מבזקיםצבא וביטחון

נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה – ננצח יחד" | מבצע 'מגן וחץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (רביעי) הצהרה משותפת לתקשורת עם שר הבטחון, יואב גלנט, ברקע מבצע "מגן וחץ".

מדברי נתניהו: "אזרחי ישראל, אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. אני רוצה לחזור ולומר: כל מי שפוגע בנו, כל מי ששולח טרור נגדנו – דמו בראשו. העיקרון הזה, של כל מי שפוגע בנו ומנסה לפגוע בנו – דמו בראשו, קיבל היום חיזוק משמעותי במבצע "מגן וחץ". הפיתוח של יכולות מודיעניות חדשות, והפיתוח המקביל של יכולות מבצעיות חדשות, בשילוב היוזמה שלנו, מייצרים משוואה חדשה. "

עוד אמר נתניהו: "אנחנו אומרים למחבלים ושולחיהם: אנחנו רואים אתכם בכל מקום, אתם לא יכולים להתחבא, ואנחנו בוחרים את המקום ואת הזמן לפגוע בכם. אנחנו ולא אתם. לא רק בתגובה גם ברגיעה – הבחירה שלנו. עד כה הנחתנו על הג'יהאד האיסלאמי בעזה את המכה הקשה בתולדותיו. בתוך שניות ממש, שתי שניות, באמצע הלילה, חיסלנו במקביל, בשלושה מוקדים נפרדים במקביל, את בכירי ארגון הטרור. פגענו במערך הנ"ט שלו, במחסני התחמושת שלו ובמפעלי ייצור הרקטות שלו. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בתגובה לפעולות שלנו – הג'יהאד האיסלאמי שיגר רקטות לעבר ישראל. כרבע מהרקטות, אולי קרוב לשליש, נפלו בשטחם. את הרוב המוחלט של הרקטות יירטנו באמצעות מערכות ההגנה שלנו. אני רוצה גם לשבח כאן את משרד הביטחון ואת מערכת הביטחון שהביאה גם מערכות חדשות שנכנסו היום לפעולה בהצלחה. לשמחתנו, עד לרגע זה, אף אזרח ישראלי לא נפגע. אני מבקש מכל אזרחי ישראל להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. אתם עושים את זה היטב, וזה באמת מציל חיים." הוסיף.

לסיום, אמר: "בסך הכל בחודשים האחרונים סיכלנו למעלה מ-120 מחבלים. אני מבקש להודות לצה"ל, לשב"כ ולמערכת הביטחון שעובדים יחד סביב השעון גם בהגנה וגם ובהתקפה. אני מבקש להודות לאזרחי ישראל על הגיבוי והאמון המלא שהם נותנים לפעילות שלנו. אני מבקש להודות לתושבי הדרום, שעם ראשי היישובים שלהם שוחחתי היום. המערכה טרם הסתיימה. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם. אנחנו נכנסנו לזה יחד, אנחנו עומדים בזה יחד ואנחנו ננצח יחד".

שר הביטחון, יואב גלנט, שוחח הערב לאחר ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה, עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. בשיחתם, השר גלנט פירט על פעולות צה״ל נגד ארגון הג׳יהאד האסלאמי ברצועת עזה. שר הביטחון הדגיש בפני המזכיר אוסטין את הצורך המהותי שהיה בחיסול הנהגת הג׳יהאד ברצועת עזה, שהייתה אחראית על שיגור רקטות לעבר מדינת ישראל ועל אכוונת פיגועים משטחי יהודה ושומרון נגד אזרחים ישראלים.

השר גלנט אמר לעמיתו האמריקני כי ישראל נחושה להגן על עצמה ולמנוע בכל מחיר פגיעה באזרחיה. כמו כן, הדגיש את המעורבות האיראנית לתמיכה ולמימון פעולות הטרור של הג׳יהאד האסלאמי. שר הביטחון גלנט הודה למזכיר ההגנה אוסטין על עמידתה האיתנה של ארצות הברית לצד ישראל במאבק נגד הטרור, ועל תמיכתו האישית בפעולות מערכת הביטחון.

בנימין נתניהו
צילום: חיים צח, לע"מ
בנימין נתניהו - יואב גלנט
צילום: חיים צח, לע"מ
בנימין נתניהו - יואב גלנט
צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button