מבזקיםצבא וביטחון

'אל נקמות הופיע': חוסלו המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די בבקעת הירדן

בפעילות משותפת של שב"כ, מג״ב, ימ"מ וצה"ל במרחב חטיבת שומרון נהרגו הבוקר (חמישי) חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמא"ס, המחבלים שרצחו את לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל, בתאריך 07/04 בפיגוע ירי שביצעו סמוך לישוב חמרה בבקעת הירדן. עם התרחשות הפיגוע החל מאמץ מודיעיני ומבצעי משמעותי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם.

בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש נהרגו 2 הרוצחים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ׳ניקוב.

בהודעה משותפת לשב"כ, משמר הגבול וצה"ל נמסר: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול כל איום טרור המופנה כנגד אזרחים וחיילי צה"ל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: ״היחידות המיוחדות והפלוגות של משמר הגבול בהן גם הימ״מ – היחידה הלאומית ללוחמה בטרור פועלות מדי יום בעומק השטח אל מול מחבלים המבקשים לפגע באזרחים ובכוחות הבטחון. גם הבוקר פעלה יחידת הימ״מ יחד עם כוחות מג״ב, שב״כ וצה״ל וחיסלו את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בתאריך 07.04.23 בבקעת הירדן בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די ז״ל. לוחמי הימ״מ – היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול בשיתוף פעולה עם כוחות מיוחדים נוספים של מג״ב של צה״ל ושל שירות הבטחון הכללי, ימשיכו לפעול בנחישות ובמקצועיות בכל זמן ובכל מקום כנגד כל מי שפוגע באזרחינו ומבקשי רעתנו.״

שר הביטחון יואב גלנט: "הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל."

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי: "מערכת הביטחון שוב הוכיחה נחישות שחשובה כ"כ במאבק בטרור. בשם תושבי אפרת אני מודה לחיילים ולמפקדים על העשייה הבלתי פוסקת למעננו. יחד נמשיך לחבק את בני משפחת די להתחזק כקהילה ולחזק את היישוב, עמידתנו הזקופה לצד חיסול המחבלים הם המענה הטוב ביותר לטרור."

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית) תושב אפרת: "ידעו אויבנו כי מי שמנסה לפגוע בנו, ידנו משגת אותו. מודה לכוחות הביטחון על פעילותם הבוקר בשכם לחיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די. כולנו, יחד עם ליאו די וילדיו, נמשיך להוסיף טוב בעולם."

חה״כ, תא״ל במיל׳ וחברה בוועדת החוץ והביטחון, שרון ניר: "מברכת על פעילותם האמיצה של כוחות הביטחון וחיילי צה״ל בשכם, בה חוסלו המחבלים הארורים אשר רצחו בדם קר את האם ובנות משפחת די. הטרור קיבל הוכחה נוספת שידה הארוכה של כוחות הביטחון וצה״ל משגת ולא נאפשר לטרור להרים את ראשו."

זירת אירוע - פיגוע ירי
זירת הפיגוע. צילום: דוברות זק״א

Back to top button