חדשות הארץמבזקים

חוננו: המשטרה סגרה תיק בו ערבי נחשד בגניבת רכב של יהודי באלימות קשה

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' פנה במכתב למשטרה בדרישה לפתוח מחדש תיק חקירה על גניבת רכב אלימה של יהודי בידי ערבים, לפני כחודש בכפר נבי אליאס בשומרון. במהלך השוד הוכה היהודי באלימות קשה, ובנוסף ניסו הערבים לדרוס אותו ברכבם. היהודי הגיש תלונה במשטרה אך זו סגרה את התיק.

במכתבו מתאר עו"ד בלייכר את השוד האלים: "בתאריך 1.4.23 עבר מרשי עם רכבו בנבי אליאס על כביש 55. רכב עם שלושה חשודים ערבים חסם אותו. יושבי הרכב הערבים יצאו מרכבם, שלפו את מרשי מהרכב בעודו דולק, והכו אותו בכל חלקי גופו, תוך כדי צעקות "אללה הוא אכבר", גם בעת שמרשי שוכב שרוע על הכביש והרכב כבר בידם. החשודים החלו בנסיעה ברכב של מרשי לכיוון היציאה המזרחית מהכפר, אך בשלב כל שהו בצעו פרסה וניסו לדרוס את מרשי. מרשי ניצל ברגע האחרון הודות לכך שקפץ והשתטח בצד הכביש .מרשי נותר חבול במקום והחל לצעוד לבדו בניסיון להזעיק עזרה. ניידת משטרה אספה אותו מהמקום", תיאר בלייכר

עוד כותב בלייכר במכתבו כי למרות האלימות הקשה והנזק הכספי הרב שנגרם ליהודי תלונתו שהוגשה למשטרה נסגרה: "כתוצאה מהאלימות נשברו למרשי שתי צלעות, והוא סבל מחבלות ודימומים רבים מגופו. למרשי נגנב רכב בערך של 150,000 ₪ וציוד בנייה בערך של 50,000 ₪. לאחרונה עודכן מרשי באמצעות מהערכת מנ"ע על סגירת התיק בעילה של עבריין לא נודע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בלייכר מציין במכתבו כי תופעת שוד הרכבים באזור השומרון הינה רחבה וכי על גורמי האכיפה להתייחס אליה כאל טרור לאומני: "מדובר באירוע אלימות קשה המכוון לעבר יהודים דווקא. חיי מרשי היו בסכנה של ממש, הן בשל האלימות הקשה וגילו המבוגר והן בשל ניסיון הדריסה שבא לאחר השוד .מדובר על תופעה מתרחבת של אירועי שוד אלימים ביותר כלפי יהודים. קשה להתעלם מהקונוטציה של האירוע, והפעלת האלימות הרבה מעבר לנדרש לשם שוד סתמי, תוך כדי צעקות "אללה הוא אכבר", וכן ניסיון הדריסה שגרם להתעכבותם בשטח ולעכב את בריחתם, כדי להבין שהאירועים הנ"ל הינם סוג של פיגוע לאומני לכל דבר ועניין".

בסיום מכתבו פונה בלייכר למשטרה ודורש כי תפתח מחדש את תיק החקירה ותפעל למעצרם של התוקפים: "משיכת ידיים מטיפול מהיר ונחוש לנטרול חוליות הטרור הנ"ל מהוה למעשה הפקרה של בטחון וחיי האזרחים במקום. אבקש לפתוח את תיק החקירה ולפעול באמצעות השב"כ והמודיעין למעצר ונטרול החשודים".

בנו של המותקף העיד כי מכר ערבי של אביו סיפר לאביו כי רכבו נגנב בכפר באותה הצורה אך לאחר מספר דקות, שבו השודדים והחזירו לו את רכבו תוך שהם מתנצלים על כך שחשבו כי מדובר ברכב יהודי, בשל לוחית הזיהוי הישראלית.

עו"ד בלייכר מסר: "אירועי השוד האלימים עד כדי ניסיון רצח הינם חלק אינטגרלי מהטרור שמופעל כנגד אזרחי ישראל היהודים. הגיע הזמן לתת מענה כנגד אותם חוליות טרור בכל המישורים. זה עניין של זמן עד שאנשים יאבדו את חייהם במסגרת אותה תופעה. אנו קוראים למערכות הביטחון השלטון והחוק להתעורר ולפעול לנטרול של אותם חוליות טרור".

ניידת משטרה - כביש ראשי - אילת
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button