מבזקיםפוליטי / מדיני

"מה שקורה ביממה האחרונה זה פשוט תשלום פרוטקשן פוליטי"

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי נשאה לפני זמן קצר (שני) דברים בישיבת הסיעה השבועית בכנסת, ובדבריה התייחסה לפרסום אודות חלוקת הכספים הקואליציוניים. בנוסף, תקפה מיכאלי את הממשלה ואמרה כי זו ממשלה "שאסור לשבת איתה".

בפתח דבריה אמרה מיכאלי: ״מה שקורה ביממה האחרונה זה פשוט תשלום פרוטקשן פוליטי. כל אחד ואחת מאיתנו משלמים למעלה מ12 מיליארד שח שנתניהו והליכוד משלמים לבניית מדינת הלכה במקום מדינת ישראל. 12 מיליארד שקל לשותפים קואליציונים כדי שיצביעו נגד הדמוקרטיה, נגד שוויון, נגד זכויות נשים, נגד זכויות להט"ב, נגד שוויון אזרחי, נגד הסיכויים לשלום פשוט נגד מדינת ישראל. מדובר בשוחד לחרדים, שוחד למתנחלים, שוחד לימין המשיחי הקיצוני והמסוכן שמסכן את ישראל. הכל מהכיס של כולנו, של כל משלמות ומשלמי המיסים בישראל. שוחד במזומן מאבי מעוז ועד גולדקנוף, פשוט כדי לשבת בשלטון ולדאוג לעצמם, למקורבים שלהם. ולמי לא לדאוג אתןם שואלות ושואלים את עצמכןם?"

"אז ככה, במקום לתקצב את מערכת החינוך הקורסת, 2.5 מיליארד ילכו לישיבות בחוסר שוויון מוחלט בין מורות ומורים בחינוך הממלכתי לבין אלה של החינוך החרדי. במקום להוריד את מחירי הדיור, הם נותנים 40 מיליון ש״ח תוספת להתנחלויות, כמובן למאחזים בלתי חוקיים חדשים. במקום להגדיל את התמיכה בשירות לאזרחים, מגדילים את התמיכה בשירותי דת. במקום חינוך לשוויון, 285 מיליון שקלים לרשות לזהות יהודית. במקום לדאוג לקידום השוויון בנטל, בכל סוגי הנטל, יהיה חצי מיליארד שקל לרשות לקידום המגזר החרדי. במקום לדאוג לנשים שחוות אלימות ולמנוע רצח, יש 6 מיליון שח שהולכים לטהרת המשפחה, לשכנע עוד ועוד אנשים שהם טמאות, רק בגלל שהן מקבלות מחזור חודשי." הוסיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמרה: "את הממשלה הזאת כל מה שבאמת כואב לחברה הישראלית פשוט לא מעניין, פשוט לא מעניין. לא אכפת לה מהפריפריה, לא אכפת לה מילדות וילדים, לא אכפת לה מהחינוך, לא אכפת לה מהרווחה. אפילו מהביטחון שהם מדברים בשמו גבוהה גבוהה והבטיחו כל כך הרבה, התוצאות מדברות בעד עצמן. לא אכפת להם והם לא מסוגלים להביא. 12 מיליארד שקלים משלמות ומשלמי המיסים שלנו ישלמו לטובת מדינת הלכה, שלל של ביזה של הקופה הציבורית. אם היה לכן ספק עוד מה הכוונת של הממשלה הזאת, הן נחשפות שוב בתוך המספרים של תקציב המדינה. זאת ממשלה שאסור להידבר איתה, אסור להתפשר איתה, אסור לשבת איתה בכל מקום כדי לעשות איתה דילים. אנחנו קוראות וקוראים שוב לשותפים האופוזציונים שלנו לחדול מלעשות את זה. תודה רבה."

מרב מיכאלי - אוריאל בוסו
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button