חדשות חוץ

הכאוס בסודאן: לפחות 512 הרוגים, מעל 4,000 פצועים

הכאוס ממשיך להשתולל גם היום (שבת) בסודאן, בעוד היא נכנסת לשבוע השלישי של מלחמה פנימית מתישה בין שני פלגים במדינה.

לפני כשבועיים (15.4) פרצה הלחימה בין כוחות הנאמנים למפקד הצבא עבד אל-פתאח אל-בורהאן לבין הכוחות הנאמנים למוחמד חמדאן דגאלו, המפקד של כוחות התמיכה המהירים החצי-צבאיים (RSF).

בורהאן ודאגלו הסכימו להפוגות מרובות מאז תחילת הסכסוך, אך אף אחת מהן לא תפסה אחיזה, כשכל צד מאשים את השני בהפרתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפסקת האש האחרונה בת שלושה ימים סוכמה ביום חמישי לאחר תיווך בראשות ארצות הברית, ערב הסעודית, האיחוד האפריקאי והאו"ם במטרה להבטיח הפסקת אש מתמשכת יותר, אולם היא הופרה במהרה.

תושבי הבירה חרטום – ביתם של חמישה מיליון בני אדם – מצאו מחסה בביתם למרות שאספקת המזון והמים הצטמצמה לרמות נמוכות בצורה מסוכנת. חלקם הצליחו לחמוק החוצה רק במהלך הפוגות קצרות בלחימה בשביל לקנות אספקה ​​נחוצה נואשות.

בעוד קרבות השתוללו בשטח, שני הגנרלים היריבים תקפו זה את זה בתקשורת, כאשר בורהאן מיתג את ה-RSF כמיליציה שמטרתה "להרוס את סודאן", וטען ש-"שכירי חרב" זורמים מגבולות צ'אד, הרפובליקה המרכז אפריקאית וניז'ר ​​כדי לנצל את הכאוס.

דגאלו מצדו גינה את ראש הצבא ואמר שהוא "לא אמין" ו-"בוגד".

עד כה נהרגו בעימותים לפחות 512 בני אדם ו-4,193 נפצעו, לפי משרד הבריאות הסודאני, כאשר קיים חשש שמניין ההרוגים גבוה בהרבה.

כ-75,000 איש נעקרו מבתיהם בגלל הלחימה בחרטום ובמדינות הנילוס הכחול, צפון קורדופן, כמו גם האזור המערבי הרגוע של דארפור, על פי דיווח האו"ם.

עשרות אלפי סודנים נמלטו למדינות שכנות בהן מצרים, אתיופיה, צ'אד ודרום סודאן, בעוד שמדינות זרות ביצעו פינוי המוני של אזרחיהן.

בריטניה הודיעה כי תפסיק את טיסות הפינוי עבור אזרחיה וקרוביהם, לאחר שהטיסה יותר מ-1,500 אנשים השבוע.

האו"ם אמר אתמול כי הצוות הבינלאומי האחרון שלו פונה מדארפור.

תוכנית המזון העולמית אמרה שהאלימות עלולה לסחוף מיליונים נוספים לרעב במדינה שבה 15 מיליון בני אדם – שליש מהאוכלוסייה – כבר זקוקים לסיוע כדי למנוע רעב.

מלחמה - דיקטטורה - הרס - כאוס - חיילים
אילוסטרציה. צילום: https://www.mivzaklive.co.il/archives/677958

Back to top button