מבזקיםצבא וביטחון

מעל 100 רקטות נורו לישראל, צה"ל תקף מוצב ומחנה צבאי ברצועה

מטוסי ומסוקי קרב תקפו הלילה (רביעי) מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של הארגון.

במקביל, נתקף מחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון. כמו כן, נתקפה מנהרה תת-קרקעית. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות במהלך הלילה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, תקיפה זו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של ארגון הטרור חמאס.

בצה"ל רואים את ארגון הטרור חמאס כנושא באחריות לנעשה ברצועת עזה ועוד אומרים בצה"ל כי הוא זה שישלם את מחיר ההפרות הבטחוניות נגד מדינת ישראל. הוחלט על חזרה לשגרה מלאה בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הלילה ואתמול, נורו מעל ל-100 רקטות לעבר ישראל, כאשר כיפת ברזל יירטה כ- 24 רקטות אך נורו גם טילי נ.מ לעבר מטוסי חיל האוויר הישראלי במהלך התקיפות של צה"ל. כתוצאה מכך ישנו נתין זר שנפצע קשה מרסיסים באתר בנייה בשדרות, בנוסף לעשרות שנפצעו בדרכם למרחבים המוגנים.

באדיבות דובר צה"ל
באדיבות דובר צה"ל
באדיבות דובר צה"ל
באדיבות דובר צה"ל
באדיבות דובר צה"ל
באדיבות דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בעקבות הודעת הצבא על חזרה לשגרה, אומר ראש העיר, אלון דוידי: "אנחנו נמצאים בהרפתקה של מספר חודשים בעוטף ובשדרות. המציאות היא שממשלת ישראל מאמצת מדיניות של מתן חסינות למחבלים, זו מדיניות רופסת שאנחנו נשלם עליה מחיר בקיץ. החמאס והג'יהאד עשו את מה שהם רצו, הם עשו את זה שבוע שעבר והם ימשיכו גם בהמשך. זו מדיניות כושלת. זו מדיניות שגויה של רה"מ, שר הביטחון וממשלת ישראל. המחבלים יורים על מנת להרוג והם לא משלמים שום מחיר. המושג של חיסול מחבלים יצא מהלקסיקון של הנהגת מדינת ישראל."

"התקדמנו ולא יורים רק על סוכות מציל ליד החוף, אבל זה לא מספיק, צריך לחסל את ראשי הטרור. זה נראה כאילו מישהו חתם מתחת לשולחן הסכם שצה"ל לא יהרוג אותם. במצטבר החמאס והג'יהאד שולטים במציאות של חצי מיליון מתושבי מדינת ישראל, הם מחליטים מתי לירות ומתי ליזום ומדינת ישראל נגררת ולא יוזמת, לא מנהלת שום דבר". הוסיף.

עוד אמר דוידי: "אי אפשר כל פעם להגיד שבגלל שאין פתרון מושלם, אז נישאר בפתרונות ההזויים שממשלת ישראל מציעה היום. אין הגיון במדיניות שמאפשרת חסינות למחבלים, זו פגיעה בבטחון מדינת ישראל. צריך לעבור לשלב היוזמה, אנחנו מתפארים שאנחנו יודעים להגיע לאיראן וסוריה ופה 2 מטר מאיתנו, יש צבא של מחבלים שמדינת ישראל לא הורגת אותם ונותנת להם ליזום ולתקוף".

במועצה אזורית שדות נגב מסרו לתושבים: "בתום הערכת מצב עם גורמי הביטחון ומשרד החינוך, ההנחיה היא כי הלימודים יתקיימו היום כסדרם בכל מוסדות החינוך ואין הנחיות מיוחדות לאזורנו. צוותי בתי הספר, גני הילדים והמעונות ערוכים לקבל את פני הילדים הבוקר. אנו ממשיכים להיות בקשר רציף עם גורמי הביטחון ובכל שינוי בהנחיות נעדכן בהתאם. לאור הקושי שחלקנו חשים במעבר החד מחירום לשיגרה, הקו החם של מרכז חוסן פעיל 24/7 במספר 08-9941091."

במועצה אזורית חוף אשקלון מסרו לתושבים: "בסיום הערכת מצב משותפת ובהתאם להנחיות צה״ל ופיקוד העורף חוזרים לשגרה מלאה. מסגרות החינוך יפתחו כולן כרגיל והסעות יצאו מהישובים. רבש״צים שיטור קהילתי ורכזי הבטחון יסיירו בתחנות ההסעה ובמוסדות החינוך לחיזוק תחושת הבטחון של תלמידי המועצה. בהנחיית מנהל החינוך צוותי החינוך והפסיכולוגים בביה״ס ובגני הילדים יפתחו את הבוקר במעגלי שיח ויאתרו תלמידים שזקוקים לתמיכה נוספת. מרכז החוסן והשרות הפסיכולוגי עומדים לשרותכם בכל שעה לסיוע ותמיכה. פניות למוקד המועצה בטלפון שמספרו: 5106*. ככל שמזהים פריטים חשודים שנותרו מהלילה אבקש לעדכן את הרבש״צים באופן מיידי. הנחיות מיוחדות לבגרות באנגלית שצפויה להתקיים היום בגזרת העוטף יצאו ע״י מנהל החינוך."

Back to top button