כלכלהמבזקים

חברת דירוג האשראי S&P החליטה שלא להוריד את דירוג האשראי של ישראל

חברת דירוג האשראי S&P החליטה שלא להוריד את דירוג האשראי של ישראל, למרות אזהרותיה. עם זאת, הם חתכו את תחזית הצמיחה.

על פי הנקודות העיקריות בדו"ח ב-S&P צופים צניחה אדירה בצמיחה. "הימשכות אי הוודאות הפוליטית והכלכלית בנוגע לרפורמה המשפטית, במקביל להידוק המדיניות המוניטרית ולצמיחה חלשה של שותפות סחר מרכזיות יחריפו את המצב הכלכלי ולפיכך, הם צופים כי הצמיחה הכלכלית תאט ל-1.5% ב-2023 לעומת 6.5% ב-2022." בהינתן גידול טבעי, המשמעות של צמיחה 1.5% היא מיתון.

עוד עולה מהדו"ח כי יתכן שהחקיקה תעשה בהסכמה רחבה ושהיא לא תעבור במתכונתה המקורית. כל תרחיש אחר עלול לגרור שינוי בדירוג או בתחזית הצמיחה. "אנו עלולים להוריד את הדירוג במידה וסיכונים פוליטיים אזוריים או מקומיים יסלימו בחדות, וישפיעו לרעה על המדדים הכלכליים, הפיסקאליים ומאזן התשלומים של ישראל." נכתב בדו"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, הדוח מתבסס על ההנחה שהתמ"ג יעלה לממוצע שנתי של 3.5% החל משנת 2024, בתמיכת ביצועים חזקים של מגזר ההייטק הישראלי המגוון. שמהווים יותר ממחצית מסך היצוא.

מובילי מחאת ההייטקיסטים אומרים כי "בתקופת מיתון עולמי המנצחים הם הטכנולוגיה, ההעזה והחדשנות, אבל בזמן שבמדינות אחרות ההייטק מתאושש מהמשבר הגלובלי, בישראל הוא צולל בעקבות מהלכי הממשלה. חייבים לעצור את הפגיעה בכלכלה הישראלית ולהסיר במידי את אי הוודאות , ע"י גניזה מידית של החקיקה האנטי דמוקרטית."

Back to top button