חדשות הארץמבזקים

ארונו של אביאל חדאד ז"ל שנרצח בתוניסיה יועבר היום לקבורה בישראל

ארונותיהם של אביאל ובנימין חדאד ז"ל שנרצחו בתקרית הירי באי ג'רבה בתוניס הועברו אתמול (חמישי) לצרפת. ארונו של אביאל חדאד ז"ל יועבר היום לקבורה בישראל.

שר החוץ אלי כהן אמר: "הלב דואב על לכתם בטרם עת של אביאל ובנימין חדד ז"ל שנרצחו בתקרית הירי הקטלנית בתוניס. אני יודע שאין ניחומים והכאב גדול. אביאל חוזר הביתה ואין מילים לנחם המשפחה. מי ייתן ולא נדע צער עוד."

עוד הוסיף שר החוץ: "בשיחתי עם הרב הראשי של תוניס, הרב חיים ביטן, הבטחתי לו כי משרד החוץ ואני נמשיך לעמוד לצד הקהילה ונספק כל סיוע שיידרש מאיתנו ונעמוד לצד המשפחה והקהילה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נתב"ג - חובש מגן דוד אדום
ארכיון. צילום: דוברות מד"א

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן אמרה כי "יש ליישם לזכרם של היהודים שנרצחו בתוניסיה את מיזם הזיכרון ליהדות התפוצות ולהנציח אותם בישראל . חברי הקהילה היהודית בתפוצות קיפחו את חייהם רק מעצם השתייכותם לעמנו. אחיהם ואחיותיהם ברחבי העולם נושאים עיניהם אלינו, יושבי מדינתו של העם היהודי, שניישם במהרה את המהלך להנצחתם. רק דרך אחדותנו כעם והערבות ההדדית בינינו נוכל להבטיח את ביטחונם ושגשוגם של אחינו ואחיותינו היהודים באשר הם".

כזכור, השבוע אישרה ממשלת ישראל את מיזם הזיכרון להנצחת יהדות התפוצות.

משרד החוץ, בשיתוף עם הקהילה היהודית בתוניס, פעלו ביממות האחרונות על מנת לקדם את העברתו לישראל את ארונו של אביאל חדאד ז"ל שנרצח בתקרית הירי באי ג'רבה בתוניס לפני יומיים יחד עם בן דודו בנימין חדאד ז"ל.

היום צפוי ארונו של אביאל ז"ל לנחות בארץ וההלוויה תתקיים, טרם כניסת השבת, בנתיבות.

משרד החוץ עומד בקשר עם משפחתו של אביאל בישראל ומסייע לה בשעתה הקשה.

Back to top button