כלכלהמבזקים

בעלי דירה יחידה? הסעיפים שאושרו בוועדת הכספים יעניינו אתכם

ועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ראשון) את סעיפים 11(2) ו-12(א) – ניכוי דמי שכירות, שבפרק ד' (מיסוי בשוק הדיור), שבחוק ההסדרים.

כדי להקל על מי שיש לו דירה יחידה, והוא מעדיף לגור בדירת מגורים אחרת ובאותו זמן להשכיר את דירתו, מציעה הצעת החוק לגדר את ההטבה, כך שאותו יחיד יוכל לנכות מהכנסתו מהשכרת הדירה את דמי השכירות ששילם, עד לגובה של תשעים אלף שקלים חדשים בשנה. אף על פי שאלה הוצאות פרטיות אשר אינן אמורות להיות מנוכות לפי עקרונות מס ההכנסה הרגילים.

לעניין החישוב יחשב גם תשלום שכ"ד או הכנסה בגין שכ"ד של בן זוגו של אדם, או של ילד עד גיל 18 המתגורר עמו. זאת על מנת למנוע פיצולים מלאכותיים של ההכנסות בין חברי התא המשפחתי לצורך התגברות על הגבלות הסכומים המפורטים בחוק, ומצד שני, היא תאפשר לבן זוג אחד לקבל את ההטבה על דמי השכירות ששולמו לו בעד שכירת הדירה המושכרת, גם אם מבחינה פורמלית בן הזוג השני הוא שמשלם את דמי השכירות על הדירה שאותה הם שוכרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת החוק נכלל גם אם אדם קשיש המתגורר בבית אבות ומשכיר את דירתו, וכן לבקשת הוועדה התווסף דיור מוגן ומוסדות סיעודיים. לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הוטלה רביזיה על הצעת החוק עד אשר יובהר סופית שאין מקרים נוספים שיכולים ליפול בגדר החוק.

דירה - רכישה - מסירה
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button