בריאותמבזקים

ארגון הבריאות העולמי הכריז: בוטל מצב החירום העולמי שהוטל בעקבות הקורונה

לאחר למעלה משלוש וחצי שנים מאז פרוץ מגיפת הקורונה ששיבשה את חייהם של מיליארדי בני אדם ברחבי העולם, הודיעו היום (שישי) בארגון הבריאות העולמי כי מצב החירום העולמי בוטל.

במסיבת עיתונאים שנערכה בז'נבה אמר יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס: "המגיפה נמצאת בדעיכה למעלה משנה, זאת בשעה שהאוכלוסייה הופכת לחסינה יותר, בזכות ההדבקה והחיסונים. לפיכך, הקורונה כבר איננה מוגדרת "מצב חירום עולמי". התמותה יורדת והלחץ על מערכת הבריאות פוחת." עם זאת הזהיר גברייסוס ואמר כי "הנגיף עדיין כאן והוא יישאר. הוא משתנה ועדיין הורג אנשים".

כזכור, המגיפה החלה עם גילוי המאומת הראשון בעולם ב-1 בדצמבר 2019. מעל למיליארד בני אדם נדבקו וכ- 680 מיליון נמצאו מאומתים. כ-7 מיליון בני אדם מתו בעולם מסיבוכי נגיף הקורונה (6,921,614 – מקרי מוות מדווחים בעולם), ובישראל עד כה דווח על 4,823,013 שנדבקו וכ-12,500 מתו. בחודש שעבר שיעור התמותה העולמי ירד לכ- 3,500 בני אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איגוד רופאי בריאות הציבור אמרו הערב בהתייחסות ראשונה להכרזה על סיום מצב חירום בינלאומי בשל הקורונה כי "ארגון הבריאות העולמי הפסיק בצדק את הכרזת הקורונה כמצב חירום בינלאומי. אבל הקורונה תמשיך ללוות אותנו כמחלה שגורמת לתחלואה ולתמותה, בחלקה ניתנת למניעה."

באיגוד רופאי בריאות הציבור ציינו כי "מדינות שמשקיעות בבריאות ובמניעת מחלות דואגות גם להווה וגם לעתיד. הקורונה המחישה את הצורך החיוני בתשתית של שירותי בריאות הציבור, בשגרה ובחירום: צוותי חקירות אפידמיולוגיות, צוותי בריאות ברשויות המקומיות, שירותי בריאות לתלמיד בבתי ספר, יכולת מדעית ומחקרית. ישראל חייבת להפוך את הקורונה להזדמנות, להשקיע בכח אדם ותשתיות בריאות הציבור. אסור שנפרש לא נכון את המצב ונפגע בתשתית החיונית של בריאות הציבור על ידי קיצוץ תקציבים וכוח אדם. בנוסף, הרגלי חיים בריאים והיגיינה אישית טובים תמיד לשמירה על הבריאות."

אילוסטרציה. צילום: דוברות סורוקה

Back to top button