בידורמבזקים

לאחר בדיקה פתולוגית: נחשפה הסיבה למותו של יהונתן גפן ז"ל

לאחר חרושת השמועות והתגובות ברשתות החברתיות מאז מותו של המשורר יהונתן גפן ז"ל בחודש שעבר (19 באפריל), בנו, אביב חשף לפני זמן קצר (חמישי) את הסיבה שהלך לעולמו.

בהודעה שמסר בעמוד הטוויטר שלו כתב: "לאחר בדיקה פתולוגית דווח לנו כי אבינו יהונתן גפן ז״ל הלך לעולמו בביתו לאחר שלקה בארוע לבבי בעקבות מחלת טרשת העורקים ממנה סבל."

כאמור, עד כה סיבת מותו הפתאומי שהפתיע את כולם לא הייתה ידועה ולכן לא פורסמה. רבים ברשתות החברתיות סברו כי הוא התאבד אך אשתו הראשונה נורית שללה את האפשרות הזו ואמרה: "מצחיקה אותי השמועה שהוא התאבד. לפני שבועיים הוא אמר לי שהוא מאושר. לא רק שהוא לא התאבד, הוא חיכה לספר. הוא לא רצה למות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פרק פרידה מיוחד מיהונתן גפן ז"ל מתוך הפודקאסט של נורית גפן עם דליה גוטמן – באות בזמן
יהונתן גפן
צילום מסך מתוך הפרויקט של מפעל הפיס

גפן, בן 76 במותו, כתב מאות שירים ופזמונים מוכרים למבוגרים ולילדים. כתב מספר ספרי סיפורת ומחזות שזכו להצלחה גדולה. אחד מספרי הילדים שהפך לתקליט פורץ דרך בתחום התרבות לילדים ונחשב לנמכרים בכל הזמנים היה "כבש השישה עשר".

בין שיריו מהאלבום "הכבש השישה עשר" שנכנסו לקלאסיקה היו "איך שיר נולד", "אני אוהב", "הילדה הכי יפה בגן" ו"גן סגור".

גפן היה גם מחזאי, תסריטאי, פזמונאי, סופר, עיתונאי ומנחה ישראלי. גפן שהיה מזוהה עם השמאל, היה ידוע בדעותיו ולא פעם ספג ביקורות על דברים שאמר. הוא בעצמו אף העיד כי קיבל איומים ומכתבי נאצה רבים. הוא היה כותב במוסף "סופשבוע" של העיתון "מעריב" וניהל טור בעיתון "הארץ".

גפן שהובא למנוחות בבית העלמין בנהלל הותיר אחריו שלושה ילדים – הבמאית שירה גפן, המוזיקאי אביב גפן מאשתו הראשונה נורית גפן ונטשה, מבת זוגתו השנייה אווה חדד.

תיעוד יוצרים של מפעל הפיס עם יואב קוטנר – יהונתן גפן (מפעל הפיס)

Back to top button