. וכולנו באנו לכאן כדי לשמוע וכדי להשמיע מעט אמת. שתהיה בגדר מעט מן האור שדוחה הרבה מן החושך. יש כאלה שצועקים – דמוקרטיה, אבל שוכחים מהי דמוקרטיה. דיון פתוח בכנסת – זו דמוקרטיה. לקפוץ על שולחנות – זו לא דמוקרטיה. לנהל דיון פתוח באקדמיה – זו דמוקרטיה. כנסים שכולם חושבים שם אותו דבר – זו לא דמוקרטיה. ממשלה שנהנית מאמון הכנסת – זו דמוקרטיה. יועץ משפטי שמחליט הכל – זו לא דמוקרטיה. כששר פועל על פי שיקול הדעת שהעניק לו החוק ונושא באחריות אל מול הציבור זו דמוקרטיה. כשיועץ משפטי שאיש לא בחר ואיש לא יכול לפטר מחליט מה ראוי ומה סביר בלי שום אחריות – זו לא דמוקרטיה. למנות שופטים באמצעות נבחרי הציבור, בהליך פתוח ושקוף, זה דמוקרטיה. כששופטים יושבים בחדר חשוך ועושים דילים על מינויים של קרובי משפחה ומתמחים בשיטת חבר מביא חבר שמביא בן דוד. זו לא דמוקרטיה. מעל 2 מיליון איש שהצביעו למחנה הלאומי בשביל תיקון מערכת המשפט. זו דמוקרטיה. קבוצה קטנה ורעשנית ששולטת במוקדי כח. זו לא דמוקרטיה".

הוא המשיך: "והמיליונים שהצביעו למפלגות המחנה הלאומי כדי שהנציגים שלהם ימשלו. הם צעקו 'משילות!' והם רצו דמוקרטיה. לא בשביל שיהיו לשכות וכיבודים. לא בשביל שהשרים יהיו חותמת גומי להחלטות בג"ץ והיועצת המשפטית לממשלה אלא כדי שתקום ממשלה שתיישם מדיניות ימין בכלכלה, בביטחון ומעל הכל במערכת המשפט! בלי רפורמה במערכת המשפט, אנחנו נמשיך לבקש הריסת בתי המחבלים ולהלחם בטרור – ובג"ץ יגיד לא ולא. בלי רפורמה במערכת המשפט, אנו נמשיך לחוקק חוקים לשלילת אזרחות למחבלים – ובג"ץ יגיד אסור לכם. בלי רפורמה משפטית, אנו נמשיך לחוקק חוקים להשבת הביטחון לדרום תל אביב והתמודדות עם המסתננים הבלתי חוקיים – ובג"ץ יגיד מה פתאום. בלי רפורמה במערכת המשפט, אנחנו יכולים להגיע לאיזה הסכמות שנרצה בקואליציה, ואתם יודעים מה? אפילו עם האופוזיציה על חוק הגיוס, או על חוק האזרחות ובג"ץ יקרע את הצעת החוק לגזרים ויחזיר אותנו למשבר פוליטי שלא נוכל לעולם לצאת ממנו. בלי רפורמה במערכת המשפט – אנחנו לעולם לא נוכל לגשר על המחלוקות ביננו. ולכן אנחנו דורשים – דמוקרטיה".

עוד אמר: "זה לא סוד שתיקון מערכת המשפט זו משימה שאני עוסק בה כבר למעלה מעשור. זו משימת חיי, ואני אמשיך לקדם אותה בכל דרך".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם בהפגנה. הוא אמר: "תשמעו, אני רוצה שכולם פה ישמעו, מה אני אומר מעל הבמה וזו הבטחה שלי! אנחנו. לא. נוותר! לא נוותר על לעשות את מדינת ישראל למקום שעוד יותר טוב לחיות בו. לא נוותר על המדינה היהודית. לא נוותר על הדמוקרטיה הישראלית. לא נוותר על המדינה האהובה שלנו. אתם מוכנים לוותר? מישהו פה מוכן לוותר? לא נוותר על צה"ל שאנחנו כל כך אוהבים! לא נסכים לסרבנות. מה כן? נמשיך לבנות ולהיבנות,  נבנה את הכלכלה הישראלית,  נבנה את ההתיישבות,  נבנה את הציונות, נבנה את האחדות, נחזק את הפריפריה נשיב את המשילות. נשיב את האמונה בצדקת הדרך. נבנה את מדינת ישראל. אתם מוכנים להמשיך לבנות?"

הוא הוסיף: "כל אחת ואחד מכם הגיע לפה כי הוא אוהב את מדינת ישראל ורוצה לתקן. שלחתם אותנו כשליחים שלכם כדי לתקן.  ואני מבטיח – אנחנו נתקן. תעמדו זקופים, תשמחו, יחד נתגאה כולנו במדינת ישראל . יחד נחזיר את הכח לעם – יחד ננצח!"

סגנית שר האוצר חברת הכנסת מיכל וולדיגר קראה להפגנת הימין: "מפגן תמיכה מרהיב בעד הדמוקרטיה ובעד הממשלה ופעולותיה".

הפגנת המיליון - ירושלים - מפגינים - תומכי הרפורמה המשפטית - לילה
צילום: אלמנטס
הפגנת המיליון - ירושלים - מפגינים - תומכי הרפורמה המשפטית - לילה
צילום: אלמנטס
הפגנת המיליון - ירושלים - מפגינים - תומכי הרפורמה המשפטית - לילה
צילום: אלמנטס
הפגנת המיליון - ירושלים - מפגינים - תומכי הרפורמה המשפטית - לילה
צילום: אלמנטס

Back to top button