מבזקיםמשפטי/פלילי

גרם ברשלנות למותה לאחר שנתן לה לנהוג ללא רישיון – היום נגזר דינו

בית המשפט לתעבורה באשדוד גזר על אביתר חנוכה, תושב קריית מלאכי, מאסר בפועל למשך 13 חודשים ושלילת רישיון נהיגה לתקופה של 7 שנים, פיצוי בסך 20,000₪ ועונשים נוספים. זאת, לאחר שגרם ברשלנות למותה של המנוחה, לה אפשר לנהוג ברכבו למרות שלא הייתה מורשית לכך.

על פי כתב האישום, הנאשם בילה עד שעות הלילה המאוחרות עם חברו בבר ושתה לשוכרה. לאחר הבילוי, הנאשם נהג ברכב עם חברו בהיותו שיכור ונפגשו עם המנוחה וחברתה. המנוחה החליפה את הנאשם בנהיגה, על אף שלא הייתה מורשית לנהוג, ואלה נסעו כולם יחד. במהלך נהיגתה המנוחה איבדה שליטה ברכב, אשר סטה עד שהתהפך מספר פעמים ונעצר בנתיב הנגדי. כתוצאה מהתאונה, קופדו חייה של המנוחה, והנוסעים האחרים נחבלו בגופם. כתב האישום ייחס לנאשם עבירות גרימת מוות ברשלנות, התרת נהיגה לבלתי מורשית לנהיגה ונהיגה בשכרות. כמו כן, יוחסו לו גרימת חבלות של ממש למעורבים בתאונה וגרימת נזק לרכב.

לאחר שהמשפט נוהל עד תום, בית-המשפט (כב' הש' שוורץ) הרשיע את הנאשם בכל העבירות, אשר יוחסו לו בכתב-האישום. בשלב הטיעונים לעונש הדגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד חנה מוצ'ה, כי הנאשם לקה ברשלנות במספר מישורים – החל מהעובדה כי נהג בחלק מהנסיעה כשהוא שיכור, וכלה בבחירה המודעת להתיר למנוחה לנהוג ברכב. בנוסף, הדגישה את החשיבות בגזירת הדין באופן שישליך לא רק על אלמנט ההרתעה האישי, אלא גם על אינטרס ההרתעה הכללי, וכדי שהציבור יפנים את החומרה שבמתן היתר לצעיר, או צעירה, לנהוג, אף שאינם מורשים לנהיגה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחותה של המנוחה, אשר העידה, תיארה את נסיבות חייה של המנוחה, והדגישה את העובדה כי המנוחה נקראה על שם אחיה הבכור, שנפטר מדום לב בגיל צעיר. בנוסף, הדגישה את החשיבות בגזירת הדין באופן שישליך לא רק על אלמנט ההרתעה האישי, אלא גם על אינטרס ההרתעה הכללי, בכדי שזה לא יקרה למשפחות נוספות.
בגזר דינו ציין בית המשפט כי "יש אינטרס חברתי, חינוכי וכלכלי ברמה הלאומית – לחנך את ציבור הנהגים לכבד את חוקי התעבורה, במטרה להעלות את רמת הבטיחות בדרכים ולצמצם היקף תאונות בארץ – הגובות מחיר גבוה של דמים. […] כל עוד ההפקרות בדרכים נמשך וכתוצאה מכך קופחו חיי אדם – על בית המשפט לנקוט כבית שמאי". לא זו אף זו, ציין בית המשפט, כי "הקטל בדרכים הפך מנת חלקם של רבבות מאזרחי מדינת ישראל. המציאות היומיומית עגומה והתופעה גובה מחיר דמים יקר ובלתי נתפש".

כאמור, בית המשפט גזר על אביתר חנוכה מאסר בפועל בן 13 חודשים, מאסר על תנאי בן 7 חודשים, פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 7 שנים ופסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים על תנאי. כמו כן, הנאשם ישלם פיצוי על סך 20,000₪ לאם המנוחה.

חנוכה - נהג בשכרות והתיר למנוחה בלתי מורשית לנהוג - 13 ח מאסר + 7 שנות פסילה
אילוסטרציה. צילום: stocksnap

Back to top button