בריאותמבזקים

מהפכה בתחום בריאות האישה: נפתחה מרפאה ייעודית לטיפול בנשים בגיל המעבר

שירות ייחודי חדש ניתן לנשות כללית באזור הצפון, במרפאת גיל המעבר, על ידי ד”ר מרב פרייברג, מומחית ברפואת נשים וגינקולוגיה. בין עיסוקיה, ד"ר פרייברג מרצה בלימודי המשך במנופאוזה באוניברסיטת תל אביב, וחברה בוועד לגיל המעבר ובוועדת היגוי של הארגון הבינלאומי של המנופאוזה (PMS). ד"ר פרייברג בת 56, אם ל-3, ומתגוררת בעתלית.

גיל המעבר מהווה תקופה חשובה בחיי האישה, אותה היא פוגשת במחצית חייה הבוגרים, לרוב בגילאי 45-55. מדובר בתהליך הדרגתי בו אישה עוברת מחיי פוריות אל החיים שאחרי היכולת להרות, ואין בדיקה אחת או סימן ספציפי המצביע על תחילת התהליך.

“אנו בתקופה בה המודעות הן של הנשים והן של העולם הטיפולי, סוף סוף הופנתה לתקופת גיל המעבר והמנופאוזה. חצי מהמטופלות המגיעות למרפאות קהילה, בכל תחום הינן נשים בגיל זה, ובזכות העלייה בתוחלת החיים, שליש מחיינו אנו חיות כנשים מנופאוזליות”, מספרת ד”ר פרייברג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על ידי העלאת מודעות, והקניית ידע לאבחון ולטיפול בתופעות גיל המעבר, ניתן להתכונן לקראתו ולהמשיך בשגרת החיים ללא הפרעה, תוך מניעת התופעות הנפוצות כגון גלי חום, הזעות לילה, ובעיות שינה בעזרת מספר אמצעים פשוטים, כמו: אוורור נכון של הבית, התעמלות ושמירה על כושר גופני, אכילת ארוחות קטנות של מזונות קלים יחסית, הקפדה על מספר קבוע של שעות שינה, הימנעות מעישון ועוד. בנוסף, קיימים כיום מגוון דרכים להתמודדות ולהקלה על תסמיני גיל המעבר באמצעות טיפולים הורמונליים או תרופות ממקור צמחי.

המרפאה, הממוקמת בחיפה, תעניק שירות למטופלות שיופנו על ידי הרופאים המטפלים ותהווה כתובת לרופאי ורופאות נשים לייעוץ והדרכה במקרים מורכבים. "אני מאמינה כי טיפול נכון באישה בגיל המעבר ישפיע על בריאותה העתידית, ולכן זה זמן קריטי למפגש בו ניתן להתערב ולייעץ נכונה”, מסכמת ד”ר פרייברג. זוהי פריצת דרך ובשורה משמעותית, שכן מדובר בשירות ייחודי לאוכלוסיית הנשים שזקוקות לו.

אישה - נערה - תקיפה - עבירות מין - מעשה מגונה
אילוסטרציה. צילום: stocksnap

Back to top button