מבזקיםצבא וביטחון

מבצע "מגן וחץ": "מי שירה רקטות לעבר שדרות – לא יישאר ללא פגע"

צה"ל פתח הלילה (שלישי) במבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה וסיכל שלושה מבכירי ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני (גא"פ). ברצועה יש הרוגים נוספים כתוצאה מהתקיפות. בצה"ל אמרו כי המבצע תוכנן לאחר מטחי הרקטות שנורו לעבר שטח ישראל בשבוע שעבר.

דובר צה"ל אמר הבוקר: "במהלך הפעולה נהרגו בכירים שהיו קשורים באופן ישיר לירי לעבר ישראל. אחד מהם אף ניסה להעביר יכולות ירי רקטי ליהודה ושומרון. […] מי שירה רקטות לעבר שדרות ופעל ללא הרף לפגוע באזרחים – לא יישאר ללא פגע".

הוא הדגיש: "הפעולה היתה ממודרת, וההפתעה התאפשרה כתוצאה מעבודה משותפת עם השב"כ". לדבריו, התקיפה הישראלית היתה מורכבת מאוד ובוצעה בלב השטח הבנוי ברצועה: "מדובר בתקיפה של שלושה יעדים שונים בעיר עזה, לצד תקיפה ברפיח. […] 40 מטוסים לקחו חלק בתקיפה, והיו באוויר במהלך הפעולה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "כל המבנים התפרקו בסביבות השעה שתיים בלילה, כאשר הפעילות שהיו בדירות מצאו את מותם. ברצועת עזה מדווחים על שישה-שבעה הרוגים בתקיפות הללו. […] בנוסף, הותקפו עוד כעשר מטרות תשתית של הג'יהאד האיסלאמי. המעברים לרצועת עזה נסגרו והופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. בנוסף, חוף הים בזיקים נסגר והופצו הנחיות רלוונטיות למועצות השונות".

דובר צה"ל התייחס גם לגיוס המילואים שאושר הבוקר על ידי שר הביטחון גלנט והסביר: "מדובר בגיוס של מאות בודדות של אנשים בהתאם לצרכים ויעדים חיוניים. הרמטכ"ל מקיים בשעה זו הערכת מצב. […] אנחנו מוכנים למבצע ממושך ככל שיידרש, זאת בהתאם להתפתחויות בשטח. כעת מתמקדים במטרות של ארגון הג'יהאד האיסלאמי".

אחד מבכירי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני שסוכלו הלילה הוא חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון. חליל בהיתיני הוא המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. בהיתיני עסק באכוונת ותכנון פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב.

בהיתיני, בן 44, תושב העיר עזה, החל את פעולתו בארגון הגא"פ בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות כנגד ישראל – לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי ואכוונת פעילות טרור באיו"ש.

בצה"ל ציינו: "לאחר סיכולו של תייסיר ג'עברי באוגוסט 2022 במסגרת מבצע 'עלות השחר', נכנס בהיתיני כמחליפו בתפקיד. בהיתיני חבר במועצה הצבאית של הגא"פ ברצועת עזה ובעל קשר ישיר ופעיל עם גורמים בכירים בלשכה המדינית של הגא"פ. סיכולו מתווסף לפגיעה בראשי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני בשנים האחרונות – בהאא' אבו – אלעטא, תייסיר ג'עברי וח'אלד מנצור, זאת כחלק מפגיעה בארגון הגא"פ ברצועת עזה".

משרד הבריאות בעזה דיווח כי מניין ההרוגים מהתקיפה הישראלית ברצועה עלה ל-13, יחד עם למעלה מ-20 פצועים.

הג'יהאד האיסלאמי הגיב: "אנו רואים בישראל אחראית לטבח הטרור הזה שחצה גבולות והיווה הפרה של הפסקת האש – התגובה הפלסטינית לטבח הישראלי האגרסיבי לא תתעכב".

תקיפת מטוסי קרב ברצועת עזה
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button