מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "כבר לפני שבוע הנחיתי לפגוע בראשי המחבלים שאחראים לירי"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא לפני זמן קצר דברים (שלישי), עם סיום ישיבת הקבינט, בהצהרות משותפות עם שר הביטחון גלנט, ראש השב"כ בר והרמטכ"ל רא"ל הלוי.

בפתח דבריו, אמר נתניהו: "אזרחי ישראל, היום לפנות בוקר ביצעה מדינת ישראל פעולה נחושה, תקיפה ומוצדקת. במבצע "מגן וחץ", צה"ל חיסל את בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה. רבי-המרצחים הללו אחראים למתקפת הרקטות לשטחנו בשבוע שעבר, ולהכוונת פעולות טרור רבות ביהודה ושומרון. נוסף על כך תקפנו תשתיות-טרור מרכזיות של הג'יהאד האיסלאמי בעזה – אני מדבר, בראש ובראשונה על השמדת מפעלי נשק, תחמושת ורקטות."

עוד אמר נתניהו: "כבר לפני שבוע, על רקע מתקפת הטילים של הג'יהאד האיסלאמי על יישובי העוטף, הנחיתי עם שר הביטחון את כוחותינו לפגוע בראשי המחבלים שאחראים לירי. אנחנו פעלנו בתקיפות ובקור רוח, תוך מידור קפדני, כדי לנצל את הרגע המתאים להצלחת המשימה. אני מבין היטב את הרצון לפגוע מיד במי שפוגע בנו. זה מובן, זה גם טבעי. אבל כבר נאמר: "בתחבולות תעשה לך מלחמה". וכך אנחנו פועלים, ותמיד נפעל, נגד מבקשי נפשנו. אבל אנו עושים זאת בתנאים שלנו – בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים. הסיכול של רבי-המרצחים התאפשר לאחר מאמץ מודיעיני מזהיר, שהובילו השב"כ ואמ"ן. בזכות שיתוף הפעולה בין הגופים השונים הגענו אליהם בו-זמנית, במקומות המסתור שלהם לפני שהם הצליחו להוציא לפועל פיגועים נוספים. אנו עושים מאמץ מרבי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. זהו בדיוק ההבדל בינינו לבין אויבינו: הם מבקשים לפגוע בכוונה תחילה בחפים מפשע, ואילו אנחנו עושים הכל כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

"בעוד שאנחנו מצרים על כל פגיעה באזרחים, הם צוהלים על כל פגיעה באזרחים, הם גם מחלקים סוכריות, חוגגים על הגגות, פגיעה בילדים קטנים ואנשים ונשים שאין להם שוק חלק למאמץ מלחמתי. העיקרון שמנחה אותנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנו פוגעים בו, ואנחנו עושים זאת בעוצמה יתרה. אף מחבל אינו חסין, גם אם הוא מסתתר בעומק קיני הטרור. מתחילת השנה סיכלנו למעלה ממאה מחבלים, שדם אזרחי ישראל על ידיהם – כולל הרוצחים של נשות משפחת די, ילדי משפחת פלאי, ילדי משפחת יניב, וגם נשות משפחת חטואל לפני 19 שנים. לוחמינו פעלו בגבורה ובסיכון עצמי, כדי לסגור חשבון עם אנשי הדמים הללו. אני מצדיע להם, עם ישראל כולו מצדיע להם. אנחנו בעיצומה של מערכה. בימים הקרובים כולנו נידרש לאורך רוח ויכולת עמידה. לפני שבוע, כשקיבלנו את ההחלטה ליזום את מבצע "מגן וחץ", הנחיתי יחד עם שר הביטחון את צה"ל וגם את מערכת הביטחון להיערך לכל תרחיש של הסלמה, וייתכן שביותר מזירה אחת." הוסיף.

לסיום, אמר: "הערב אני אומר לאויבינו: כל הסלמה מצדכם, תיענה בתגובה מוחצת מצדנו. ואני רוצה לומר דבר נוסף: כולנו עומדים במערכה הזאת יחד – כאחים. אני מעריך את החוסן שאזרחי ישראל מגלים, בייחוד אני מבקש לחזק את תושבי הדרום על יכולת העמידה ועל הגיבוי שאתם נותנים לממשלה, לצה"ל, לשב"כ ולכוחות הביטחון. המשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף – הן מצילות חיים. אני מבקש להודות לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לראש השב"כ, לראש המוסד, ולכל הלוחמים והלוחמות ביבשה, באוויר ובים, שעומדים על משמר המדינה. ברגע האמת – כולם מתייצבים. זאת הרוח האמיתית של העם שלנו, שיודע להתלכד מול כל אתגר – ועם הרוח הזאת, בעזרת ה', ננצח".

Back to top button