מבזקיםמשפטי/פלילי

הרשת סוערת: ח"כ אחמד טיבי פרסם את שמו ותמונתו של החשוד ברצח בניגוד לחוק

ח"כ אחמד טיבי פרסם הערב (מוצאי שבת) בעמוד הטוויטר שלו את שמו ותמונתו של החשוד ברצח, שאירע מוקדם יותר סמוך לכניסה ליישוב גן נר שבגלבוע, זאת בניגוד לחוק הקובע כי חל איסור לפרסם את זהותו של אדם חשוד עד להארכת מעצר ראשונה בבית המשפט.

ח"כ טיבי כתב כי "הרצח הנורא של דיאר עומרי מסנדלה ע"י תושב גן נר הוא באחריות בן גביר והמפכ"ל שבתאי שקראו לאזרחים לשאת נשק ולירות, וזה מה שקרה: נשא נשק, ירה ורצח בדם קר."

לאחר תגובות שקיבל הסיר ח"כ טיבי את התמונה ואת שמו של החשוד ופרסם בשנית את התמונה מטושטשת וכתב: "זה החשוד ברצח תושב הישוב גן נר" והפעם מבלי לציין את שמו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיותר לציין כי לאחר הפרסום של ח"כ טיבי תמונתו של החשוד ושמו כבר הופצו ברחבי הרשת עוד בטרם הספיק להסירם.

חכ אחמד טיבי
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

הפרסום של ח"כ טיבי גרר תגובות זועמות. אמיר ברקול כתב: "רצח נוראי ומיותר. הלוואי והיית טורח לצייץ גם על כל עשרות הערבים האחרים שנרצחו בשבועות האחרונים, או שדמם כנראה פחות סמוק בעיניך."

מגיב אחר כתב לו: "מוזר שאתה לא מפרסם את תמונות הרוצחים של עשרות הנרצחים במגזר הערבי מתחילת השנה."

קיילי חאוזי כתב: "חתיכת סכסכן גועלי מנסה להלהיט את השטח ולסכסך בין ערבים ליהודים. איפה אתה עד עכשיו שנרצחים במגזר הערבי כל יום חפים מפשע בגלל סכסוכי דם? שם אתה שותק. אבל שיש מקרה של ירי בין יהודי לערבי אתה קופץ כמו קיפוד כדי להלהיט את השטח ואז הדם יהיה על היידים שלך אבל אתה בטח לא אכפת לך גועל נפש".

המקרה אירע בסביבות השעה 18:00. במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע התקבל דיווח על פצוע מאירוע אלימות סמוך לכניסה לגן נר. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לגבר בן 19 טיפול רפואי ופינו אותו לבית חולים בעמק בעפולה תוך כדי פעולות החייאה, עם פציעה חודרת כתוצאה מירי ומצבו אנוש. בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

חובש בכיר במד"א טל כהן ופראמדיק מד"א רוי בן יתח סיפרו: "הפצוע שסבל מפצע ירי בגופו שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו במצב קריטי לבית החולים שם הרופאים המשיכו להאבק על חייו אבל בסופן נאלצו לקבוע את מותו."

כוחות משטרה שהוזעקו למקום, עצרו בזירת הירי את החשוד בן 32 תושב גן נר והאקדח שהיה ברשותו נתפס.

מהמשטרה נמסר כי בשלב זה החקירה בראשיתה והרקע עדיין לא ידוע.

מתיעוד של האירוע שהופץ ברשתות החברתיות נראה כי השניים התווכחו ביניהם לכאורה בכביש ובשלב מסוים החל עימות פיסי בין השניים, במהלכו נורה למוות דיאר עומרי.

בעקבות האירוע הגיעו מאות מתושבי הכפר סנדלה לכניסה ליישוב גן נר ונרשמו עימותים בין התושבים. תושבי הכפר סנדלה חסמו את הכניסה ליישוב והשליכו אבנים לעבר השוטרים. שוטרת אחת שנפגעה מאבן בראשה, נפצעה באורח קל. השוטרים הגיבו בירי רימוני הלם ופיזרו את ההמון.

היישוב גן-נר הוציא הודעה לתושביו ובה נכתב כי "מי שלא חייב לצאת מהמושב עדיף שלא ייסע כרגע בכביש".

עורך דינו של החשוד נדב גרינולד מסר כי "מדובר במקרה מצער מאוד שהחל בוויכוח בכביש. מרשי חשש שדיאר שב לרכב על מנת להביא כלי תקיפה כדי לפגוע בו וחשש על חייו, הוא נאלץ להגן על עצמו וירה."

עוד הוסיף עורך הדין גרינולד: "מרשי הינו בחור צעיר, מלח הארץ, לוחם לשעבר בגולני. איש מילואים שחזר לביתו רק לפני כמה ימים מהגנה על גבולות המדינה. הניסיון לייחס מניע לאומני הוא פסול ואין לו קשר למציאות. ניתן למשטרה לעשות את עבודתה ולחקור את האירוע".

מחר בבוקר יובא החשוד לדיון בבית משפט השלום בנצרת.

אמבולנס - מד"א - מרחב גלבוע - זירת אירוע אלימות
זירת האירוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button