מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "ההנחיה שלי לצה"ל וזרועות הביטחון להיות ערוכים למלחמה רב זירתית"

במסגרת "ועידת הביטחון של ישראל" בהובלת תנועת הביטחוניסטים ובשיתוף עיתון "ישראל היום" המתקיימת היום (שלישי) במלון וורט בירושלים, נאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טרם כינוס הקבינט בצל המצב הביטחוני.

את דבריו פתח נתניהו בהתייחסות להסלמה: "המדיניות שאנו מובילים רואה את בעיית הביטחון בראייה עליונה. אני אומר זאת בהקשר מנותק לחלוטין לאירועים הנוכחיים, ובהקשר של איראן, הבעיות הביטחוניות הנובעות מאיראן מתחלקות לשלושה -ראשית, האיום הגרעיני, שנית – האיום הטילי ואיום טבעת הטרור והתוקפנות שאיראן מנסה להקיף סיבבנו, ואת נושא זה אנו מנסים למנוע".

עוד אמר נתניהו: "אין מצב שמדינה מגיעה למנוחה והנחלה, החיים של מדינות, חברות ואומות הם חיים של מלחמה ותחרות מתמשכת. אמנם היינו מעדיפים שהתחרות לא תהיה אלימה, אך מול משטרים כאיראן, משטר המכריז באופן גלוי כי הוא מנסה להשמיד אותנו מחייב אותנו להדוף אותו בכוח ככל שהדבר ידרש ואת היכולות הללו להוציא את המזימה לפועל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הדבר העיקרי שאני יכול להגיד כעת, לפני דיון הקבינט – המדיניות שאני מנסה להוביל במשך שנים מנסה לעכב ככל הניתן את המעבר של איראן למדינה בעלת יכולת גרעינית צבאית. בנוסף, המאבק שעשינו עכב את איראן, אך לא מנע ממנה. איראן נמצאת במצב של העשרת אורניום בסדר גודל של 60%, יש להם את המרכיב האחד והקשה לייצור של הפצצה הגרעינית, הם מפתחים זאת ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע את הפיתוח של הנשק, ואסור לפתור את עצמנו מן האחריות הזו". הוסיף.

"איש לא יגן אם לא נגן על עצמנו – ישראל צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמה לפני כל איום וזוהי הנקודה הראשונה. נקודה שנייה, לפעול באמצעים צבאיים למנוע מאיראן להקים שלוחה בסוריה ע"י הקמת חזיתות נוספות כנגדנו. עד עכשיו הניסיון הוכתר בהצלחה. הניסיון השלישי, להתמודד כנגד איראן לפתיחת מערכה רב זירתית כנגדנו – ההנחיה שלי לצה"ל וזרועות הביטחון להיות ערוכים למלחמה רב זירתית אם נדרש לה". סיים נתניהו את דבריו.

בנימין נתניהו - נאום
צילום: ועידת הבטחון של ישראל-הביטחוניסטים וישראל היום. דניאל סטרבו-STRAVO
בנימין נתניהו - נאום
צילום: ועידת הבטחון של ישראל-הביטחוניסטים וישראל היום. דניאל סטרבו-STRAVO

Back to top button