מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר הרשעתה של אוריאן בן כליפא: השר בן גביר ללוחמים – "אני אתן לכם גיבוי!"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתף הערב (שלישי) בחגיגות 70 למג"ב ונשא נאום לכבוד המאורע. בנאומו הזכיר השר בן גביר את לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא שהורשעה הבוקר בתקיפת ערביה בת 25, תושבת מזרח ירושלים בעיר העתיקה לפני כשנתיים.

בן גביר אמר: "עוד לפני שהייתי שר הלכתי להפגין בעד אוריאן בן כליפא, כי אני חושב שלוחמת שלנו, לא צריך לשפוט אותה בתנאי מעבדה. אני אתן לכם גיבוי!".

כזכור, בינואר אשתקד, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגד אוריאן בן כליפא. על פי כתב האישום בנובמבר 2021 היא הוצבה באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום. המתלוננת ואחיה ביקשו מהנאשמת לעבור את החסימה והנאשמת סירבה לכך. בשלב מסוים הנאשמת דחפה את המתלוננת אחורנית, המתלוננת ביקשה שלא תעשה כך והנאשמת דחפה אותה פעם נוספת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אוריאן בן כליפא
הופץ ברשתות החברתיות. צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בהמשך, לאחר שאחיה של המתלוננת ניסה להתערב, הנאשמת תפסה אותו בצווארון חולצתו בעוד המתלוננת ניסתה לחלצו. בשלב זה, תפסה הנאשמת את המתלוננת, משכה והסירה ממנה את החיג'אב אשר עטתה על ראשה. אז משכה הנאשמת את שערותיה של המתלוננת, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה.

עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך משיכת החיג'אב, נשרטה הנאשמת בפניה. בהמשך לכך, הנאשמת הובילה את המתלוננת אל תחנת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה. בתחנת המשטרה הנאשמת הושיבה את המתלוננת בחוזקה על הכיסא, נעמדה מולה והורתה לשוטר שהיה עמה לנעול את הדלת. הנאשמת חנקה את המתלוננת בצווארה וטלטלה אותה מספר פעמים, למרות בקשותיה החוזרות ונשנות של המתלוננת כי תפסיק.

לאחר מכן הנאשמת אזקה את המתלוננת וליוותה אותה לניידת המשטרה. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת נגרמו למתלוננת נפיחות וסימני חבלה על צווארה. בדוח הפעולה ובהודעה שמסרה במשטרה כתבה הנאשמת בכזב כי המתלוננת היא זו שתקפה אותה. בעקבות כך, המתלוננת נעצרה למשך לילה בתחנת המשטרה ונחקרה באזהרה בחשד לתקיפת שוטר.

כתב האישום ייחס לאוריאן בן כליפא ביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט.

אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא. צילום: פייסבוק – מגבניקון

היום כאמור, הורשעה אך עם זאת שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא זיכתה אותה מעבירות שיבוש חקירה. "הנאשמת עשתה שימוש בכוח, הגם שבאותו שלב לא קמה לה סמכות לעשות כן." כתבה השופטת בהחלטה וציינה כי "אין חולק על הקושי והמתח שמביא לביצוע משימה זו. לצד זאת, יש להפגין אורך רוח ולהימנע מעימותים פיזיים. לא כך נהגה הנאשמת – היא דחפה את המתלוננת מספר פעמים בגופה, ודחפה את אחיה של המתלוננת כשידיה על צווארו. גם אם הייתה התנגדות כלשהי מצד המתלוננת, היא הייתה רפה".

השופטת אף מתחה ביקורת על התנהלות מח"ש וציינה כי "הייתה מרושלת".

מוקדם יותר אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי "תמוה ששופטת שזיכתה קצין במשטרה שהכה נער חרדי באגרופים וטענה שיש להבין ש"אינו עובד בתנאי מעבדה", לא לקחה בחשבון את העובדה שהלוחמת גם היא לא פעלה "בתנאי מעבדה". מכל מקום, מבחינתי הכרעת הדין – שאינה סופית וחלוטה, לא סוף פסוק של שירות הלוחמת במשטרה ודאי כאשר זוכתה מהעבירות החמורות. אלמד את פסק הדין, אבקש מהמפכ"ל ומפקד מג"ב לגבש עמדתם ואו אז תתקבל החלטה סופית בעניין הלוחמת".

אוריאן בן כליפא הגיבה להחלטת בית המשפט היום ואמרה: "נכון , התוצאה כואבת. אך אני מאמינה באמונה שלמה בקדוש ברוך הוא ויודעת שהוא מעמיד אותי במצבים הכי קשים שיש על מנת שאוכל להוכיח לעצמי שאני מסוגלת לעבור ולשרוד את הכל."

בן כליפא הוסיפה: "השופטת זיכתה אותי מכל האשמות החמורות שמח״ש ייחסו לי בכתב האישום כגון : שיבוש מהלכי משפט , כתיבת דוח פעולה כוזב ושקרי, ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. ולצערי, השופטת בחרה להרשיע אותי בסעיף שכלל לא היה מיוחס לי בכתב האישום. עם זאת , אני לא מאבדת תקווה לעולם !!! תודה לאל שאני מוקפת במשפחה מושלמת , בתומכים שמחבקים ותומכים בי מתחילת הסיפור ועד סופו שעוזרים לי לעבור את התקופה הנוראית הזאת ומשאירים אותי שפויה תודה לה׳ יתברך. המילה האחרונה עדיין לא נאמרה."

Back to top button