חדשות הארץמבזקים

צפו: ביצוע "מחשמל" של יו"ר הכנסת במחווה ליו"ר בית הנבחרים האמריקאי

את ארוחת הערב הזאת יו״ר בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקארתי, לא ישכח במהרה ולא רק בגלל התפריט המוקפד של השף חיים כהן. הסאנטור מקארתי שהגיע היום (ראשון) לביקור היסטורי בכנסת ישראל, וצפוי לנאום מחר בפעם הראשונה מזה 25 שנה במליאת הכנסת, הופתע הערב כאשר במהלך הארוחה החגיגית לכבודו – מארחו יו״ר הכנסת ח״כ אמיר אוחנה, עלה על הבמה ונתן ביצוע בלתי נשכח על גיטרה חשמלית יחד עם כפיר אוחיון, אחד הגיטריסטים הישראלים המובילים בעולם, ללהיט האמריקאי של להקת האיגלס “Hotel California”.

חברי משלחת בית הנבחרים של ארה"ב, בראשותו של היו"ר, קווין מקארת'י, התקבלו הערב במשכן הכנסת ע"י יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, מנכ"ל הכנסת, ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי ומזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק.

הפמליה חלפה על פני משמר כבוד והרכב כלי מיתר הנעים את כניסתם למשכן. חברי המשלחת, בראשות יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארת'י, קיימו מיד עם הגעתם פגישת עבודה עם יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה. לאחר סיום פגישת העבודה של חברי המשלחת עם יו"ר הכנסת, קיימו יושבי הראש קיימו פגישה אישית, בארבע עיניים, בלשכת יו"ר הכנסת. לאחר מכן החלה, בטרקלין שאגאל, ארוחת ערב רשמית לכבוד המשלחת, אשר הוכנה ע"י שף חיים כהן ובה השתתפו בין היתר: חברות וחברי כנסת, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציבת בתי הסוהר, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי בצה"ל, מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, שגריר ישראל בארה"ב ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר במסגרת דברי הברכה שלו: "לפני ימים אחדים חגגנו את יום העצמאות ה-75 של ישראל. ארה"ב, בת בריתנו הקרובה ביותר והמדינה הראשונה להכיר במדינה החדשה במאי 1948, שיחקה תפקיד משמעותי לא רק בהקמת מדינת ישראל, אלא גם בהבטחת שלומה וביטחונה של המדינה. זו הזדמנות נהדרת להודות לך אישית, היו"ר מקארת'י, על ידידותך הכנה והעמוקה כל השנים. העובדה שבחרת בכנסת כפרלמנט הראשון בעולם בו תבקר, מעידה כאלף מונים על חוזק הקשרים בינינו – כאלה המתעלים מעל ענייני הפוליטיקה היום-יומית. אבקש גם להוקיר תודה לחבר הקונגרס המכובד וחבר נפלא של ישראל, סטני הוייר, על תמיכתו רבת השנים במדינת ישראל. השנה אנו חוגגים 75 שנים ליחסי ישראל-ארה"ב. אני משוכנע כי בהנהגתנו, הכנסת והקונגרס ימשיכו להתקרב ולפתח יחסים חזקים אף יותר. אין לישראל חברה טובה יותר מארה"ב, ולארה"ב אין בת ברית כישראל. אני מאמין כי החברות המיוחדת הזו צריכה גם להשתקף ביחסים שבין הכנסת לקונגרס".

בסיום דבריו הרימו המשתתפים כוסית, ואז עלה לברך יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, קווין מקארת'י, אשר אמר במסגרת דבריו: "בשם כל המשלחת שלנו, לכבוד הוא לנו להצטרף אליכם פה בירושלים, לחגוג את עצמאות ישראל, ולחזור ולאשר את הקשר המיוחד בין שתי האומות שלנו. בכל קונגרס, סטני ואני, מובילים לפה את הנבחרים החדשים. אנחנו לא עושים זאת עבור שום מדינה אחרת, בגלל שאין קשר כמו זה של ישראל וארה"ב. הם ידעו שהם אהבו את ישראל, אבל הם לא הבינו את הקשר או החשיבות שלו. אני אוהב את ישראל, אני מבין את החשיבות, את הקשר, זה הביקור ה-11 שלי פה. מאז הנס של לידתה מחדש לפני 75 שנה, המדינה הזו הגשימה את ייעודה. החזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית, אחרי שנים של רדיפות. אבל, במובנים רבים, ישראל התעלתה על ייעודה הייחודי. אתם מנהיגים עולמיים בתרבות, טכנולוגיה וחדשנות, והפכתם למגדלור של תקווה וחופש למיליונים ברחבי העולם. מאז ייסודה של ישראל, מדינותינו חישלו חברות חזקה, המבוססות לא על אינטרסים משותפים, אלא על ערכים משותפים, מורשת משותפת וחלומות משותפים על העתיד. השותפות בינינו הייתה לכח משמעותי של טוב בעולם, ותמיכתו הבלתי מתפשרת של הקונגרס בישראל הייתה הבסיס לכך".

לאחר המנה העיקרית נוגנו שירים, וכאשר נוגן השיר Hotel California, הצטרף לנגינה, במפתיע, יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, אשר זכה במחיאות כפיים מחברי המשלחת והאורחים המופתעים. לאחר המנה האחרונה קיימו המשתתפים תמונה קבוצתית, על רקע משכן הכנסת בלילה, למזכרת מהערב המיוחד, ואז עזבו חברי המשלחת את משכן הכנסת.

צילום: דוברות הכנסת, אבשלום סמואלס, לע"מ

Back to top button