בריאותמבזקים

סערת הסיגריה האלקטרונית: משרד הבריאות בודק את את מקרי המוות והאשפוז

משרד הבריאות פועל ובודק את סיבת אשפוזו של הנער ואת המקרה המצער של מידן קלר ז"ל לבין החשיפה למרכיבים בסיגריה האלקטרונית שבהם השתמשו. המשרד אסף ממצאים הקשורים לאשפוזו של הנער בבית החולים קפלן, ומשתף פעולה עם גורמי אכיפה נוספים, על מנת לבדוק אם יש קשר בין שני המקרים.

בנוסף, היום (חמישי) התכנס הצוות הלאומי שהקים משרד הבריאות על מנת לפעול למיגור תופעת הסיגריות האלקטרוניות בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. הצוות יגבש את המלצותיו בשבועות הקרובים. משרד הבריאות מזכיר כי "הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן היא לא להתחיל כלל."

ח"כ בועז ביסמוט, יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בשימוש בסמים ובאלכוהול הגיש היום הצעת חוק לפיה תיאסר מכירת סיגריות אלקטרוניות ומוצרי עישון בטעמים ובריחות שונים כמו פירות, שוקולד, מנטה, ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה להצעה: "אנו מברכים על הצעת החוק החשובה ומקווים שכל חברי הכנסת ישכילו לסייע לה לעבור במהרה, שכן הווייפ בעל הריחות והטעמים המתוקים, המהווים אמצעי שיווק ייחודי לנוער וצעירים, מערפל את העובדה שמדובר במוצר מסוכן שגורם לתלות פיזית ונפשית. במקרים רבים הילדים, בני הנוער וגם ההורים לא מבינים שמדובר בסיגריה אלקטרונית שגורמת לנזקים משמעותיים לבריאות. כמו שיעול, בחילה, הקאות, פגיעה במערכת הנשימה והריאות הנקראת מחלת המאיידים (EVALI), סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, אימפוטנציה, נזקים בהתפתחות המוח אצל בני נוער וצעירים המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה, חוסר יציבות רגשית, דיכאון וחרדה. בנוסף מחקרים חדשים כבר מצאו שינויים גנטיים הקשורים לגידולים סרטניים בחלל הפה, באיזור הריאות ובשלפוחית השתן".

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button