מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "אנו נמצאים במאבק על דמותה של המדינה"

יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ, נאם הערב (מוצ"ש) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית ברעננה.

מדברי גנץ: "אני מאוד שמח להיות כאן איתכם. אני רוצה להתחיל באמירת תודה, והיא קודם כל על מי שאתם לאורך כל השנים, מה שאתם בשביל המדינה. זאת התשתית הערכית שבגללה לקחתם דגל ליד, יצאתם לרחוב ואמרתם 'עד כאן'. תודה רבה על מאמץ מתמשך וחשוב. כיבדנו את זכות ההפגנה של מי שבעד הרפורמה אבל לא את ההתנהגות המבישה שדורכים על תמונות של שופטים. זה מתחיל בזה, זה מתחיל בגניבת סמל של רכב וזה נגמר בהלוויה".

הוא המשיך: "תארו לעצמכם שאני כשר ביטחון הייתי הולך לתקוף את צה"ל ומשמיץ את מערכת הביטחון. זה בלתי קביל ששר משפטים תוקף, מסית ופוגע בלגיטימיות של מערכת המשפט. כרמטכ"ל וכשר ביטחון עסקתי למעלה מארבעה עשורים בביטחון המדינה, ואני יודע שמערכת המשפט הישראלית, עצמאותה ועוצמתה הם שמאפשרים לנו לשמור על ביטחוננו וככה צריך להישאר. במקום לתקוף את מערכת המשפט צריך לחזק אותה. המאבק בו אנו נמצאים הוא חשוב ביותר. הוא המאבק הוא על דמותה של המדינה ולא רק על הרפורמה המשפטית. אני שמח שאנחנו, חברי למחנה הממלכתי ואני קראנו להידברות, למרות הקושי אנחנו לא נוותר, נמשיך לחתור להסכמות שישמרו על ישראל מאוחדת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ הוסיף: "אנחנו צריכים לשמור על מדינה ישראל יהודית, דמוקרטית, מקובלת בעולם, מדינה ליברלית שיש לה חוזה בינה לבין האזרח. האויבים שלנו רואים בנו ישות אחת, הם לא מבדילים בין ימין או שמאל, ואנחנו מחויבים להמשיך לשמור על האופי הדמוקרטי שלנו, להמשיך לחיות פה אחד בשביל השני. המאבק לא הולך להיגמר בקרוב, כי הוא מאבק גם על הרפורמה אבל גם ולא פחות חשוב מכך על הערכים היהודיים והדמוקרטיים".

בני גנץ - הפגנה ברעננה - מחאה נגד המהפכה המשפטית - לילה
צילום: דוברות המחנה הממלכתי
בני גנץ - הפגנה ברעננה - מחאה נגד המהפכה המשפטית - לילה
צילום: דוברות המחנה הממלכתי
בני גנץ - הפגנה ברעננה - מחאה נגד המהפכה המשפטית - לילה
צילום: דוברות המחנה הממלכתי

 

Back to top button