חדשות הארץמבזקים

הסתדרות המורים הכריזה: החל ממחר – עיצומים בלימודים באולפנים

בעקבות סכסוך העבודה שהכריזה הסתדרות המורים במהלך חודש מרץ, וסירוב האוצר להקצות תקציב להסכם שכר למורי האולפנים, החל ממחר (שלישי) יתקיימו עיצומים בלימודים באולפנים. כך הודיעו בהסתדרות המורים בישיבה שהתקיימה אצל הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, עו"ד ורבנר.

הסתדרות המורים הודיעה היום לעובדי ההוראה באולפנים על קיום העיצומים שיכללו: אי פתיחת כיתות חדשות, לא תתקיים קבלת קהל, לא יתקיימו טיולים וסיורים, לא יתקיימו מבחנים ולא יחולקו תעודות. כידוע, בשנתיים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף העולים החדשים בישראל שזקוקים ללימודי עברית באולפנים.

מהסתדרות המורים נמסר: "בשנת 2021 הגיעו לישראל כ-14,600 עולים שלמדו באולפנים ואילו בשנת 2022 הגיעו כ- 24,500. נכון להיום, מספר העולים בכיתה גדל מ-25 שהיה נהוג עד לפני כשנה ל-35 עולים בכיתה. בנוסף, כ-5,000 עולים ממתינים שיתפנה מקום באולפני משרד החינוך ולא יכולים להתקדם בתהליך הקליטה שלהם בארץ. לצד זאת, לא נקלטו במערכת מורים חדשים, כיון שהשכר נמוך מאוד. משמעות העיצומים מייצרת שרשרת של תגובות שיעכבו את קליטת העולים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בין היתר: לא תהיה חפיפה בין מועד האולפן למועד קבלת סל קליטה; שיבוש הגשת העולים למבחן סיום יגרום לעיכוב בסיום האולפן וימנע השתלבות של העולים בקורסים מקצועיים; אי מתן תעודות, אישורי לימודים ונוכחות לא יאפשר מתן דמי קיום ממשרד הקליטה ועוד. " הוסיפו.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד ציינה כי "משרד האוצר רוצה שהעולים ישתלבו בשוק העבודה, אבל עושה הכל כדי שזה לא יקרה. אם כל כך חשוב למדינת ישראל שתהיה קליטה מיטבית של העולים, אז שבאוצר יכניסו יד לכיס ויעלו את שכר מורי האולפנים מיד".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button