חדשות הארץמבזקים

נמנע אסון: תינוק נשכח לבדו ברכב למעלה משעה, "עוד דקות והוא לא היה בחיים"

לפני שעה קלה (שישי) התקבלה קריאה במוקד ידידים על תינוק כבן שנה שנשכח לבדו ברכב במשך למעלה משעה, ברחוב הרב פרנק בשכונת בית וגן שבירושלים.

עובר אורח שעבר במקרה בסמוך לרכב, שמע צפצוף התראה של מערכת שכחת ילדים ברכב. כשניגש לבדוק, הוא הבחין בתינוק שנמצא לבדו נעול ברכב כשהוא אדום מהחום הכבד. לאחר שלא איתר את אחד ההורים הוא התקשר במהירות למוקד ידידים.

ירמיהו ליכט, מוקדן ידידים שענה לשיחה, לקח פרטים והזעיק מיד מתנדבים למקום. מאור ישראל זאנה ונחמן קן דרור, מתנדבי צוות מערב ירושלים, יצאו במהירות למקום, וכשהבחינו כי התינוק אדום ומזיע וכי מצבו עלול להדרדר תוך רגעים, הם שברו את חלון הרכב בזהירות ובבטחה, וחילצו את התינוק. חובשי רפואת חירום שהוזעקו אף הם למקום, בדקו את התינוק ווידאו כי מצבו יציב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאור מספר על רגעי הדרמה: "חייו של התינוק ניצלו. החובשים אמרו שאם התינוק היה שוהה ברכב עוד כמה דקות נוספות הוא כבר לא היה נשאר בין החיים. קיבלתי את הקריאה מהמוקד וטסתי במהירות לכתובת. זיהיתי כי חילוץ התינוק קריטי באופן מיידי ולכן החלטתי לשבור חלון בצורה זהירה ובטוחה. עובר האורח סיפר לנו ששמע את צפצוף המערכת למניעת שכחת ילדים, ומשלא זיהה את ההורים התקשר מיד למוקד. זה נס של ממש".

ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים: "נמנע פה אסון. לולא עירנותו של עובר האורח ותושייתו של מתנדב ידידים התוצאה יכולה הייתה להיות אחרת לגמרי. אנו מבקשים מההורים, אל תגידו לי זה לא יקרה, מניסיון זה יכול לקרות לכולם. הגבירו תשומת לב והיעזרו בפתרונות למניעת שכחת ילדים. אסור שהקיץ הזה יעלה בחיים של ילדים."

עם בוא ימי הקיץ החמים, בידידים חוזרים ומדגישים, הורים שימו שימת לב יתירה לילדים קטנים ברכב • במקרה של נעילת ילד ברכב יש ליצור קשר מיידי עם מוקד ידידים 1230 ללא כוכבית.

חילוץ פעוט מרכב
צילום: דוברות ידידים
חילוץ פעוט מרכב
צילום: דוברות ידידים

Back to top button