חדשות הארץמבזקים

אפרים התמוטט במהלך אימון בחדר הכושר – וניצל בזכות מכשיר המפעם

בחודש פברואר, הגיע אפרים עציוני (69) אל חדר הכושר בקאנטרי דקל בתל אביב. רגעים לאחר שסיים את האימון השגרתי, החל לפתע לחוש ברע והתמוטט. מתאמנים סביבו זיהו את מקרה החירום, חייגו למוקד 101 של מד"א והחלו בביצוע פעולות החייאה ראשוניות בליווי המוקד.

עמי מקמל, עובד המקום וחובש מתנדב במד"א, לצד עובד נוסף של חדר הכושר – היו הראשונים לבצע פעולות החייאה מאומצות אשר כללו שתי מכות חשמל באמצעות מכשיר המפעם (דפיברילטור). דקות לאחר מכן, הגיעו לזירה צוותי מד"א שהמשיכו את פעולות החייאה ולאחר ארבעה שוקים נוספים ובתום דקות ארוכות ללא דופק – ליבו של אפרים חזר לפעום.

בדרך לבית החולים מצבו של אפרים הידרדר בשנית ואפרים נזקק לפעולות החייאה נוספות. צוות הניידת לטיפול נמרץ בראשות הפראמדיקים מרים קוזניץ ורפי ספר, שבאמצעות המפעם נתנו לאפרים מספר שוקים חשמליים נוספים וליבו שב לפעום בשנית. אפרים פונה לבית החולים להמשך התאוששות בבית החולים ולאחר מספר ימים – שב לביתו ללא נזק. כחודש לאחר המקרה שהסתיים בנס גדול – פגש בשנית אפרים את צוותי מד"א שהצילו את חייו, הפעם, עם חיוך גדול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפרים עציוני: "באותו היום סיימתי את האימון כרגיל, התארגנתי לצאת ופתאום התעוררתי בבי"ח איכילוב. הבנתי בדיעבד שעברתי דום לב ושיש לי מזל גדול שחיי ניצלו בזכות אנשי מד"א שנלחמו עליי. אני חי הודות למכשיר המפעם, שאיתו אני גם מסתובב באופן קבוע לצידי בארבע השנים האחרונות – תמיד רציתי לעזור ולהציל אחרים והפעם הצילו אותי".

עמי מקמל, עובד אחזקה בקאנטרי דקל וחובש מתנדב במד"א: "אני שמח שהיינו במקום הנכון בזמן הנכון, והצלחנו להציל את החיים של אפרים היקר. זה מרגש ומיוחד מאוד לראות אותו כאן מולנו מחייך ומרגיש מצוין".

רוזי סברוני, חובשת מד"א, הוסיפה: "עשינו הכל כדי להציל את אפרים ולא וויתרנו, גם לאחר דקות ארוכות. אני מתנדבת חדשה וזו הייתה המשמרת השנייה שלי בלבד במד"א – לשמחתי היא הסתיימה בנס גדול וזו זכות גדולה לפגוש את אפרים עומד על הרגליים ומחייך".

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

Back to top button