מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד: כך חוסל בכיר ארגון הטרור – ירי מדויק לדירה בקומה 6 בבניין בן 7 קומות

במבצע משותף עם שב"כ, צה"ל תקף לפני זמן קצר (שישי) וסיכל בדירת מסתור, בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, איאד אלחסני, מפקד תיק המבצעים של הארגון בכלל הרצועה.

אלחסני, הוביל את תיק המבצעים בארגון וכחלק מכך היווה דמות משמעותית בניהול הלחימה ובקבלת ההחלטות של הארגון. יחד איתו סוכל פעיל גא"פ נוסף.

בימים האחרונים ובנוסף על תפקידו, החליף אלחסני את חליל בהיתיני, שסוכל ביום הראשון למבצע "מגן וחץ", בתפקידו כמנהל הלחימה במרחב ברצועה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלחסני היה אחראי על יצירת קשר ישיר עם בכירי ארגון הגא"פ, וניהל קשר רציף עם כלל המערכים ברצועה. אלחסני הוא דמות מפתח בארגון, שהיה מעורב בכלל ההחלטות הנוגעות לירי הרקטי ומטחי הרקטות שביצע הארגון לעבר מדינת ישראל. מתוקף תפקידו היה אחראי גם על המטחים לעבר מדינת ישראל בימים האחרונים.

אלחסני היה שותף מרכזי בתכנון מתווים התקפיים במטרה לפגוע בתושבי מדינת ישראל והיווה דמות משמעותית במוכנות הארגון ללחימה.

בצה"ל מסכמים עד כה את הנתונים של מבצע "מגן וחץ". על פי הנתונים מתחילת המבצע ועד להיום בשעה 16:00, הותקפו 254 מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זוהו 973 שיגורים, מתוכם 761 שיגורים חצו לשטח ישראל, זוהו 181 שיגורים כושלים (כ-1 מתוך 5 שיגורים נפלו בשטח הרצועה) וכיפת ברזל יירטה 296 שיגורים.

בתוך כך, לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי איאד אלחסני, שישי במספר שחוסל מהצמרת של הארגון מאז החל מבצע "מגן וחץ", בארגון הגא"פ מאיימים לבצע ירי מאסיבי לעבר יישובי המדינה. בסרטון תעמולה שפרסם הערב הארגון נראים מחבלים מכינים רקטות ארוכות טווח לירי כבסוף הסרטון נכתב בעברית: "מערכת "קלע דוד" אינה מועילה לכם".

Back to top button