חדשות הארץמבזקים

"בשורה ענקית לעולם התרבות": השר זוהר מכריז על בשורה חדשה

לראשונה, משרד התרבות והספורט יתמוך בסטודנטים למקצועות האמנות, הלומדים במוסדות לימוד הנתמכים על ידי משרד התרבות והספורט. השר זוהר הגדיל את תקציב משרד התרבות והספורט לשנים 2023-2024 במיליארד שקלים, מתוכם, כ-300 מיליון שקלים יופנו לתכניות חדשות בעולם התרבות, אשר משקפות את מדיניותו לפיתוח וקידום אמנים בראשית דרכם, תמיכה באמנים ותיקים וחיזוק התרבות בפריפריה. במסגרת התוכנית החדשה, כל סטודנט יקבל מלגת לימודים ממשרד התרבות והספורט בגובה 50% משכר הלימוד בתמורה לשעות התנדבות בקהילה.

מנכל משרד התרבות והספורט כפיר סויסה: "סבסוד שכר הלימוד יאפשר לכל צעיר וצעירה עם כישרון בתחום האמנות לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולבחור באומנות כמקצוע. כל סטודנט בישראל צריך ללמוד מבלי להיות מוטרד מתשלום שכר הלימוד, ובלבד אמנים, שצריכים להתפנות לחדוות היצירה. הסרת החסמים הללו יביאו לגיוון של האמנים והאמניות, ולהגדלת מספר האמנים בישראל".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "המלגה שתסבסד חצי משכר הלימוד, תסייע לצעירים וצעירות כישרוניים להתפתח ולמקצע את כישוריהם, גם אם אין להם את הבסיס הכלכלי לשם כך. להיות שחקן, זמר, יוצר או צייר אינו עוד בגדר "חלום"- אני משוכנע כי המהלך יגרום לצעירים רבים יותר לבחור בכישורים האמנותיים שלהם, להתמקצע ולהיות חוד החנית של ישראל בעולם התרבות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רשימת המוסדות הנתמכים לפי תחומי האמנות:
בתי ספר למוסיקה: מוסיקה מן המזרח, מוסררה, רימון, מעבר מצפה רמון, מקמאת בצפת

בתי ספר למשחק: בית צבי, ניסן נתיב – ירושלים, ניסן נתיב – תל אביב, יורם לוינשטיין, גודמן בבאר שבע

בתי ספר לקולנוע: מנשר, סם שפיגל, תורת חיים, מעלה בירושלים

בתי ספר לתסריטאות וכתיבה יוצרת: מקום לשירה, תורת החיים, מעלה, מנשר, סם שפיגל

בתי ספר לאמנות חזותית יוצרת: מוסררה, מנשר, אמן – בית ספר חרדי, תל חי – מכון לאומנות

בתי ספר לבובנאות: בי"ס לתיאטרון בובות – חולון, בי"ס לתיאטרון בובות ודרמה בתל אביב, בית 9 בחיפה

בתי ספר בין תחומיים: בית הספר החזותי בירושלים, יתרת בשלומי, אימפרו ברמת גן, כלים בבת ים

בתי ספר מבוגרים למחול: מתנ"ס מרכז קהילתי מטה אשר (געתון), עמותת ורטיגו למחול – ירושלים (ע"ר), המסלול להכשרת רקדנים בתל-אביב

צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

Back to top button