בריאותמבזקים

משרד הבריאות נגד להיט הטיקטוק – אלה הן הסכנות בצריכת הממתק המבוקש

כולם כבר מכירים את הממתק שכבש את ארצות הברית והגיע גם לישראל. זה הפך להיות טרנד ברשת החברתית וכולם במירוץ אחר הממתק שמחירו הרקיע לשחקים ובמקומות רבים אף קשה מאוד למצוא אותו. ביום שישי האחרון תפס המכס בנתב"ג הברחה של ארבע מזוודות עם 170 ק"ג 'רול-אפס' ובמקרה נוסף נתפסו 33 ק"ג של הממתק המבוקש – סה"כ נתפסו 300 ק"ג של הממתק בשבוע אחד.

מדובר כאמור בממתק במרקם של גומי גמיש שפורסים אותו ומניחים במרכזו כדור גלידה, לאחר שמקפלים אותו הוא מתקשה ונהייה "קראנצ'י" – אבל מתברר שמדובר בממתק לא בריא בכלל וזה בלשון המעטה.

רול-אפס
ממתק רול-אפס. צילום: Mike Mozart‏

במשרד הבריאות פרסמו היום (רביעי) אזהרה בנוגע לצריכת הממתק שמשגע את בני הנוער ברשתות החברתיות – הרול-אפס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד הבריאות ציינו כי לפני שאתם מחליטים להצטרף לטרנד ומשלמים מחירים מופרכים על ממתק שעוטף גלידה, אולי כדאי שתכירו כמה מהרכיבים שהוא מכיל:

📌 גלוקוז, סירופ תירס וסירופ תירס מיובש הם כולם סוכר – המון סוכר ומסוגים שונים.

צריכת סוכר נמצאה קשורה בעליה במשקל. אל צריכת סוכר מיוחסות מגוון תחלואות נלוות כגון מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, כבד שומני, סרטן, עששת ועוד. בנוסף כל הסוכרים עלולים להחמיר תסמינים של ADHD ולהשפיע על דפוס התזונה ובחירת מזונות.

עקב כך, כבר ב-2015 ההמלצות התזונתיות לציבור מטעם גופים ממשלתיים וארגוני בריאות רבים כללו הפחתה משמעותית של צריכת סוכר.

📌 שמן דקלים ושומן שעבר הידרוגנציה מכילים רמות גבוהות של שומנים רוויים, המעלים את הכולסטרול הרע ואת הסיכון למחלות לב וכלי הדם. זאת בנוסף לבירוא היערות לצורך הפקת השמן, שזו השפעה שלילית עצומה על הסביבה.

📌 חומרי טעם וריח טבעיים ומלאכותיים המקנים פרופיל טעמים לא טבעי ושעשוי להשפיע על דפוס אכילה, בחירת מזונות ותחושות רעב ושובע.

במשרד הבריאות מבהירים כי על אף שהממתק מצטלם טוב ונראה מגרה זה לא אומר שהוא בריא בשבילכם או לילדים שלכם.

רולפס - ממתק - משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות

Back to top button