מבזקיםפוליטי / מדיני

הושגה הסכמה לחקיקה: "בשורה עצומה לערי הפריפריה"

הושגה הסכמה לעניין חוק קרן הארנונה. הערב (חמישי) התקיימה הקראה והצגה של הנוסח החדש, כאשר בהעדר רוב קואליציוני לא התקיימה הצבעה.

מטרת החוק היא לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מן הארנונה שנגבית מעסקים – לטובת תמרוץ בנייה בערי הפריפריה. אולם, העניין גרר בשבוע שעבר התנגדות מן הרשויות המקומיות שמעוניינות להשקיע את כספי הארנונה בפיתוח של עצמן. כעת נראה שהושגה הסכמה בין האוצר למרכז השלטון המקומי.

בפתח הדיון בנושא הציג חבר הכנסת אופיר כץ: "החוק מהווה בשורה עצומה לערי הפריפריה, שהסכומים שיכנסו אליהן יעזרו להם, ישדרו את השירותים הציבורים בתוך העיריות, השקענו שעות רבות להתכנס, מלכתחילה לא רצינו להגיע למצב שמי מהצדדים לא מסכים, והשכלנו להגיע לתוצאה שכולם מברכים עליה. […] הגדלנו את שיעור הסכומים שיקבלו הערים החלשות יותר, וגם התשלום עבור הארנונה העסקית שהתחיל בסכום גבוה, ואמרנו מתחילת הדרך שלא נוכל לקבל, הקטנו משמעותית. היו גם מחלוקות של הקמת מנגנון הקרן, הגענו להסכמות בין הצדדים. אני רוצה להודות לך היו"ר ח"כ גפני, לח"כ רביבו שלקח חלק משמעותי במגעים ולכולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני אמר: "אני רוצה להודות שהנושא הזה הגיע הגיע לפתרון, לכל הנוגעים, לח"כ כץ, לח"כ רביבו שפעל רבות".

מירה סלומון, ממרכז השלטון המקומי, מסרה: "ישבנו במשך תקופה ממושכת על המודל, ניסינו לטייב אותו, אנחנו מקווים לטוב, בחשש ודאגה, הגענו להסכמות".

אופיר כץ
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
קרן ארנונה - נוסח עדכני 11.5.23

 

Back to top button