מבזקיםמשפטי/פלילי

הורשע בשיסוף גרונו של בן זוגה החדש של חברתו לשעבר – הפרקליטות ערערה על עונשו

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון ערעור וביקשה להחמיר את עונשו של הנאשם אנדריי בוריי (23), שהורשע בשורת עבירות אלימות חמורה כלפי בת זוגו ושיסוף גרונו של בן זוגה החדש.

במרץ 2023 הורשע הנאשם בבית המשפט המחוזי בירושלים בהתאם להודאתו, בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות הגורמת חבלה של ממש, תקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין ועבירת שיבוש מהלכי משפט. הנאשם הורשע בשני אישומים: מהאישום הראשון עולה כי במשך כשנתיים, בהזדמנויות שונות, נהג באלימות חמורה כלפי בת זוגו, אלימות שכללה חניקות, סטירות ומשיכות בשיער שגרמו לסימני חבלה מהותיים בגופה. הנאשם אף התחקה תדיר אחר מעשיה, ובדק את התקשרויותיה בטלפון הנייד שלה. מהאישום השני עולה כי כשאלה נפרדו והמתלוננת עזבה את ביתם, סירב הנאשם להשלים עם הפרידה. כששמע כי למתלוננת בן זוג חדש, זעם הנאשם וגמר בדעתו לפגוע בבן זוגה פגיעה חמורה. לשם כך הצטייד הנאשם בסכין, ארב אחר בן הזוג בשעת ערב, התנפל עליו, שיסף את גרונו וחתך את חזהו. כתוצאה מהמעשה, הובהל הפצוע לטיפול בבית החולים. במקביל, נמלט הנאשם מהמקום לבית חברו, שם החליף את בגדיו והעמיד פני ישן עם כניסת השוטרים למקום.

בית המשפט גזר על הנאשם חמש שנות מאסר ושלושה חודשים, מאסר מותנה לתקופה בת שנה וחצי, פיצוי כספי בסך 7.5 אלף ש"ח למתלוננת, ופיצוי כספי בסך 60 אלף ש"ח לבן זוגה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר את עונש המאסר שהוטל על הנאשם במידה ניכרת, שכן מתחם הענישה שנקבע בגזר הדין אינו יכול לעמוד בנסיבות החמורות של המקרה. בהודעת הערעור נכתב כי: "כתב האישום המתוקן מלמד על היותו של הנאשם אדם אלים. מעשיו האלימים נפרסו על פני תקופה של כשנתיים והביאו לפגיעה בשני נפגעי עבירה. ראשיתם, באלימות שהפגין כלפי בת זוגתו […] שיאם של מעשיו האלימים בהחלטתו לפגוע במתלונן פגיעה חמורה בגופו". עוד נכתב כי "מדובר בעונש שאינו הולם את חומרת מעשיו של הנאשם אשר במשך כשנתיים, בהזדמנויות שונות, נהג באלימות כלפי המתלוננת […] מדובר בהתנהגות נפסדת ורכושנית, שנמשכה על פני תקופה לא מבוטלת".

סכין - דקירה - אלימות
אילוסטרציה. Image by leo2014 from Pixabay

Back to top button