מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: לידיעת תושבי יו"ש – זו הצעת החוק שהפילה ממשלת הדחלילים של נתניהו

במליאת הכנסת התקיימה לפני זמן קצר (רביעי) הצבעה על הצעת החוק שהגישו חברי סיעת מפלגת ישראל ביתנו הקובעת ענישת מינימום ליידוי אבנים וזריקת בקתב"ים ביהודה ושומרון, הממשלה הפילה את הצעת החוק.

מוקדם יותר היום, עוד בטרם ההצבעה, פנתה חה"כ, תא"ל במיל', וחברה בוועדת החוץ והביטחון שרון ניר לשרי ממשלת הימין ואמרה: "היום תעלה במליאת הכנסת, הצעת החוק שהגשתי יחד עם חבריי מסיעת ישראל ביתנו, הקובעת ענישת מינימום ליידוי אבנים וזריקת בקתב״ים ביהודה ושומרון ובכך להשיב את ההרתעה וליצור משוואה ברורה, שמבהירה לאויב שהטרור בתצורותיו השונות יזכה לטיפול נוקב ובלתי מתפשר. אני מצפה מממשלת הימין ובעיקר מהמפלגות שמתיימרות להיות ימין, חברי עוצמה יהודית, הציונות הדתית והליכוד, אשר פעמים רבות דיברו על הסכנה במעשי הטרור הללו, לבוא בזמן אמת ולתמוך בהצעת החוק. אני פונה באופן אישי לשרי הממשלה סמוטריץ׳, בן גביר וסטרוק, אשר בעצם גרים באזורי יהודה ושומרון, וסובלים יחד עם שאר התושבים ממעשי הטרור הללו, לבוא ולהצביע בעד החוק הזה. הבטחתם משילות וביטחון אישי, יש לכם הזדמנות להוכיח פעם אחת שאתם באמת ממשלת ימין."

לאחר שהצעת החוק נפלה במליאה אמר בתגובה יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: "איפה המשילות שהבטחתם? לידיעת תושבי יו"ש – ממשלת "הימין על מלא" הפילה ממש עכשיו במליאת הכנסת את הצעת החוק של ח״כ שרון ניר וחברי סיעת ישראל ביתנו שקובעת ענישת מינימום של שנתיים, ליידוי אבנים וזריקת בקתב״ים ביהודה ושומרון. ממשלת "הימין" מתבררת כממשלת הדחלילים של נתניהו. אין ערכים, אין אידיאולוגיה, הכל מותר בשביל השלטון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ח"כ אביגדור ליברמן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גם חה"כ, תא"ל במיל׳ וחברת ועדת החוץ והביטחון שרון ניר, הגיבה לאחר שהצעת החוק נפלה ואמרה כי "הממשלה שמתפארת להיות ״ימין על מלא מלא״ מפנה עורף לבוחריה ומצביעה נגד חוק הקובע ענישת מינימום ליידוי אבנים וזריקת בקתב״ים ביהודה ושומרון, כדי להשיב את ההרתעה וליצור משוואה ברורה, שמבהירה לאויב שהטרור בתצורותיו השונות יזכה לטיפול נוקב ובלתי מתפשר."

לדבריה, "לא ימין, ולא על מלא, ממשלת בלוף על מלא מלא. ממשלה שאמרה שתעשה כל שעל ידה כדי להילחם בטרור שמרים את ראשו, מעיזה להצביע נגד ולדחות את החוק החשוב הזה, שנועד להגן על תושבי מדינת ישראל ויהודה ושומרון. ראש הממשלה, שר המשפטים והשרים שגרים ביהודה ושומרון, שההבטחה המרכזית שלהם הייתה ביטחון ומלחמה בטרור מפילים את ההצבעה, איך תסתכלו לבוחרים שלכם בעיניים? אני מקווה שתצליחו להסתכל בעיניים של נפגעי הטרור ושל הבוחרים שלכם בבחירות הבאות אחרי שפגעתם בביטחון שלהם, אפס משילות, אפס ביטחון והחמצה של הזדמנות פז להרתיע פעילי טרור."



Back to top button