חדשות הארץמבזקים

"מגן וחץ": המשרד להגנת הסביבה נערך לתרחיש פגיעה במפעלים עם חומרים מסוכנים

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב במסגרת היערכות פיקוד העורף לתרחיש פגיעה במפעלים המכילים חומרים מסוכנים. גורמי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה מסייעים לבחינת עמידתם בהנחיות פיקוד העורף למיגון בטיחותי, בהתאם לצווים שיצאו.

בשעת חירום ביטחונית, פיקוד העורף הוא הגוף האחראי לתפעול אירועים ביטחוניים ותחת אחריותו מיגון אתרים ומפעלים המכילים חומרים מסוכנים שפגיעה בהם יכולה להוות סכנה לציבור ולסביבה. המשרד להגנת הסביבה, שהוא הגוף המנחה הלאומי לטיפול בחומרים מסוכנים, מלווה את גורמי המקצוע בפיקוד העורף בכל הקשור להיערכות ומיגון המפעלים. זאת, בשיתוף כונני החירום של המשרד, איגודי הערים והיחידות הסביבתיות.

בהערכת המצב שקיים היום המשרד להגנת הסביבה בראשות מנכ"ל המשרד, גיא סמט, מנהלי המחוזות, האשכולות ומערך החירום, נסקרו הפעולות של גורמי המקצוע של המשרד, כתמיכה לפיקוד העורף, הבוחן את מיגון המפעלים, תפקוד צוותי החירום, מלאי החומרים המסוכנים ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה וכונני מערך החירום של המשרד ימשיכו ללוות את גורמי החירום. המשרד מחדד, כי הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים וכי יש להישמע להן.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, מסר: "אנו מסייעים להמשך רציפות והמשך תפקוד בתעשייה וברשויות המקומיות. אנו מלווים את גורמי המקצוע בפיקוד העורף בכל הקשור להיערכות ולמיגון המפעלים, ונמשיך לעמוד לרשות הרשויות וכלל הגורמים".

אזור אחסון חומרים מסוכנים ופסולת חומרים מסוכנים במפעל תדביק
אזור אחסון חומרים מסוכנים. ארכיון. צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button