מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בטרומית: אדם לא יוכל לקבל ירושה במקרה שגרם במכוון למותו של המוריש

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הירושה, תיקון – פסלות לרשת ומניעת עסקאות בזכות יורש שהמית את המוריש, התשפ"ג – 2023 של חברת הכנסת דבי ביטון, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ שמחה רוטמן. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת החוקה

מוצע לקבוע פסלות לרשת ביחס לאדם שהתאבד אחרי שגרם במתכוון למותו של המוריש או ביחס למי שנמצא כלא כשיר לעמוד לדין משום שלקה בנפשו. עוד מוצע לקבוע שיורש שהוגש נגדו כתב אישום על שגרם במתכוון למותו של המוריש, לא יוכל לפעול לשינוי מצב הזכויות בנכסים ולא יוכל להשתמש בחלקו בירושה עד לסיום ההליך הפלילי.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה במספרם של מקרי רצח בהם אדם רוצח את בן זוגו. חלק ממקרי רצח אלה מסתיימים בהתאבדות של הרוצח או בקביעה שהנאשם לא יכול לעמוד לדין בשל מחלה נפשית. חוק הירושה קובע כי מי שהורשע על שגרם במתכוון למותו של המוריש פסול מלרשת אותו. אולם, במקרים שבהם נקבע כי האדם אינו כשיר לעמוד לדין או במקרים בהם הרוצח מתאבד – לא תהיה הרשעה והסעיף לא יחול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "ישנם מקרים בהם אדם כאמור מבצע עסקאות בחלקו בעיזבון ולא משלם את חובותיו ביחס לחלק שלו בנכסים המשותפים באופן שפוגע בזכויות בנכסים המשותפים. מצבים אלו הם פסולים ויש לצמצם אותם."

אילוסטרציה. Image by Thomas Breher from Pixabay

Back to top button