מבזקיםמשפטי/פלילי

הנרצחת ה-73 מתחילת השנה: הותר לפרסום שמה של האישה שנורתה למוות בחיפה

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי הצעירה שנורתה למוות הלילה סמוך לביתה בחיפה היא חנאן אבו חיט.

חנאן אבו חיט
חנאן אבו חיט שנורתה הלילה סמוך לביתה בחיפה.

האירוע המזעזע התרחש הלילה בסביבות בשעה 01:30. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את חנאן אבו חיט כשהיא עם פצעי ירי בתוך מכונית ברחוב אחד העם בחיפה וללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותה.

חובש בכיר במד"א שבח רוטנשטרייך סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעירה כבת 24 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, היא הייתה עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו לא ניתן היה להציל אותה ונאלצנו לקבוע את מותה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשי הצלה מוטי ויסבלום ודודי ויכלדר סיפרו: "כשהגענו למקום יחד עם חובשי הצלה נוספים, הכווינו אותנו לרכב, שם מצאנו צעירה בת 24 כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלות חודרות בפלג גופה העליון. למרבה הצער, עקב אופי הפציעות נאלצו הפראמדיקים לקבוע את מותה במקום."

שוטרי מרחב כרמל פתחו בסריקות אחר חשודים במעשה, ובמקביל חוקרי הזיהוי הפלילי גבו עדויות ואספו ממצאים בזירה. נפתחה חקירה לבירור הרקע והנסיבות.

חשד לרצח - זירת אירוע - לילה
צילום: דוברות הצלה
חשד לרצח - זירת אירוע - לילה - איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי חנאן אבו חיט בת ה-24, גרושה ואם לילד בן חמש, נורתה מטווח אפס על ידי שלושה רעולי פנים, לאחר שחנתה את מכוניתה כ-50 מטרים מפתח ביתה. הערכה היא שחנאן אבו חיט נרצחה על פי החשד כחלק מסכסוך אכזרי וממושך בין משפחות הפשע בכרי וחרירי שגבה עד כה 19 קורבנות.

הפשע והאלימות ברחובות מגיעים לשיאים חדשים. חנאן אבו חיט היא הקורבן ה-73 בחברה הערבית מתחילת השנה, זאת לעומת 28 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד, וה-12 ממקרי הרצח שאירעו ב-8 הימים האחרונים. 65 מכלל הקורבנות נורו למוות ו-35 מהם היו בני פחות מגיל 30, מתוכם 5 נשים.

במשטרה ציינו כי הנרצחת הלילה נעדרת עבר פלילי ואינה מוכרת להם, אך ככל הנראה נפלה קורבן במלחמה המדממת בין משפחות הפשע".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר לגל האלימות הרצחני הפוקד את ישראל ואמר: "גל האלימות הרצחני הזה הוא אתגר אסטרטגי למדינת ישראל, לא פחות! הידיעות הקשות הולמות בנו שוב ושוב – יום אחרי יום, ואפילו כמה פעמים ביום. עוד נרצחת ועוד נרצח, בגילים שונים במקומות שונים. חלק ניכר מהם, רובם, מהחברה הערבית. נראה שאף אחד אינו חסין בשעה שעולמות שלמים של אזרחיות ואזרחים ישראלים נחרבים לנו מול העיניים. זה מצב שלא מתקבל על הדעת. זו מכת מדינה של ממש. זהו טרור אזרחי, כן – טרור אזרחי – שמאיים על כולנו, וכולנו חייבים להתלכד למולו ומייד. אני רוצה להיות ברור: שאף אחד לא יחשוב שזה ייעצר אצל השכן שלו ולא יגיע אליו. לטרור האזרחי הזה אין גבולות, לרציחות ולאלימות אין גבולות".

הנשיא הרצוג קרא לכנס באופן דחוף דיון חירום בנושא. "אני קורא לכל האחראים והעוסקים בדבר – נבחרי ומנהיגי ציבור, ממשלת ישראל, המועצה לביטחון לאומי, ומערכות הביטחון, המשפט, המודיעין וביטחון הפנים – לכנס בדחיפות דיוני חירום, לשבת יחד, לקבל החלטות נחרצות ותקיפות, להפסיק עם החששות והתירוצים, לפעול בכל הכלים, ולהוביל מלחמת חורמה חסרת פשרות, שתמגר את האיום הזה, ולאלתר. כי בנפשנו הדבר."

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) התייחסה לרצח וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "חנאן אבו חיט, עוד אישה, אמא לבן 5 שנרצחה הלילה. גם היא בעירי חיפה. עד מתי הרצח ישתולל ברחובות ובבתים? מי שעשו קמפיין שלם על דם קורבנות הרצח, הסיתו וליבו שנאה, זכו בכיסא ונעלמו – לא ראויים למשול. לא ראויים לציבור שהאמין בהם. מגיע לכולנו לחיות בשלום וביטחון."

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה כי "חנאן אבו חיט היא לא עוד נתון, לא עוד כותרת. זו אישה ואמא צעירה עם חיים שלמים שנגדעו באכזריות. לא מורידה מאחריות המדינה ולו לשנייה אך יחד עם זאת, מלחמה במקרי הרצח במגזר הערבי מחייבת שיתוף פעולה מצידם והבנה עמוקה שמדינת ישראל מבקשת לשמור על חייהם."

בתנועה "עומדים ביחד" אמרו כי "אישה נוספת נרצחה אתמול – חנאן אבו חיט, צעירה בת 24 ואמא לתינוק בן 5 מחיפה. בכך, היא מצטרפת לרשימה הולכת ומתארכת של נשים וגברים שמשלמים בחייהם על האלימות והפשיעה שמשתוללים, ועל אזלת היד של הממשלה. את הדרישות שלנו לטיפול בתופעה האיומה הזאת – כולנו כבר מכירים. הן הושמעו בעברית וערבית בכל הארץ, אבל למרות הכאב ולמרות הדחיפות – נראה שלממשלה לא באמת דחוף לעשות שינוי. אבל אנחנו לא נוותר ולא נתפשר – נמשיך לדרוש שוויון וביטחון אישי לנשים וגברים, ותכנית חירום אמיתית עד שננצח."

Back to top button