חדשות חוץמבזקים

האפיפיור פרנציסקוס בהחלטה מהפכנית נוספת

האפיפיור פרנציסקוס החליט להעניק לנשים זכות הצבעה במפגש הקרוב של הבישופים – רפורמה היסטורית המשקפת את תקוותיו להעניק לנשים אחריות רבה יותר על קבלת החלטות ולהדיוטות יותר ביטוי בחיי הכנסייה הקתולית.

פרנציסקוס אישר שינויים בנורמות המסדירות את סינוד הבישופים, גוף הוותיקן שאוסף את הבישופים של העולם לפגישות תקופתיות, לאחר שנים של דרישות של נשים לקבל זכות בחירה.

הוותיקן פרסם ביום רביעי את השינויים שאישר, המדגישים את חזונו לפיו מאמינים הדיוטים יוכלו לקחת על עצמם תפקיד גדול יותר בענייני הכנסייה שהושארו זה מכבר לאנשי דת, בישופים וקרדינלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קבוצות נשים קתוליות שביקרו זמן רב את הוותיקן על כך שהתייחסו לנשים כאזרחיות סוג ב', שיבחו מיד את המהלך כהיסטורי בחיי הכנסייה בת 2,000 השנים.

עד עכשיו, האנשים היחידים בעלי זכות ההצבעה במסדרים הללו היו גברים. אבל לפי השינויים החדשים, חמש אחיות דתיות יצטרפו לחמישה כמרים כנציגות מצביעות למסדרים דתיים. בנוסף, פרנסיס החליט למנות 70 חברים שאינם בישופים בסינוד וביקש שמחציתם יהיו נשים. גם להם תהיה הצבעה.

המטרה היא גם לכלול צעירים בין 70 החברים שאינם בישופים, שיוצעו על ידי גושים אזוריים, כאשר פרנסיס יקבל החלטה סופית.

פרנציסקוס אישר את האיסור של הכנסייה הקתולית להסמיך נשים לכמרים, אך עשה יותר מכל אפיפיור בעת המודרנית כדי להעניק לנשים זכות גדולה יותר בתפקידי קבלת החלטות בכנסייה. הוא מינה כמה נשים לתפקידים בכירים בוותיקן, אם כי אף אישה לא עומדת בראש אף אחת מהמשרדים או המחלקות הגדולות של הוותיקן, המכונות דיקסטריות.

האפיפיור פרנסיסקוס
האפיפיור. ארכיון. Image by Annett_Klingner from Pixabay

Back to top button