חדשות הארץמבזקים

טרגדיה קשה: התחפשה לערביה, צעקה "אללה אכבר" ונורתה למוות

כוחות הבטחון סיימו לפני זמן קצר (שלישי) חקירה ראשונית של האירוע שתחילה דווח עליו כניסיון פיגוע במעבר מצדות יהודה סמוך לבית יתיר, בדרום הר חברון. צעירה הגיעה לאזור המעבר כשהיא אוחזת באקדח, שלאחר מכן התברר כאקדח דמה, וצעקה "אללה אכבר" תוך התקדמות לעבר הכוח המוצב במקום. הכוח, שסבר שמדובר במחבלת פתח לעברה בירי ונטרל אותה.

לאחר האירוע משרד הביטחון מסר בהודעה לתקשורת: "סוכל ניסיון פיגוע במעבר מצדות יהודה בדרום הר חברון. מחבלת הגיעה לפני זמן קצר לשטח המעבר. היא שלפה נשק לעבר המאבטחים תוך קריאות "אללה אכבר". מאבטחי רשות המעברים במשרד הביטחון הגיבו במהירות וניטרלו אותה לפני שהספיקה לירות. פרטים נוספים בהמשך".

אלא שזמן קצר לאחר האירוע, התבררה זהותה. מדובר בחיילת משוחררת בודדה עם נטיות אובדניות. מבדיקת המקרה עולה כי היא התכתבה עם ידיד שלה בוואטסאפ וביקשה את עזרתו. בהתכתבות בין השניים שנחשפה ברשתות החברתיות נכתב:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החיילת: יוסי יש לי שאלה קטנה אולי אתה מבין בזה

החבר: תנסי

החיילת: אם מישהו רוצה למות יהודי רגיל ישראלי שם בגדים של ערבי רץ עם אקדח אויר לא אמיתי לכיוון מחסום בשטחים צועק אללה אוכבר כי הוא רוצה שירו בו כי רוצה למות ואז יורים לו רק ברגליים והוא נישאר בחיים שמים אותו בכלא על זה? ואם כן לכמה זמן בערך ועל איזה סעיף

החבר: וואי. שאלה קשה יש לך. מישהו=את? (העלה חשש לגביה)

החיילת: אולי, לעולם לא נדע

החבר: לדווח?

החבר, מיהר לדווח על כך למוקד 100, שעה לפני המקרה, ואף העביר את ההתכתבות בין השניים, אך המידע לא הגיע בזמן והתוצאה כאמור טרגית – היא נורתה למוות.

לאחר שזהותה התבררה, משרד הבטחון הוציא הודעה נוספת ובה פרטים על הממצאים הקשים: "מבדיקת אירוע הירי במעבר מצדות יהודה, לפני זמן קצר, עולה כי מדובר ככל הנראה בצעירה יהודיה שהגיעה למעבר מצידו הישראלי. החשודה הגיעה בהליכה מכיוון הישוב יתיר, התקרבה לכיוון המאבטחים, לבושה בגדים שחורים. בשלב מסויים, שלפה נשק, פתחה בריצה כשהיא צועקת "אללה אכבר" לעבר המאבטחים ונוטרלה."

מחבלת - יהודיה התחפשה למחבלת - זירת אירוע
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button