סרטונים

ראש הממשלה נתניהו משיק את תכנית חינוך חינם מגיל 0 עד 3

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק הערב את תכנית חינוך חינם מגיל 0 עד 3:

"במהלך מערכת הבחירות פגשתי הרבה זוגות צעירים עם ילדים ושמעתי מהם זעקת אמת. אלה הורים עובדים שאמרו שהם צריכים להוציא חלק עצום מההכנסה שלהם על מעונות לפעוטות. הדבר הזה כרוך בין עשרים לשלושים אלף שקל לשנה, לכל ילד. לפעמים הנטל היה כל כך גדול שכמה אמרו לי 'לפיכך אחד מאיתנו צריך להישאר בבית, כי אין לנו אפשרות לממן את זה'. ולכן גמרנו אומר לשנות את זה.

יחד עם שר האוצר סמוטריץ' ושר החינוך קיש, שהוביל את המהלך, אנחנו מודיעים היום על השקת השלב הראשון בתכנית חינוך חינם לגילאי 0-3 – כפי שהתחייבנו שנעשה במערכת הבחירות. זו לא פעם ראשונה שאנחנו עושים את זה משום שבממשלות הקודמות העברנו חינוך חינם לילדים מגיל 3-6.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לתכנית שלנו יש שלוש מטרות מרכזיות:
המטרה הראשונה היא הורדת יוקר המחייה – להקל כלכלית על ציבור ההורים העובדים באחד הסעיפים העיקריים ביותר במשפחה – החינוך.
המטרה השנייה היא החינוך – להעלות את רמת הפדגוגיה בגנים. אנחנו לא רוצים שהילדים רק ילכו כדי לקבל איזה בייביסיטר, אנחנו רוצים ויודעים שאפשר על ידי שדרוג המערך החינוכי במעונות הללו, לתת לילדים שלנו באמת יתרון בחיים. ילדים קטנים שמקבלים חינוך במערכת מקצועית ומפוקחת, בגילאים האלה – 0-3 יש להם יתרון לכל החיים; וילדים שאין להם את זה, יש להם חיסרון לכל החיים.
המטרה השלישית היא להרחיב את המערכת הזאת בהרבה מאוד גנים באופן משמעותי, כדי לאפשר מסגרות מפוקחות למעשה לכל משפחה עובדת בישראל שרוצה להכניס את הילדים שלהם לגנים מפוקחים.

היום השלב הראשון של התכנית הזאת יוצא לדרך. החל ב-1 בינואר 2024, הכנסה נטו למרבית המשפחות בישראל בהן שני ההורים עובדים תגדל עד 940 ש"ח לחודש לכל ילד מגיל 0-3. זה אומר שאם עכשיו נולד לכם ילד, כבר עכשיו אתם מקבלים ב-3 שנים הקרובות בערך 30 אלף שקל לאותו ילד, פר-ילד. ילדים שנמצאים במעונות מפוקחים, מעונות סמל, עם הטבות מיסוי, יקבלו למעשה כבר עכשיו מיידית למעשה סבסוד מלא. כרגע יש סבסוד חלקי במעונות ויש תשלום שמשלמים, אנחנו פותרים בעצם את התשלום הזה על ידי הטבות המס שאנחנו נותנים.

כיום יש כ-120 אלף ילדים כאלה במעונות, עד סוף השנה נגיע ל-160 אלף וזה יכסה כ-30% מאוכלוסיית הילדים מגיל 0-3. במקביל, אנחנו נשקיע כבר בשלב הראשון יותר משני מיליארד שקלים כדי לבנות עוד מעונות מפוקחים. היעד שלנו בתכנית חומש הוא להגדיל דרמטית את מספר המעונות המפוקחים כך שכל זוג הורים עובדים שירצה יהיה לו מקום במעון מפוקח. אנחנו נגיע למצב שמגיל 0 עד 6 החינוך חינם.

זאת התכנית שלנו, זה ישים אותנו בעצם בקו הראשון של המדינות המפותחות ביותר. אנחנו ניתן לילדים שלנו יתרון עצום בחיים ואנחנו נקל על המשפחות העובדות ונאפשר גם למשפחות שאינן עובדות – לצאת לעבודה.

יש כאן שלושה דברים – שניים שבאים מיד, ואחד שמגיע בדירוג:
הקלה ביוקר המחייה – כאמור מענק של עד 940 שקל לחודש לכל משק בית עבור כל פעוט. במשק בית של הורים עובדים – זה מיידי;
שיפור באיכות הטיפול במעונות המורשים, אני אומר – בטיפול ובחינוך, זה הרחבת ההכשרה והפיקוח למען הפעוטות – זה מיידי;
והדבר השלישי – הרחבת מערכת המעונות, בעצם מתן מענה לכל פעוט, לכל ההורים שרוצים להכניס את הילדים שלהם למעונות המפוקחים – זה יהיה תהליך מודרג שנשלים אותו בתכנית חומש.

זו בשורה ענקית. גם במאבק ביוקר המחייה וגם בחינוך של הילדים שלנו.
אני יכול להגיד את שני המילים – הבטחנו וקיימנו".

וידאו: רועי אברהם, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=CXScJGvbyug?autoplay=1&w=600&h=420]

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

40 תגובות

  1. נתניהו כבר לא רלוונטי. הוא הודח על ידי המשיחיים.
    זו הפיכה.לא קשור לשמאל, למרכז, ואו ימין.
    זה פשוט דתיים משיחיים נגד ישראל החילונית הדמוקרטית.

  2. חינם חינם אבל איזה חינוך??? ריבונו של עולם חינוך לדבקות בשורשים חינוך ליהדות אמיתית חינוך לאהבת הבריות ולשלום. ולא חינוך למיגדרים הזויים. ולחוקי הגויים. ואם זה יהיה ככה אז יישר כוח. לתשומת ליבך ביבי.

  3. זה גדול!!!
    אבל עכשיו אני תוהה איך העיתונות השמאלנית שלנו תסביר שהכל פשוט נורא. איך הם ייצאו מהתסבוכת הזאת?
    כל הכבוד לך ראש ממשלתינו! אוהבים אותך🙂

  4. – ستكون هناك عملية تدريجية سنكملها في خطة مدتها خمس سنوات ، خبر ضخم ، سواء في مكافحة تكاليف المعيشة أو في تعليم أطفالنا ، لنقول كلمتين – لقد وعدنا وحافظنا عليها 👼

  5. 1.5.23 שעה 07.47 בערוצים 12 13 הראו רק את הנתחלה. רק ערוץ הכנסת שידר. ערוץ 11 בכלל לא !!
    איזה כיף שאנשים ר.ע.י.ם – הולכים הביתה . גם אם זה אחרי שנים. הגיע הזמן לצדק – כוכב יופיטר – צדק – כשמו כן הוא – בכל תחום !!
    ביי

  6. אחרי הטקסים

    טקסי הזיכרון אומנם אחרינו, אבל הם לא מספיקים כדי לכבד את זכר הנופלים, לא מספיקים כדי שלא יתווספו אליהם בשנה הבאה חס ושלום עוד חללים. אם היינו מכבדים את זכרם של בנינו שנהרגו במערכות ישראל, ודאי היינו דואגים שהם יהיו האחרונים.

    בצער גדול אפשר לומר שאם לא נפיק לקח מהימים העצובים יבואו עוד ימים עצובים, כי אין חדש, הכול חוזר על עצמו שוב ושוב, עד שנדרוש ונשאל, עד שנבין איך הגענו למצב שהורים קוברים את בניהם, שאחים ובנות זוג נשארים יחידים, שילדים הופכים יתומים. עד שנביא למצב שזה לא יקרה שוב.

    אין חכם עברי מאברהם אבינו ואילך, ואין ספר יהודי שלא מצווה על ישראל להיות בשלום ובאחדות. זאת לא מצווה שסיבתה מעורפלת, ולא מליצה שהיא בגדר המלצה, אלא היכרות עמוקה עם מצוות הטבע, עם חוק האלוהים.

    אברהם הכיר ראשון את חוק הכוח העליון. הוא הסתכל סביב וראה את היצר האנוכי מתפשט בין העמים, את החלוקה המתהווה לקבוצות וזרמים. הוא הבין שהאנושות לא אמורה ללכת עם היצר הרע ולתת יד לחלוקה, אלא עליה לשלב ידיים נגדה, להתאחד מעליה כדי להידמות בזה לחוק העליון, לכוח האחדות. אבל יהיה צריך לקבץ חלוצים, פורצי דרך שילכו לפני המחנה.

    אברהם קיבץ את אבותינו, נציגים מכל שבט ועם, שייעודם יהיה להתאחד מעל הפלגים, לעמוד מול כל האומות כהוכחה חיה ונצחית לעליונות האחדות על פני הנפרדות. וכולם יצטרפו, כל העדות, כל השבטים, כל אומות העולם.

    ואנחנו, צאצאי אברהם, במקום לקיים את ייעודנו, את מצוות אבותינו וכל חכמינו, אנחנו מנציחים את האנוכיות, את החלוקה, את השבטיות. מתרחקים בזה מהיהדות, מחוק הטבע, מהאלוהות. בגלל שנאת חינם שיש בעם אנחנו מאבדים חיים.

    חייבים לעורר רגישות לייעוד הרוחני שלנו. לבקש זה מזה, לצעוק לשמיים, רק שנהיה כל ישראל חברים, אחרת אין לנו חיים.

  7. מי שמאמין לביבי פשוט אידיוט גמור!!!
    האיש כבר היה 12 שנה ראש ממשלה ולא עשה שום צעד משמועתי למען מעמד הביניים!
    ביבי טוב בהטחות אבל גרוע בקיום!!!
    להזכירכם, אין שום תקציב מדינה ותמיד מרגע ההצהרה עד כניסת ההטבות בפועל יש המון שינויים
    כל המטרה של ביבי זה לעצור את ההתרסקות שלו בסקרים ותו לא! כל מה שמעניין אותו באמת זה הרפורמה המשפטית ולהציל את עצמו מהרשעה

  8. התכנית הזאת לא באמת נלחמת ביוקר המחיה שמשפיע על כולם ובעיקר לשכבות החלשות….היא סלקטיבית וחלקית ולא נותנת מענה מלא ושלם לכולם….מה עם אוכלוסיה שילדיה כבר בוגרים, או זוגות ללא ילדים? איך קשישים, שגם כך מתקשים לכלכל את עצמם יוכלו קצת לנשום לרווחה?
    זאת תכנית פופוליסטית לחלוטין.
    צריך לתת מענה רוחבי לכלל האוכלוסיה, ולא רק לסקטור אחד ומאוד ספציפי.

  9. מאחלים לראש ממשלתנו ולממשלת ימין הצלחה בכל מעשיך!
    מקום החינוך בתרבות היהודית

    מדוע תפס החינוך מקום כל כך מרכזי בתרבות היהודית? מה חסר בחינוך היום, ביחס לחינוך היהודי-מקורי? על דמות האדם השלם, על הטבע האגואיסטי, ועל הצורך הדחוף של העולם בתיקון גלובלי.

    לפני הכול חשוב לדייק. זה לא שהחינוך היה חשוב לנו כעם, אלא החינוך הוא זה שעשה מאיתנו עם.

    למה הכוונה? לפני כ-3800 שנה, בבבל העתיקה, האנושות נקלעה לסוג של מלחמת עולם, כמתואר בסיפור מגדל בבל. אנשים הפסיקו להבין זה את זה, נלחמו זה בזה עד ש"חצי העולם שם נפל בחרב" (פרקי דרבי אליעזר, פרק כד). איש חכם אחד החליט לחקור למה זה קורה, ואיך אפשר לצאת מזה. אברהם הבבלי. הוא גילה שכוח אחד פועל בכל הטבע, ומגמת ההתפתחות היא לעבר אחדות הכול. בהתאם לזאת הוא חינך לחסד ולאהבה לזולת.

    "נַעֲשֶׂה אָדָם", מכונה התהליך החינוכי הזה בלשון המקרא. מטרתו לרומם את האדם מעל טבעו האגואיסטי, ולעשותו דומה לכוח הכללי שפועל בבריאה. תכונתו השפעה טובה, כלומר נתינה ואהבה, ולשם כיוון אברהם את כל מי שרק שמע. "אלפים ורבבות" התקבצו סביב האידיאה הרוחנית שלו, כפי שכותב הרמב"ם בספר המדע, ומהם התהוותה האומה. זו לא אומה טבעית ככל אומות העולם, אלא התקבצות מלאכותית סביב חינוך שבונה קשר מיוחד בין בני אדם, הופך אותם להיות מחוברים "כאיש אחד בלב אחד".

    בלי הקו החינוכי הזה, מבחינה איכותית-מהותית לא קיים עם ישראל. לכן, לאורך ההיסטוריה זכה אצלנו החינוך לחשיבות עצומה. לא היה ילד שלא למד קרוא וכתוב, כולם עסקו משך כל החיים בלימוד המקורות שהסבירו מהו יחס נכון לדומם, לצומח, לחי, לבני האדם האחרים ולחברה בכללה. אותה תפיסת עולם שייסד אברהם פורטה אחר כך בתורת משה, ומנהיגי האומה היו אנשי חינוך במהותם. ספרי החינוך שלנו עברו מדור לדור משך אלפי שנים, ורק במאות השנים האחרונות התחלנו להיות מושפעים מהחינוך של אומות העולם.

    בשונה מכל חינוך אחר שמתקבל בטבעיות כחכמת חיים מועילה, החינוך הישראלי-מקורי מתייצב נגד הטבע האגואיסטי של האדם והחברה. כדי להפנים אותו נדרשת עבודה בלתי פוסקת, מרגע שהאדם נולד ועד אחרון ימיו. הרי זה לא טבעי להתנהג לפי קוד של "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", או "ואהבת לרעך כמוך". לא טבעי להיות "כל ישראל חברים", "ערבים זה לזה", לחשוב על כולם כמו על עצמך. האגו של האדם כל הזמן מתעצם, ועליו לחנך את עצמו ללא הפסק, בהתאם. להתחדש, להתקדם.

    אחרי החורבן עקב שנאת חינם יצאנו לגלות ארוכה בין אומות העולם. איפה שלא היינו, נאבקנו על האפשרות להמשיך לפחות במשהו את הקו החינוכי. בלעדיו, היינו פשוט נעלמים. החינוך החזיק אותנו, חיזק אותנו, סידר אותנו, נתן לנו אפשרות להשתייך לאותה אומה גם בלי מדינה, חבל ארץ משותף, ארגון כלשהו. הורים נמדדו לפי השקעתם בחינוך, והיו צריכים להיות מחנכים בעצמם. רמת ההצלחה החינוכית של משפחה הגדירה את מעמדה בחברה.

    היום, כשהעולם נעשה מקושר כמו כפר קטן, כשכולם תלויים בכולם ומשפיעים על כולם, הגענו למצב נפיץ כמו שהיה בבבל העתיקה. או שתפרוץ מלחמת עולם, או שנקדים לה מהפכה חינוכית-תרבותית שתביא לחיבור ולהשלמה בין אדם לאדם. התהליך הזה יכול להתחיל רק כאן, בעם שנבנה ביסודו על החינוך של אברהם.

    אמנם כבר דורות אנחנו מנותקים ממנו, ולכן ישראל לא מהווה דוגמה לחיים באהבה, כואב הלב לראות איך הפילוג גובר ומתלבה השנאה, ואף על פי כן, יש בידינו להתחבר לחכמת ישראל המקורית ולהדליק אור בחשכה. להוליד יחד אדם חדש, אנושות חדשה.

    נשים בצד את הוויכוחים בין דתיים וחילוניים, ונחזור כולנו להיות מקוריים. 'יהודי' זה מלשון ייחוד, איחוד, אחדות מעל השוני, ו'ישראל' זו קריאת כיוון: ישר אל כוח האהבה והנתינה שביסוד הבריאה. האדם השלם, כל רגע בקיומו מוקדש לבדיקה איך יוכל לממש את עצמו באהבה לזולת. לדומם, לצומח, לחי, לאדם, לאנושות, לכוח הטבע הכללי. אהבה לכול, אהבת עולם. זוהי מטרת החינוך המקורי של העם.

    ונקודה אחרונה, הכי חשובה: חינוך הוא בדוגמה, חינוך זו בניית אווירה. מרגע שתינוק נולד הוא צריך להרגיש שהאוויר מלא ברצון ובמחשבה שמכוונים לאהבה. שכולם סביבו פועלים מתוך דאגה לזולת. מכל מבט ומכל תנועה הוא לומד, סופג את הרוח והכוונה. אמנם מבפנים יצמח בו הכוח האגואיסטי, אבל ההשפעה החינוכית-תרבותית תראה לו איך להשתמש בו לטובת החברה. כך, יחד, נעלה את עצמנו לדרגת הכוח העליון שבטבע, שכל כולו אהבה. המילה "אדם", מלשון "אֶדַּמֶּה לְעֶלְיוֹן", בדיוק על זה מצביעה.

    שיהיה לנו בהצלחה.

  10. God bless Israel and god bless you all and the great PM Benjamin nataniyaho god bless you and protect you sir and long long long long long long life Israel shalom
    💙 💙 💙 💙 💙 💙

  11. תמשיך לברבר עד מחר, בינתיים דורסים פה אנשים, הטרור החקלאי חוגג. ואיראן סוגרת עלינו מכל הכיוונים. אתה תכלס פחדן. השקט שאתה מחפש כל הזמן הוא אשליה שנותנת לך למשוך זמן

  12. לא נוסדנו בבאזל, אלא בבבל
    בבואנו לדבר על מדינת היהודים שנוסדה בסך הכול לפני 75 שנה, נשמע מוזר לקפוץ 3,800 שנה אחורה, אבל זה הזמן שבו נטמן זרע החזון הציוני באומה, ולא על המרפסת בבאזל.
    לפני 3,800 שנה במרחבי מסופוטמיה העתיקה, באזור שבו יושבת עיראק היום, התאסף סביב אברהם אבינו מקבץ של זרים שאין להם דבר משותף מלבד האמונה ברעיון העליון ששטח לפניהם. בעת שהתאספו משימתם ניתנה: להתאחד על פני הדחייה והפירוד האנושיים כדי להיות דוגמה לשאר העולם. זה החזון שצייר אברהם לקבוצה שהלכה אחריו ותהיה לעם העברי, הישראלי, היהודי, הציוני. למעשה החזון לאנושות כולה.
    בהתאם למשימה שקיבלה על עצמה, קבוצת אברהם ייסדה חוקי חברה שהתבססו על חוקי הטבע, האלוהים – חוקים של הדדיות ונתינה שיביאו אותם להידמות לכוח העליון, מה הוא נותן אף אתה נותן, והתחילו לחיות לפיהם. הדורות הבאים המשיכו לשכלל אותם.
    למשל בתקופת משה רבינו, כשהאנושות נהגה לחלק את החברה לשני מעמדות, אדונים ועבדים, עם ישראל שבר את המשוואה כשנתן לה משמעות שונה. בתלמוד הירושלמי נאמר, שהקונה עבד לעצמו הוא כמי שקונה את האדון, ואם יש לו רק כרית אחת, הוא חייב לתת אותה לעבד גם אם הוא עצמו ישן על האדמה. בכלל, בזמן שהעולם העתיק התייחס לחיי אדם כאל עסק סחיר וזול, היהודים נתנו להם ערך גבוה שלא עומד למכירה.
    כדי שכל איש מישראל יוכל לדעת ולקיים את כל חוקי החברה הרוחנית על כל דיוקם, לא היה ילד בעם שלא למד קרוא וכתוב. כך נשמרו הכללים במשך אלפי שנים, הרבה אחרי שהעם שכח מאיפה הם התגלגלו ובאו אליו, ומה מטרתם ותכליתם. זאת אומרת בחלוף השנים נשארו מנהגי החברה הטובים, היפים, אבל רק כקליפה חיצונית. החלק הפנימי, החזון ומטרתו, נשכחו מלב.
    אפשר לראות זאת משתקף בקהילות היהודיות במהלך הדורות: בין אם הן חיו על אדמת ישראל או בגלות, בכל כפר וקהילה יהודית, הדאגה לחברה הייתה תמיד בראש סדר העדיפויות. מעולם לא היו בקהילה רעבים ללחם, לא היו משפחות שנשארו ללא טיפול רפואי, לא הייתה בחורה שלא מצאו לה חתן ולא היה יתום עזוב לנפשו. אבל לאט-לאט אפילו קליפת המנהגים הגשמיים של אהבת הזולת נזרקה. החזון נקבר.
    והנה אחרי גלות ארוכה שסופה נורא, השואה באירופה והפַרְהוּד בעיראק, החזון קיבל הזדמנות להתנער מעפר ולקום לתחייה, בחזרה לארץ ישראל והקמת מדינה שתקיים אותו על אדמתה. אלא שהרדיפות הביאו רבים ממתיישבי הארץ לראות בארץ מקלט מדיני ולא יותר; מקום על פני הכדור שבו יוכלו לחיות בשקט, על אדמה משלהם כשאר העמים. את המילה עצמאות פירש העם הרדוף, המושפל, הנגזל, כיכולת צבאית ועוצמה כלכלית.
    הרצל האמין כי השיבה לישראל היא יותר מסתם מקלט: "הריני אומר לכם", אמר חוזה המדינה, "כי תחזיקו אף אתם בכל היסודות האלה שעשו אותנו לעם גדול: חופש הדעות, רוח הסובלנות ואהבת הזולת. רק אז ציון לציון תהיה".
    בן-גוריון אף תפס שהתורה היהודית, החזון הציוני והחזון האנושי הם דבר אחד. הוא אמר: "ואהבת לרעך כמוך. בשלוש מילים אלו נתגבשה התורה האנושית הנצחית של היהדות… לא די בהימנעות מפגיעה בזכויות הזולת, יחסי אדם צריכים להיות בנויים על שותפות גורל, על עזרה הדדית".
    אבל הזמן דחק מאוד. היו אינסוף עניינים דחופים לטפל בהם. היה צריך לגייס תרומות, לקבץ יהודים מכל הגלויות, לגאול אדמות, לבנות בתים ולהקים מוסדות, להחיות שפה מתה, לסלול דרכים, להקים צבא שיגן מהאויבים. תהיות על הרעיון הרוחני, על החזון הציוני, הונחו איפוא בצד.
    באותה עת חיו בינינו שני מקובלים ענקיים: הרב קוק והרב יהודה אשלג. מקובלים לומדים להתעלות מעל לדחייה והפירוד האנושיים, ומהגובה הרוחני הזה הם מבינים את הרעיון הציוני משורשו הרעיוני, יחד עם השיטה ליישם אותו בתקופה בה הם פועלים.
    לכן הייתה בשני המקובלים, שהיו חברים טובים, שמחה שאי-אפשר לתאר, על כך שזכו לחיות בדור שחוזר לארצו. הם התרוצצו אחוזי תזזית בין מנהיגי האומה ומקימי היישובים וניסו להסביר לכולם את עניין הציונות המקורית. הם הזהירו מהמפלגתיות, השתדלו לחבר בין העולם הדתי לחילוני, המזרחי והמערבי, והתחננו ממש לא לזנוח את הרעיון הרוחני לשמו התקבצנו כאן. הם ידעו שאם החזון של אברהם לא יהיה הבסיס לישיבתנו כאן, אז אחיזתנו בקרקע תהיה שטחית וזמנית. היא לא תכה שורשים.
    אבל תקוותם נכזבה. אפילו מי שהקדיש להם כמה דקות והבין באיזו פינה בראש על מה הם מדברים, רץ לדרכו, עסוק כדי לעצור הכול ולהכניס לעשייה שלו את החזון המקורי. הרב קוק מת בשברון לב עוד לפני קום המדינה. הרב אשלג הפסיק לכתוב כשראה שאין עם מי לדבר.
    ערב יום העצמאות 2023 – 75 שנה אחרי, אנחנו כאן, מדברים עברית תודה לאל. יש לנו צבא חזק, כלכלה יציבה, תעשייה פורצת דרך – כל מה שחלמו עליו מקימי היישוב, אבל עם כל השפע הבלתי נתפס שהוקם מכלום ובזמן אפס, אנחנו נמצאים גם בשפל חברתי גדול, שכל זה יכול להילקח מאיתנו בשנייה אחת, כמו שחזו בכאב הרב קוק והרב אשלג.
    אנחנו אפילו לא צריכים אויבים שינצלו את החולשה שלנו ויזרקו אותנו מכאן. רבים חושבים לעזוב, כבר הכינו דרכונים זרים ובודקים אפשרויות לנטוש. הם מסתכלים במדינת ישראל במבט צרכני: "שווה להישאר או לא שווה להישאר?". זאת התוצאה של הזנחת הרוח. לא החיינו את הייעוד לשמו קמנו והתקבצנו כאן שוב – אוסף זר של נציגי אומות מסופוטמיה הקדומה. לא שמנו את הרעיון הציוני בראש, מעל ולפני הכול.
    רגע לפני שהרים ידיים, כתב הרב יהודה אשלג: "התקווה היחידה היא לסדר לעצמנו חינוך לאומי באופן יסודי מחדש, לגלות ולהלהיב שוב את אהבה הלאומית הטבעית העמומה בנו, לחזור ולהחיות אותם השרירים הלאומיים, שאינם פעילים בנו זה אלפיים שנה"; שרירי הלאום הרוחני שייסד אברהם.
    והרב קוק כתב בתקווה נבואית: "כל התרבויות שבעולם יתחדשו על ידי חידוש רוחנו, כל הדעות יתיישרו, כל החיים ייאורו בשמחת לידה חדשה בהתקוממותנו, כל האמונות ילבשו בגדים חדשים. ברכת אברהם לכל גויי הארץ תחל את פעולתה בתוקף ובגלוי, ועל פי יסודה יחל מחדש בנייננו בארץ ישראל. החורבן העכשווי הוא הכנת תחיה חדשה לשם ה' אשר יהיה הולך ומתגלה".
    כל תקוותנו היום היא שדווקא מתוך המצב האיום שנקלענו אליו, על סף מלחמת אחים מפחידה, ייפתחו האוזניים והלבבות; נחפש איך להציל את עצמנו ונצליח לשמוע את מה שהמקובלים הגדולים ניסו להגיד לפני הרבה זמן. אז נתחיל לְפַצות על כל השנים האבודות; לאהוב זה את זה כמו שאנחנו צריכים. כמו אחים.

  13. "בוא וראה, בעת שכל בני העולם יסכימו פה אחד, לבטל ולבער את הרצון לקבל לעצמם שבהם, ולא יהיה להם שום רצון אלא להשפיע לחבריהם, אז היו מתבטלים כל הדאגות וכל המזיקים מהארץ, וכל אחד היה בטוח בחיים בריאים ושלמים, שהרי כל אחד מאתנו, היה לו עולם גדול, שידאג בעדו וימלא את צרכיו.
    אמנם, בזמן שכל אחד אין לו אלא הרצון לקבל לעצמו, מכאן כל הדאגות, הייסורים והמלחמות והשחיטות, שאין לנו מפלט מהם. שהם מחלישים גופנו בכל מיני מחלות ומכאובים. והנך מוצא, שכל אלו הייסורים, המצויים בעולמנו, אינם אלא גילויים מוצעים לעינינו, בכדי לדחוף אותנו לבטל את קליפת הגוף הרעה, ולקבל צורה השלמה של רצון להשפיע".

    בעל הסולם, הקדמה לספר הזוהר

  14. התוכנית לנטרול ההורות על "ילדיכם".
    תזכרו.. כל מה שלא טבעי יעלה ביוקר.
    מרוב שהרוב כלכך עמוק בחיים המלכותיים ו"הנוחים" כביכול, לא שמים לב שמוליכים את כולם דרך "יוקר המחיה" לוותר על החוליה האחרונה שנשארה למושג 'משפחה' – הרך הנולד! שאמור לגדול לראות ולהכיר: אמא אבא אח אחות, יכיר אנשים זרים ונחמדים ש.. שמה? מי יהיו בשבילו..? ביבי ביבי? מדינה מדינה?
    מי אתם חושבים שתהיו בשבילו? ?
    אתם תהיו בשבילו – כלום ושום דבר ברור .
    ואז יוכשר החוק שמירב מיכאלי הציעה בריש גלי מימים ימימה – "הילדים צריכים להיות של המדינה / באחריות המדינה, "כי ההורים לא כשירים להיות הורים ולגדל אותם"!
    ובוודאי שהחוק יהיה צודק! כי באמת אתם לא הורים! ולא זכאים לתואר. אתם רק עבדים שעובדים עליהם עם יוקר מחייה שיצרו בדיוק בשביל שיהיה יוקר מחייה כי אתם עבדים וצריכים להשאר כאלה כדי שיום אחד יבוא איזה משיח שיגאל אתכם מילדכם ואת ילדכם מכם! כדי שהדורות הבאים יהיו עוד יותר ביביסטים ומחוייבים למשיח ישראל שיוליך אותם כמובן לעם סגולת ה"סטרט אפ ניישן" .
    הלו .. עם ישראל.. ?! יש מישהו בבית?

  15. תשימו לב לשקר שבדבר – " ניתן לכם 30,000₪ פר ילד"
    שאלה: למה, ומאיפה יש למדינה המפותחת "מהשורה הראשונה" 30,000₪ לראש של ילד + עוד כמה מליונים או מליארדים (נראה בראיונות הגאים של הקוסם שיבואו בהמשך)
    וזה בזמן שיש יוקר מחייה לעם היפה והנבון?

    שאלה: למה שכל המיליונים / מליארדים הללו – לא – יוענקו לכל אמא עבריה וטובה כדי שתשב בבית מינימום שנה (כפי שבמדינות נחשלות יחסית כמו רומניה) ותעניק לתינוק את מיטב ההורות והאהבה שרק !אמא! יכולה לתת – ולא שום מדינה או מערכת "חינוך" שתינוק !לא! זקוק בכלל לחינוך!??!
    מה בדיוק יש בתוכנית חינוך "המקצועית" עבור תינוק? להחזיק כפית.. ? לשיר המנון?

    כמה אפשר להיות עיוור או טיפש עם סגולה!
    זה לא ביבי או לא ביבי.
    זה שלטון עמלקי שמושל בעם ישראל!
    בשכר ובשקר.
    "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". נקודה

Back to top button