חדשות הארץמבזקים

ארגון 'חוננו': פעיל ימין הותקף באלימות קשה בהפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית

פעיל ימין הותקף באלימות קשה על ידי שוטרים בהפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית ברחובות, ביום חמישי האחרון ברחובות, כך טוען ארגון 'חוננו'. באותו היום, התקיימו שתי הפגנות של תומכי ומתנגדי הרפורמה זו מול זו. בשלב מסוים, טוענים בארגון, תלשו מתנגדי הרפורמה שילוט אותו תלו תומכיה והתפתח עימות בין הצדדים.

למרות מעורבותם של מפגינים משני הצדדים בעימות, ובדומה להתנהלות במחאות שמאל דומות איש מאנשי מחאת השמאל לא נעצר. המשטרה הפרידה בין המוחים ועיכבה את הפעיל לניידת המשטרה. שם, טוענים בארגון 'חוננו', מבלי כל סיבה וללא הסבר החלו השוטרים לתקוף באלימות קשה את הפעיל באגרופים ואף גרמו לו חבלה בפניו.

הפעיל נעצר על ידי השוטרים ונלקח למעצר. בדיון ביום שישי בבית המשפט ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הפעיל אך בית המשפט קיבל את עמדת עו"ד דניאל שימשילשווילי מארגון 'חוננו' המייצג את הפעיל והורה על שחרורו בערבות והרחקתו מרחובות ל 10 ימים. עו"ד שימשלישווילי הודיע כי הוא שוקל לפנות למח"ש ולהגיש תלונה על האלימות הקשה לכאורה, אותה הפעילו השוטרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד שימשלישווילי מסר: "אני מברך על שחרורו של מרשי, לאחר שבילה לילה מיותר במעצר ובניגוד לעמדה הראשונית של המשטרה אשר ביקשה להאריך את מעצרו ב- 4 ימים, כשהתבררה התמונה המביכה ולמראה הפציעה הקשה של מרשי לאחר שהותקף נמרצות על ידי שוטרים, תקיפה אשר המשיכה אף בעודו אזוק בניידת וללא יכולת להתגונן, זאת מאחר שהעז לבקרם במהלך מפגן תמיכה ברפורמה המשפטית".

"אני סבור כי מקרה זה צריך לפתוח מהדורות חדשות, אולם מדובר במפגין מהצד הימני של המפה ומניסיוני המר, גם במשטרה יש מי שמבינים כי ניתן לנקוט באלימות משולחת כל רסן, כל עוד אין מדובר באנרכיסט זה או אחר. אני אומר באופן ברור ובשם ארגון חוננו הקדוש בשליחותו אני מייצג, כי נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למצות את הדין עם כל מי שידו הייתה בפגיעה הקשה במרשי. אני קורא מכאן למח"ש לפתוח בחקירה של התקיפה ללא דיחוי". הוסיף.

אלימות משטרתית - חוננו - פצוע
צילום: חוננו

Back to top button