כלכלהמבזקים

"אנחנו בונים גשרים של שלום במזרח התיכון באמצעות הכלכלה"

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת נחת לפני זמן קצר (שלישי) ברבאט, מרוקו לטובת ביקור רשמי במהלכו ייפגש עם מספר שרים מרוקאים ויקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי והעסקי בין המדינית. השר ברקת הכריז במהלך פגישה עם שר המסחר והתעשייה המרוקאי ריאד מזור, כי בכוונתו להקים נספחות כלכלית במרוקו. ״אנחנו בונים גשרים של שלום במזרח התיכון באמצעות הכלכלה.

במהלך ביקורו במרוקו ייפגש שר הכלכלה ניר ברקת עם שר הכלכלה ועם שר המסחר המרוקאים ויחנוך ביתן ישראלי ראשון על אדמת מרוקו בתערוכת החקלאות הבינלאומית SIAM, זאת לצד פגישות עם נציגי התעשייה המקומית.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: "מרוקו היא אחת מהכלכלות הגדולות באפריקה, ואחת משותפות הסחר המשמעותיות של ישראל באזור. בכוונתי לפתוח נספחות כלכלית במרוקו שתעצים את קשרי הכלכלה בין המדינות ותעצים את היחסים בין ישראל למרוקו. בשנים האחרונות, חלה התקרבות משמעותית והתחממות ביחסינו עם הממלכה המרוקאית ואנו פועלים במספר מישורים על מנת להבטיח כי גם חברות עסקיות ייהנו מפירות השלום והידידות בין המדינות. האצת הקשרים הכלכליים עם מרוקו תאפשר לחברות ויזמים ישראלים מגוון רחב של הזדמנויות חדשות באפריקה, אגן הים התיכון ודרום אירופה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר נחת היום (ג׳) בקזבלנקה, כאשר במהלך הביקור יגיע גם לרבאט, בירת מרוקו, ולמקנז, העיר בה מתקיימת תערוכת SIAM. מדובר באחת מהתערוכות הגדולות במרוקו ואחת מתערוכות החקלאות המשמעותיות באפריקה. תעשיית האגריטק הישראלית ידועה ברמת החדשנות הגבוהה, ונחשבת למובילה בעולם. בין הטכנולוגיות שישראל מציעה בתחום ניתן למנות טכנולוגיות השקייה, דישון, חממות, רובוטיקה, טיפול בפסולת, ופתרונות עבור חקלאות ימית וגידול חיות משק. 40% מאוכלוסיית מרוקו עוסקת בחקלאות, מה שהופך את תחום החקלאות לאחד הסקטורים המשמעותיים במדינה.

הקמת הביתן הישראלי ב-SIAM בשיתוף עם מכון היצוא, משרד החוץ, משרד החקלאות ופיתוח הכפר ושגרירות ישראל במרוקו, הינו צעד משמעותי של משרד הכלכלה והתעשייה לקידום התעשייה הישראלית במדינה, וביטוי נוסף להרחבתם של הסכמי אברהם בתחום הכלכלי. מדובר על שוק חקלאי משמעותי עבור החברות הישראליות, המהווה שער כניסה עבורן גם לאפריקה. בביתן תצגנה 10 חברות ישראליות מתחומי האגרוטק, שיציגו למבקרים את היכולות הישראליות בתחומים כמו חקלאות מדייקת, ניהול מים ופיתוחים מתקדמים להתמודדות עם החשש מהמחסור העולמי הצפוי במזון.

במסגרת ביקורו במרוקו, השר ברקת יפתח את הביתן הלאומי הראשון של ישראל במדינה וישתתף באירועי כנס SIAM, בהם צפויה השתתפות של עשרות שרים מרחבי העולם, בייחוד ממדינות אפריקה. בנוסף, השר צפוי להיפגש עם מקבילו, מר ריאד מזור, שר המסחר והתעשייה של מרוקו, ולפגוש את ראשי הארגונים הכלכליים במרוקו במטרה לעודד חברות מרוקאיות להיכנס לשוק הישראלי. לצד אלו, ייפגש השר עם נציגי הקהילה היהודית בקזבלנקה.

נתוני סחר ישראל-מרוקו: בשנת 2022, היקף הסחר בין מרוקו לישראל עמד על כ-180 מיליון דולר, עלייה של 160% לעומת היקף הסחר בין שתי המדינות בשנת 2020, כאשר נחתמו הסכמי אברהם. סך היצוא הישראלי למרוקו עמד בשנת 2022 על כ-40 מיליון וכולל בעיקר כימיקלים ומוצרי תעשיות (43%), מכונות ומיכון חשמלי ומכני (19%), מוצרי תחבורה (15%), ומוצרי גומי ופלסטיק (12%). סך היבוא הישראלי ממרוקו עמד בשנת 2022 על כ-140 מיליון דולר וכולל בעיקר מוצרי טקסטיל (59%), תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון (36%).

צילום: תקשורת שר הכלכלה והתעשייה

Back to top button