מבזקיםצבא וביטחון

הסתיימה הערכת מצב ביטחונית בקריה, "ישראל נחושה להגן על אזרחיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לפני זמן קצר (חמישי) בעקבות ההתפתחויות בשעות האחרונות, הערכת מצב ביטחונית טלפונית, מהקרייה בתל אביב.

בשיחה השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ר' הסגל צחי ברוורמן, ר' המל"ל צחי הנגבי, ר' השב"כ רונן בר, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, ר' אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, ר' אמ"ן אלוף אהרון חליוה ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן.

הערכת מצב - ראש הממשלה - בנימין נתניהו - שר הביטחון
צילום: קובי גדעון, לע"מ

כל הנוכחים בשיחה תמימי דעים לגבי הישגי המבצע עד כה. עם זאת, בעקבות הירי האחרון לעבר ישראל, הדרג המדיני והצבאי נחושים להמשיך ולשמור על אזרחי המדינה. אם הירי מרצועת עזה ימשך ישראל תמשיך בתקיפות בעזה, בסיכולים ממוקדים וגביית מחיר כבד מארגון הג'יהאד האסלאמי שספג עד כה מהלומות כבדות. במקביל, ארגון הטרור יצר קשר עם המתווכים בקטאר ובמצרים על מנת להניע מהלך של הפסקת אש, ייתכן כי אם יקבל את הדרישות של ישראל וינצור את האש, סביר להניח שישראל תיענה לכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מלשכת רה״מ נמסר בתום הערכת המצב הביטחונית: "ראש הממשלה ושר הביטחון שיבחו את צה״ל והשב״כ על ההישגים במהלך מבצע ״מגן וחץ״ והנחו להמשיך ולגבות מחיר כבד מהג'יהאד האיסלאמי על תוקפנותו נגד אזרחי ישראל. המערכה תימשך ככל שיידרש."

צילום: עומר מירון, לע"מ

Back to top button