סרטונים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי בתיאטרון ירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו היום בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי בתיאטרון ירושלים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו:
"מזל טוב לזוכות שלנו, רואים שהן נטועות באמונה. הרבה ברכה לכן. אני רוצה לברך גם את חבר השופטים שעמלו ועזרו לנו במעמד היפה הזה.

המעמד הזה הוא מעמד מכונן שצריכים להיות שותפים לו כל חלקי העם. המסע המשותף, בן אלפי השנים, של עם ישראל החל בצעד קטן אחד. אברהם אבינו, בהיותו בן 75, עזב את חרן ובעקבות הצו "לך-לך" הגיע לארץ-ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה-75 ההוא, עד 75 הזה – 75 שנות עצמאותה של מדינת ישראל. כולנו, כל שבטי האומה, עוברים את המסע הזה יחד.

עכשיו 'יחד', אתם אולי יודעים, זה גם ראשי-תיבות של המילים: יש חילוקי דעות. לא על הכל אנחנו מסכימים. אבל גם כשאיננו מסכימים אנחנו תמיד נדרשים לזכור, ש"אנשים אחים אנחנו". אמר את זה אברהם ללוט. את הפסוק הזה "אנשים אחים אנחנו" הזכרתי שוב ושוב בתקופה האחרונה.

אלא שהתנ"ך מלמד, שיש אחים, ויש אחים. לא דומים היחסים המתוחים בין קין והבל, יצחק וישמעאל, יעקב ועשיו; ליחסים הקרובים, ההרמוניים, בין משה ואהרן. האחרונים מייצגים את המודל הרצוי: שבת אחים גם יחד.

הנה, לפני כמה דורות, שוב קמו לנו אישי-מופת כמשה ואהרן. זה בדיוק מה שכתב אבי, ההיסטוריון פרופ' בנציון נתניהו ז"ל, על אבות התנועה הציונית בנימין-זאב הרצל ומכס נורדאו. אבי ראה בהם "אחים לדעה ואחים לגורל" – מנהיגי שחרור לאומי בפעם השלישית, אחרי משה ואהרן ואחרי עזרא ונחמיה שבאו בעקבותיהם.

מכס נורדאו עצמו, שהלך לעולמו לפני 100 שנים, התעורר לציונות הרבה בזכות התנ"ך. כך מסופר על נורדאו שהיה רופא בפאריז: יום אחד הגיע למרפאה שלו ילד יהודי קטן מלווה באימו. הילד היה בן תשע לכל היותר, הילד הזה נראה לנורדאו במבט ראשון כטיפוס גלותי – נורדאו היה חסיד של יהדות השרירים, הוא היה שותפו של הרצל לקומם את היהודים – והילד הזה נראה בן הדור הישן. נורדאו בז לו בליבו, הוא כמעט לעג לו על חוסר השכלתו.

אבל כשנורדאו שאל את הילד מה הוא למד לאחרונה, הכל השתנה. הילד סיפר ביידיש, ברגש עצום, על רחל אמנו שנקברה בדרך אפרתה וממתינה לבניה הנמצאים בגלות: "ושבו בנים לגבולם." באותו רגע נורדאו קם ממקומו, חיבק ונישק את הילד על מצחו, ואמר לעצמו, כך הוא כתב: "עם ששומר על זיכרונות כאלה אלפי שנים, ומשריש אותם בלב ילדיו – לא ימות אלא יחיה חיי עולם".

ידידות וידידים, מאברהם לרחל, מרחל למשה ואהרן, ממשה ואהרן לעזרא ונחמיה, עד אלינו – עוצמתה של שרשרת הדורות בעמנו יונקת מן הקשר הבל-יינתק אל התנ"ך.

אגב, זה קורה גם בשרשרת הדורות במשפחתנו: הקשר הבין-דורי של אהבת התנ"ך חיבר את חמי היקר, אביה של רעייתי שרה, שמואל בן ארצי ז"ל, אל בננו אבנר. שמואל היה חלוץ, סופר, משורר, איש המחתרות – גם אצ"ל וגם ההגנה, והוא היה גם מורה מחונן לתנ"ך.

נכדו, בננו אבנר, "נדבק" בהשראתו של שמואל באהבת התנ"ך, ולפני 13 שנים התמודד כאן כמוכם. הוא ענה על כל השאלות, ואז הגיעה שאלת ראש הממשלה – 8 שאלות – הוא ידע 5 מהן, 3 הוא לא ידע, אז הוא קיבל סגן-שני. אנחנו היינו מאוד גאים. מאוד גאים בו, מאוד גאים באחרים, מאוד גאים בכם – אתם משמרים את מורשת עמנו.

"והשיב לב אבות על בנים, ולב בנים על אבותם": מבוגרים וצעירים מתאחדים סביב התנ"ך – שהוא מצפן נצחי של אהבת העם, אהבת הארץ וחזון נצח ישראל.

אני מברך את כל משתתפי ומשתתפות חידון התנ"ך, ואני קורא לכם, הנערים והנערות מחוץ-לארץ, להצטרף אלינו, כאן בבית, בארץ ישראל. יש לזה סיבה אחת: כי "טובה הארץ מאוד מאוד".

חג עצמאות שמח, מדינת ישראל".

וידאו: איתי בית-און, לע"מ

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=C1z5ypaYmQw?autoplay=1&w=600&h=420]

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

36 תגובות

  1. עוד לא אבדה תקוותנו?
    העם היהודי חי על התקווה מאז ומתמיד, אבל דווקא בימים אלה קשה לומר את המילה הזאת מבלי להתכווץ מעט מהרגשת הפער הפנימי בין התקווה המפורסמת שלנו, לפילוג שמתגלה בחברה הישראלית. מדהים לראות איך למרות יכולתם של כלי התקשורת לחבר בין אנשים בקלות, אנחנו מצליחים דווקא להחריב בעזרתם את כל מה שנותר מהקשר הטוב בינינו.
    למרות שעם ישראל ניזון מהתקווה שליוותה אותו לאורך היסטוריה רצופת תלאות, אנחנו חשים היטב שמשהו לא עובד פה באופן סיסטמטי, משהו לא מסתדר כבר 75 שנים בארצנו. קיבלנו פיסת אדמה שנועדה לאפשר לכל היהודים לחיות יחד, ולהקים כאן מדינה וחברה שייטיבו עם כולנו, ועדיין למרות שזכינו למוחות חריפים, צבא חזק וכלכלה יציבה, כמעט לא ניתן להביט לעתיד ולראות שם תמונה אופטימית. עדיין באוויר הישראלי תלויה השאלה: מה יהיה? איך נסתדר כעם? מה יעלה בגורל היהודים בישראל ובעולם?
    הבעיה האמיתית היא ששכחנו. שכחנו שהעבודה האמיתית שלנו אינה בסלילת כבישים והקמת סטארט-אפים, אלא בחיבור הלבבות מעל כל המרחקים שבינינו.
    התקווה תמיד משתלשלת ממעלה למטה, מהכוח העליון ללב האדם. מהכוח שמסוגל לחבר בינינו ולהוביל אותנו למימוש מטרתו המוחלטת. ומהו הרצון של הכוח הזה? שהכלל הגדול "ואהבת לרעך כמוך" יתקבל בקרב העמים כולם, ונגלה שכולנו משתייכים לאנושות אחת תחת כוח עליון אחד.
    העם שלנו נולד מתוך חיבור והוא מתקיים רק מתוך חיבור, לכן גם התקווה שלנו תלויה בכך שנפנים את הצורך המיידי להגביר את הקרבה בינינו, ואת תפקידנו לחבר את כל האנושות למשפחה אחת גדולה.
    למעשה יהודי זה לא לאום, זו נטייה לחיבור בין כל בני אדם להיות יחד, ועד כמה שהדבר נשמע פרדוקסלי, לפי חכמת הקבלה דווקא עם ישראל נועד להיות הדוגמה לאיחוד בפני כל העמים. רק כשיבוא הזמן שבו נצליח להתאחד בינינו, נוכל לממש את ייעודנו ולמסור את הרגשת הכוח העליון לאומות העולם. אין מנוס, העתיד הטוב שכולנו מצפים לו יתממש רק במידת תיקון הקשרים בינינו.
    לכן דווקא תקוותנו הנצחית מעמידה בפנינו את החובה לחנך תחילה את עצמנו, ולאחר מכן את כל העמים, ולהדגים להם איך לחיות בצוותא, בחברותא, מתוך הרגשת איחוד בינינו. האתגר האמיתי שניצב בפנינו היום הוא פשוט להרגיש אחים.
    גולדה מאיר אמרה, "פסימיות היא מותרות שיהודי אינו יכול להרשות לעצמו", בשום מצב אסור לנו להרים ידיים, תמיד להישאר מלאי כוחות וחדורי אמונה שנצליח כבר עכשיו להפיץ את הנוסחה של קיום האנושות "כאיש אחד בלב אחד".
    ולמיואשים, תזכרו שתמיד הכי חשוך לפני עלות השחר.

  2. מה עם גברת רחל שהעיפו מהדיור הציבורי. תגידו אתם בני אדם או מה? אולי כעת היא ברחוב? איזה עם אנחנו? אתם ישנתם הלילה במיטה חמה? מה עם רחל שלי? בא לי להניף מחדש את שרביט הקורונה [נשמע מוזר אבל …]

  3. 27.4.23 שעה 07.27 שנה שעברה – היה בלתי אפשרי לראות את השמאלנים !! בלתי אפשרי. אתמול יום עצמאות תשפ"ג – היה תענוג לראות אך ורק את הימין !!@ אין לכם ולך תחליף ב ע.ו.ל.ם !!!
    לגבי השיחות פ…. מראש אמרתי – שלא יצא מזה כלום אחד גדול !!! התכנית תתממש !! וכיך לראות את השמאל ממודר ! ולא בתמונה !!@
    יום טוב
    ביי

  4. איך אפשר שלא לאהוב את ראש הממשלה.
    תראו כמה אנשי התקשורת העלובה הן הכתובה והן האלקטרונית שמפיצים את השקר וחוסר היושרה שלהם עד כדי סילוף האמת והשקר שגורם לתמימים להאמין בשקר שהתקשורת מפיצה נגד נתניהו ואלו הם אנשים חסרי יושרה שממלים את התקשורת שעושים יד אחד עם מערכת המשפט ובימים ההם עוד יכתב שהערב רב הרסו את המדינה וכולנו היום יודעים מי הם כל הערב רב ליכאורה.
    רק להקשיב ולישמוע את דיברי החוכמה כך שלא יעזור לאלו שמפיצים על ראש הממשלה את השקר והזואמה הוא מוגן כי אמת יש רק אחת.

  5. "עם ששומר על זיכרונות כאלה, אלפי שנים, ומשריש אותם בלב ילדיו, לא ימות, אלא יחיה חיי עולם"!.
    את הזיכרונות האלה, המשותפים לכולנו, אנו מחוייבים להמשיך ולהנחיל דור לדור, גם לאחר שחזרנו ובנינו מדינה!.
    תודה לך אדוני, ראש הממשלה!.

  6. רק להבין אם התקשורת העלובה וחסרת היושרה היו מספרים את האמת על ראש הממשלה יחד עם מערכת המשפט שקידמה כתב אישום שיקרי נגדו אילו לא היו משקרים ותופרים לו תיק מה היה ניתן להפיק מאאש הממשלה הגאון הזה איזו מרגליות היו יוצאים ממנו.
    בושה וחורבן לתקשורת יחד עם הפרקליטות שי ניצן פרקליט המדינה והמוחזק בגרון מנדלבליט ואלשיך שעשו יד אחת כדי לעשות כאן הפיכה ליכאורה.

  7. חזק ואימץ! אחים אנחנו!
    רוחניות בפשטות

    כשהייתי בשנות העשרים וניסו לדבר איתי על "רוחניות", מספיק היה להגיד את המילה כדי לעורר בי בוז וסלידה עמוקים. האופי והנטייה הפנימית הטבעית שלי לחיים, פשוט לא מתחברים לרוחניות כמו שמקובל לחשוב עליה.

    בתחילת שנות השלושים לחיי, אחרי שעליתי ארצה וגרתי כבר כמה שנים בישראל, סיפרו לי על חכמת הקבלה. אמרו שיש בה משהו אחר, מיוחד, שהיא עוסקת בחוקים העולים מעומקי הטבע. הצגת החכמה כלא שייכת לדת ולא לרוחניות אלא לטבע, משכה אותי. ממילא חיפשתי את התשובות למחוללי הקיום בכיוון הזה, בפיזיקה, בגיאוגרפיה, באסטרונומיה. במדע. התחלתי לבדוק איפה אפשר ללמוד.

    אחרי כמה סיבובי סרק הגעתי למורה שלי, הרב ברוך אשלג. הרב''ש. אדם דתי שהתגורר בבני ברק, ואני הייתי אדם חילוני, ובכל זאת הפער בינינו לא הרחיק אותי ממנו. אם זה התנאי לדעת משהו שחשוב לי בחיים, אז שיהיה, אני מוכן ללמוד גם מאדם דתי.

    כך התחלתי ללמוד את העולם הרוחני. אומנם לקח זמן עד שיכולתי להסביר לעצמי ולבנות בתוכי תמונה נאמנה של העולם שלנו לעומת העולם הרוחני, וגם להבין איך להתייחס לשני העולמות, אבל מאז ועד היום אני כאן, חי בין שניהם.

    במשך הזמן למדתי לדעת שהרוחניות מציאותית, מוצקה ומוחשית הרבה יותר מהעולם שאנחנו חווים ומרגישים בחמישה חושים. אם נדמה שהיא מרחפת באיזה חלל מעורפל, זה רק מפני שאין לנו חוש מולד לתפוס אותה – חוש שעל האדם לפתח ולהשיג בעצמו.

    אם יש לפניך חפץ, נאמר ספל, אז אתה יכול לאחוז בו ולסובב אותו לכל צדדיו ולומר בדיוק איזו צורה יש לו, איזה צבע, מאיזה חומר הוא עשוי. הוא מושג בחושים שלך. כך מושגת גם הרוחניות באופן מאוד ברור ומוחשי, ואי-אפשר להתבלבל בה כשהיא נתפסת בחוש המיועד לה.

    "רוחניות" במקורה באה מהמילה "רוח". כמו הרוח, הרוחניות היא יחס שנושב מהאדם החוצה אל הזולת, ללא שום מחשבה בחזרה אליו. אם אדם משיג כוח לחשוב כך על הזולת ולא חשוב איזה זולת, דומם, צומח, חי ובני אדם, הוא מתחיל לפתח חוש רוחני ואז נפתח בפניו עולם חדש. עולם שפועלים בו חוקים אחרים, ולזמן ולמקום אין שליטה עליו.

    לצורך התקרבות ליחס רוחני, נוצרה מלכתחילה תפיסת העולם הגשמית שלנו – זו של הרצון לקבל לתוכנו, לעצמנו. ממנה אפשר לפתח ולהשיג את התפיסה הנגדית, המשפיעה אל החוץ. לכן אדם צריך להשתמש בכל מה שיש בעולם שלנו באופן שיפעל לטובת הזולת, ועיקר הפעולה צריכה להיות בכוונה. כלומר ההטבה לזולת לא צריכה להתבצע דווקא בפועל, לרוץ ולתת לכולם מה שחסר להם. אלא קודם כול צריך להשתדל להיטיב במחשבה. לחשוב שיהיה טוב לזולת.

    זו לא סוג של התנזרות והימנעות מהנאה, ואין כאן עניין של איסורים ודיכוי רצונות. כדי להשיג רוחניות אדם צריך רק להביא את עצמו למצב שבו היחס, ההסתכלות שלו על העולם תשתנה כך שיבין, שלתפוס לעצמו כל מה שהוא רק יכול זה הפוך לגמרי מהיחס הנכון למציאות. אז מאליו הוא מאבד חשק לקבל וליהנות לעצמו, ומפתח תשוקה לתת ולהשפיע. במילים פשוטות, רוחניות היא יכולת להגיע ולחוש את מה שמרגיש הטבע, האלוהים.

  8. ANCHE QUEST'ANNO È UNA GIOIA FESTEGGIARE CON VOI LA FESTA DI
    INDIPENDENZA DEL NOSTRO AMATO POPOLO DI ISRAELE VICINO E LONTANO,CON TE LA TUA FAMIGLIA,LA KNESSET,IL NUOVO GOVERNO INSEDIATOSI, INSIEME A TUTTE LE NOSTRE AUTORITÀ DI OGNI ORDINE E GRADO, MILITARI, CIVILI, E RELIGIOSE, LEGISLATIVE, ESECUTIVE, E GIUDIZIARIE,COL NOSTRO AMATO POPOLO DI ISRAELE VICINO E LONTANO UNA FESTA DA RICORDARE
    PERCHÉ È UN MIRACOLO DEL SIGNORE CHE SI È REALIZZATO COMPIUTAMENTE A TUTTE LE PROMESSE CHE L'ETERNO L'IDDIO DEL CIELO, SIGNORE DI TUTTE LE COSE VISIBILI E INVISIBILI CI HA FATTO.
    NUMERI 6:24-26,27.
    BUONA FESTA DI INDIPENDENZA A TUTTI VOI FRATELLI MIEI CARI E SORELLE CON TUTTE LE VOSTRE FAMIGLIE.
    DA VOSTRO FRATELLO DOMENICO GIAMBATTISTA DI ISCHITELLA FG ITALIA, EUROPA L'UMILE SERVO DELL'ETERNO NOSTRO SIGNORE E DIO BENEDETTO IN ETERNO AMEN AMEN AMEN.
    TODA RAVA ADONIM SCHIALOM ALEHEM ADONAI ELOHIM KADIMA ISRAEL, BARUCH ADONAI ELOHIM ISRAEL.BOCHER TOV ADONIM SCHIALOM ALEHEM.

  9. Pray for Peace of Holy Land Jerusalem Lsrael🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱🙏🏻🇮🇱!!!!!!!!!!!!

  10. טוב, אנסה שוב :

    אני פונה בזאת לכל יהודי העולם, ודורש מהם בכל תוקף, לוותר על חייהם למען טובת העולם.
    היהודים הם לא סתם האשמים אלא ה-אשמים בכל בעיות העולם !
    הם כולם חוץ ממני ומעוד מה יחידי סגולה, חייבים למות !
    אז תמותו כבר ! למה אתם מחכים !?
    בצעו את שתטיפו ! אתם אלה שמטיפים לאחרים לוותר על טובותיהם האישיות, למען טובת הכלל !
    אז קדימה ! בצעו את שתטיפו ! תנו דוגמא ! אתם הבעיה הכי גדולה בעולם !
    ברגע שימותו כל היהודים חוץ ממני ומעוד כמה יחידי סגולה, אז יחד איתם ימותו הממשלה, הכנסת, המשטרה, מערכת המשפט,
    מס הכנסה, ביטוח לאומי, פמיניזם, שקרים, זנות, סרסרות זונות, סרסרות בטון, סרסרות נדל״ן, סרסרות עבדים, עבדות, מערכת חינוך,
    בנקים, כסף, זיהום אוויר, זיהום רעש…כל אלה ימותו יחד איתכם ! אז קדימה ! פשוט תנו לכל מי שרוצה לרצוח אתכם, לרצוח אתכם, וזהו !
    לא משנה איך תמותו, העיקר תמותו כבר ! שהעולם לא יצטרך לסבול אתכם יותר !
    אתם לא סתם הסרטן אלא ה-סרטן של העולם !!!

  11. תילמד לפיד מי מר נהתניהו
    קצת תנך ואשכלה אגבועה
    שיש למר נהתניהו גאבה לעם שיש לאנו את נהתניהו
    טוב שאתא לפיד לא ראש ממשלה ,של ישראל
    לפיד לאחה אן אשכלה
    אתא לא יודעה שום דבר על
    תנך לפיד תישמעה אך מר נהתניהו מדבר על אתנך
    אך אוה שולת בתנך תודה תודה לאחה מר נהתניהו
    אולי תיתן קצת שעורים בתנך ללפחד ולשמולנים
    שהם שככו מזה יהודי
    מר נהתניהו שאתא נואם בכנסת תן לאם קצת שעורה
    תנך

  12. תודה שיש לאנו את אתנך אספר אחי אמתי לעם ישראל
    חי חי בלי תורה ותנך לא
    נוכל ליחיות לעולם בסחות תורת ישראל ותנך ישראל
    עם ישראל חיחי עם ישראל חי

Back to top button