מבזקיםפוליטי / מדיני

תוכנית חינוך חינם מגיל 0 עד 3: "ניתן לילדים שלנו יתרון עצום בחיים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיק היום (ראשון) במסיבת עיתונאים את תוכנית חינוך חינם מגיל 0 עד 3, לצידם של שר החינוך, יואב קיש ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

בפתח דבריו אמר: "במהלך מערכת הבחירות פגשתי הרבה זוגות צעירים עם ילדים ושמעתי מהם זעקת אמת. אלה הורים עובדים שאמרו שהם צריכים להוציא חלק עצום מההכנסה שלהם על מעונות לפעוטות. הדבר הזה כרוך בין עשרים לשלושים אלף שקל לשנה, לכל ילד. לפעמים הנטל היה כל כך גדול שכמה אמרו לי 'לפיכך אחד מאיתנו צריך להישאר בבית, כי אין לנו אפשרות לממן את זה'. ולכן גמרנו אומר לשנות את זה. יחד עם שר האוצר סמוטריץ' ושר החינוך קיש, שהוביל את המהלך, אנחנו מודיעים היום על השקת השלב הראשון בתכנית חינוך חינם לגילאי 0-3 – כפי שהתחייבנו שנעשה במערכת הבחירות. זו לא פעם ראשונה שאנחנו עושים את זה משום שבממשלות הקודמות העברנו חינוך חינם לילדים מגיל 3-6."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"לתכנית שלנו יש שלוש מטרות מרכזיות: המטרה הראשונה היא הורדת יוקר המחייה – להקל כלכלית על ציבור ההורים העובדים באחד הסעיפים העיקריים ביותר במשפחה – החינוך. המטרה השנייה היא החינוך – להעלות את רמת הפדגוגיה בגנים. אנחנו לא רוצים שהילדים רק ילכו כדי לקבל איזה בייביסיטר, אנחנו רוצים ויודעים שאפשר על ידי שדרוג המערך החינוכי במעונות הללו, לתת לילדים שלנו באמת יתרון בחיים. ילדים קטנים שמקבלים חינוך במערכת מקצועית ומפוקחת, בגילאים האלה – 0-3 יש להם יתרון לכל החיים; וילדים שאין להם את זה, יש להם חיסרון לכל החיים. המטרה השלישית היא להרחיב את המערכת הזאת בהרבה מאוד גנים באופן משמעותי, כדי לאפשר מסגרות מפוקחות למעשה לכל משפחה עובדת בישראל שרוצה להכניס את הילדים שלהם לגנים מפוקחים." הוסיף נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ראש הממשלה: "היום השלב הראשון של התכנית הזאת יוצא לדרך. החל ב-1 בינואר 2024, הכנסה נטו למרבית המשפחות בישראל בהן שני ההורים עובדים תגדל עד 940 ש"ח לחודש לכל ילד מגיל 0-3. זה אומר שאם עכשיו נולד לכם ילד, כבר עכשיו אתם מקבלים ב-3 שנים הקרובות בערך 30 אלף שקל לאותו ילד, פר-ילד. ילדים שנמצאים במעונות מפוקחים, מעונות סמל, עם הטבות מיסוי, יקבלו למעשה כבר עכשיו מיידית למעשה סבסוד מלא. כרגע יש סבסוד חלקי במעונות ויש תשלום שמשלמים, אנחנו פותרים בעצם את התשלום הזה על ידי הטבות המס שאנחנו נותנים."

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"כיום יש כ-120 אלף ילדים כאלה במעונות, עד סוף השנה נגיע ל-160 אלף וזה יכסה כ-30% מאוכלוסיית הילדים מגיל 0-3. במקביל, אנחנו נשקיע כבר בשלב הראשון יותר משני מיליארד שקלים כדי לבנות עוד מעונות מפוקחים. היעד שלנו בתכנית חומש הוא להגדיל דרמטית את מספר המעונות המפוקחים כך שכל זוג הורים עובדים שירצה יהיה לו מקום במעון מפוקח. אנחנו נגיע למצב שמגיל 0 עד 6 החינוך חינם. זאת התכנית שלנו, זה ישים אותנו בעצם בקו הראשון של המדינות המפותחות ביותר. אנחנו ניתן לילדים שלנו יתרון עצום בחיים ואנחנו נקל על המשפחות העובדות ונאפשר גם למשפחות שאינן עובדות – לצאת לעבודה." הוסיף.

לסיום, אמר: "יש כאן שלושה דברים – שניים שבאים מיד, ואחד שמגיע בדירוג: הקלה ביוקר המחייה – כאמור מענק של עד 940 שקל לחודש לכל משק בית עבור כל פעוט. במשק בית של הורים עובדים – זה מיידי; שיפור באיכות הטיפול במעונות המורשים, אני אומר – בטיפול ובחינוך, זה הרחבת ההכשרה והפיקוח למען הפעוטות – זה מיידי; והדבר השלישי – הרחבת מערכת המעונות, בעצם מתן מענה לכל פעוט, לכל ההורים שרוצים להכניס את הילדים שלהם למעונות המפוקחים – זה יהיה תהליך מודרג שנשלים אותו בתכנית חומש. זו בשורה ענקית. גם במאבק ביוקר המחייה וגם בחינוך של הילדים שלנו. אני יכול להגיד את שני המילים – הבטחנו וקיימנו".

maz-sar-leda2

Back to top button