מבזקיםצבא וביטחון

סיום למבצע או סבב מחודש? ראש המל"ל הודה לנשיא מצרים והוסיף: "שקט ייענה בשקט"

מבצע "מגן וחץ" ככל הנראה הגיע לסיומו לפני זמן קצר (מוצ"ש) עם סבב הלחימה האחרון, לאחר הכניסה הרשמית של הפסקת האש המתווכת ב-22:00.

למרות שהפסקת האש נכנסה ב-22:00 כפי שהוסכם על ידי הגורמים המתווכים, הג'יהאד האסלאמי שיגר מטח רקטות לעבר ישראל ב-22:11. ישראל הגיבה לירי ותקפה ב-22:23. לפני מספר דקות, ב-23:11, נשמעה התראת צבע אדום ביישובי העוטף. בצה"ל הודיעו כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, השיגור הנוסף נפל בשטח פתוח. עוד לא ברור האם ישראל תגיב בתקיפה נוספת בעזה וסבב הלחימה יתחדש.

בינתיים, חמ"ל הפלגים המשותף בעזה, בראשו עומדת חמאס, פרסם "כרוז ניצחון" בו הודיע כי מבצע "נקמת החופשיים" הסתיים וכי האויב הופתע מחוכמת ניהול המערכה של החמ"ל. על פי הכרוז ההתנגדות פעלה באופן מאוחד מתחילת המבצע ועד סופו "והכשילה את תוכניות האויב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשכת ראש הממשלה מצדה פרסמה לפני זמן קצר כי ראש המל"ל צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש.

ראש המל"ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה "שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאויים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

חברי הכנסת צחי הנגבי ובנימין נתניהו במליאה, 30.5.2022.
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button