בידורמבזקים

הכותרת ההזויה של ערוץ 13 עוררה ביקורת קשה, "מיישרת קו עם גרועי אוייבנו"

הערב (שלישי) במהדורה המרכזית בערוץ 13 פורסמה כותרת על רקע התמונות מעזה לאחר חיסול המחבלים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ובה נכתב: "באישור רה"מ: נשים וילדים נהרגו בתקיפה הלילית".

הכותרת עוררה סערה גדולה מאוד ברשתות החברתיות ולגינויים רבים על הניסוח המציג לכאורה אישור ישראלי על "פשעי מלחמה" שביצעה ישראל הלילה בסיכול בכירי ארגון הטרור.

העיתונאי עמית סגל כתב: "אפשר להדביק דגל ישראל על המסך ואפשר לנסח כותרות בשירות ה-BDS, פשוט ביחד זה לא כל כך עובד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הגיבה למקרה ואמרה כי "במשרד ההסברה עובדים בשעות האחרונות קשה מאוד מתוך נסיון להטות את הנרטיב הפלסטיני שטס בתקשורת הבינלאומית לפיו "ישראל הרגה ילדים פלסטינים רק כי התחשק לה." ואז מגיעה כותרת בערוץ 13 שמיישרת קו עם גרועי אוייבנו. בלי להזכיר את העובדה שלמעלה ממאה רקטות שוגרו ביום אחד לשטח ישראל מתוך כוונה לפגוע בחפים מפשע, בלי לציין במילה את העובדה שמדובר בתגובה לטרור הפלסטיני, בלי לקשר בין הסבל שתושבי העוטף עוברים לבין החיסול הממוקד של הטרוריסטים – לערוץ 13 היה חשוב להפיץ לעולם "שבאישור נתניהו ילדים ונשים נהרגו בתקיפה לילית." לא יודעת מה עובר על הערוץ הזה אבל זה פשוט בלתי סביר שערוץ ישראלי יסייע במישרין לכוחות האוייב. בלתי סביר לחלוטין."

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב למקרה ואמר: "כשדיברתי על מגוון דעות, לא התכוונתי לפתיחת סניף של ה-BDS בתוך ערוץ תקשורת ישראלי. בקרוב, מי שחושב שהציבור בישראל מעוניין בסניף של ה- BDS, עומד להתבדות. אפתח את השוק למגוון ולתחרות, הציבור לא יהיה שבוי בידי הערוצים הקיימים, הם יהיו שבויים שלו, והתוכן בהתאם."

בחדשות 13 התנצלו ומסרו בתגובה: "הכותרת שהופיעה במסגרת המהדורה המרכזית נוסחה בצורה לא ראויה ובאופן לא נכון ומטעה. אנו מתנצלים על כך בפני צופינו."

עמית סגל כתבה בתגובה להתנצלות: "ערוץ 13 מתנצל על הניסוח הזה, אבל בינתיים הכותרת שלו רצה באתרים פלסטיניים כאישור ציוני לביצוע פשעי מלחמה".

צילום מסך מתוך טוויטר

Back to top button