חדשות הארץמבזקים

ילד בן 7 נפל מגובה של ארבע קומות באשדוד, מצבו קשה

ילד כבן 7 נפצע לפני זמן קצר (שני) לאחר שנפל מגובה של כארבע קומות בבניין מגורים באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסותא בעיר, במצב קשה עם חבלה רב מערכתית.

חובש רפואת חירום במד"א דודו חנונה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הילד מחוסר הכרה לאחר שנפל מגובה של מספר מטרים. מיד הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם בשטח שכלל קיבועים ומתן תרופות, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה."

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, בחמש שנים האחרונות (2018-2023) נהרגו 22 ילדים כתוצאה מנפילה. 59% ממקרים היו בבית ובסביבתו. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון אמרה: "ילדים הם סקרנים ולא צפויים, ולכן תפקידנו כמבוגרים לוודא שהסביבה הביתית תאפשר להם מרחב בטוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' – ודאו כי חלונות הבית מוגנים באמצעות סורגים מוגבהים או אמצעי למניעת פתיחת חלונות יותר מ-10 ס"מ. במרפסת משגיחים על הילדים באופן פעיל ומרחיקים מהחלונות וממעקות רהיטים שניתן לטפס עליהם כמו כיסא או שולחן. זה בידיים שלנו למנוע את המקרה הבא". הוסיפה מנכ"לית הארגון.

נפילה מגובה - בניין - דירה - מד"א לכיש
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button