חדשות הארץמבזקים

מי האסיר הביטחוני שמת בכלא והאם צפויה הסלמה?

בשירות בתי הסוהר פרסמו הבוקר (שלישי) הודעה על מותו של אסיר בטחוני שהיה כלוא בבית הסוהר 'ניצן'. האסיר, חאדר עדנאן, המשויך לארגון הטרור הרצחני הג'יהאד האסלאמי, שבת רעב במהלך 86 ימים וסירב בתוקף לקבלת טיפול רפואי מגורמים ישראלים. מותו הוא זה שהביא להתלקחות הבוקר ולירי הרקטות לעבר שטח ישראל על ידי הארגון אליו היה משויך.

העצור, אשר סירב לבצע בדיקות רפואיות ולקבל טיפול רפואי, נמצא לפנות בוקר בתאו ללא הכרה. בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים 'אסף הרופא', שם נקבע מותו.

משב"ס נמסר: "העצור, יליד 1978, נשוי ואב לשלושה, תושב ג'נין, עצור בחשד לחברות בארגון טרור, תמיכה בטרור והסתה. הוא נקלט בשב"ס ביום 5.2.23, זוהי כניסתו ה-10 לשב"ס. הודעה נמסרה לגורמי התיאום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן מפקד שב"ס התייחס לאירוע בריאיון שערך ואמר כי העלאת רף מחאה בקרב אסירים הוא משהו שקורה מדי פעם, בעיקר אחרי אירוע כמו מות אסיר אשר שובת רעב.

מותו של עדנאן עלול להוביל להסלמה במצב הבטחוני, אך נראה כי לא זה יהיה הטריגר שיוביל לעימות קשה יותר, התגובה למותו הגיעה במהרה עם שיגור הרקטות לעבר ישראל, אך אם ישראל לא תפעל לעצירת ההתלקחות, יכול מאד להיות שבארגון הטרור יקבלו "תיאבון" וימשיכו בפעולות.

אשתו של האסיר חאדר עדנאן, מסרה באופן חריג מאוד כי היא מבקשת להניח את הנשק. "לא יהיה בית תנחומים לשיח'", אמרה אשתו והוסיפה כי המסר שלה לפלגים בהם היה מעורב בעלה הוא "לאחסן את כלי הנשק שלכם עד שהם יהפכו לחלודה".

ארכיון. צילום: שירות בתי הסוהר

Back to top button