מבזקיםצבא וביטחון

"עניין של זמן עד שאיראן תפתח במלחמה כוללת"

"ועידת הביטחון של ישראל" בהובלת תנועת הביטחוניסטים ובשיתוף עיתון "ישראל היום", מתקיימת היום (שלישי) במלון וורט בירושלים. בוועידה התקיים פאנל בנושא האיום האיראני בהשתתפות תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט מחקר באמ"ן, תא"ל במיל' חסון חסון לשעבר המזכיר הצבאי לנשיא המדינה, אור יששכר, ראש מחלקת המחקר של הביטחוניסטים ואריאל כהנא הכתב המדיני של ישראל היום.

תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט מחקר באמ"ן: "הפעולה נגד הג'יהאד האיסאלמי היא פעולה בעקיפין נגד איראן. אנחנו רואים את התעוזה של האיראנים. מי שנמצא מולם הולך ונחלש. גם ארה"ב שלא מחזקת את שותפותיה וגם ישראל בעקבות משבר הגז והתגובה סביב הפיגוע במגידו וגם המשבר הפנימי שנתנו תחושה שנתן תחושה שאפשר להעז יותר. המבצע הזה בא להראות שאנחנו עדיין מעזים לנקוט יוזמה ולהשיב את ההרתעה."

"האיראנים מסתכלים על 2024 והאם הם יעמדו מול נשיא אמריקאי נחוש או ממשל אמריקאי מהוסס שרוצה לחזור להסכם האיראני. הם יסתכלו על 2024 ויכולים להגיד לעצמם שאולי לא יהיה להם זמן טוב יותר לפרוץ קדימה עם תכנית הגרעין". הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תא"ל במיל' חסון חסון, לשעבר המזכיר הצבאי לנשיא המדינה: "לא חושב שהחזרנו את ההרתעה. לא חושב שזה כל כך מזיז לאיראן אם פגעת בעזה. כדי לפגוע באיראן צריך לפגוע באיראן. לא הלכנו על ראש הנחש. אני לא בטוח שעד עכשיו אנחנו מבינים לעומק מה איראן רוצה מאיתנו. יש לה חזון ואסטרטגיה מובנת. ישראל היא המעצמה היחידה שיכול לעצור אותה. לכן איראן פועלת מול ישראל. זה עניין של זמן עד שאיראן תפתח במלחמה כוללת. ישראל צריכה להתמקד באיום הקובנציונאלני. איראן לא תשתמש בגרעין. לישראל יש את היכולת והיא צריכה לפעול ולא לסמוך על אף אחד".

אור יששכר, ראש מחלקת המחקר של הביטחוניסטים: "העולם מבין שהמצב באיראן משתנה. השאלה הגדולה היא האם הזעזועים הפנימיים ישפיעו על המשטר האיראני. האם יידחק לפינה ויממש את האסטרטגיה שלו. בחודשים האחרונים איראן מתחילה לקצור את ההישגים שלה כהישגים מדיניים. יש פה התפתחות שאי אפשר להתעלם ממנה. חמאס הופך גם לשחקן מדיני במזרח התיכון. אמריקה צריכה להבין שאם היא לא תהיה מספיק מעורבת במזרח התיכון מדינות ערב ימשיכו ללכת לאיראן".

אריאל כהנא, הכתב המדיני של ישראל היום: "התקיפה הלילה היא המבחן הראשון של גלנט ואלוף פיקוד הדרום. יהיה מעניין מאוד לראות איך יובילו את המבצע הזה. המסר לאיראן הוא שאנחנו לוקחים יוזמה. ירינו בעזה אבל בטהרן קלטו את המסר. החדשות הרעות הן שגם הרפובליקנים לא ילחמו באיראנים. גם טראמפ לא רוצה מלחמה עם איראן. ההסתכלות שיש במערכת הביטחונית שאנחנו תלויים באמריקאים ולא נעשה את זה בלעדיהם – היא טעות".

ועידת הבטחון
צילום: ועידת הבטחון של ישראל-הביטחוניסטים וישראל היום. דניאל סטרבו-STRAVO

Back to top button