מבזקיםצבא וביטחון

"מרחב הלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה נשאר יציב לאורך המבצע כולו"

במשרד החוץ מסכמים הבוקר (ראשון) בסיפוק את הזווית המדינית והדיפלומטית במבצע ״מגן וחץ״. במהלך המבצע התגובות שהגיעו בצינורות הדיפלומטים כמו גם אלו הפומביות נתנו גיבוי רחב לזכותה של ישראל להגן על אזרחיה. במשרד מציינים ששר החוץ אלי כהן עמד בקשר ישיר עם רבים מעמיתיו ועדכן אותם בהתפתחויות. הקשר הישיר הוכיח עצמו בהצהרות מדינות רבות. בניתוח התגובות הבינ״ל עולה כי מרחב הלגיטימציה של ישראל לא רק שלא נפגע ונשמר לאורך כל המבצע, אלא אף התחזק.

שר החוץ, אלי כהן, אמר: ״התמיכה הרחבה לה זכתה ישראל מהקהילה הבינ״ל, כמו גם בלימת ההחלטה באו״ם, היא תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת ומקצועית של אנשי משרד החוץ בארץ ובעולם. הקהילה הבינ״ל מבינה ומגבה את ישראל בפעילותה נגד ארגון הטרור הג’יהאד האיסלמי, שלוחה של משטר הטרור האיראני."

"מרחב הלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה נשאר יציב לאורך המבצע כולו ואף התחזק. בשיחותי עם שרי חוץ בעולם, ועם השגרירים הזרים המשרתים בישראל, שמעתי כי הם תומכים בזכותה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה. אני מברך את צה״ל, השב״כ ומערכת הביטחון על הפעולות שנקטו לפגוע במחבלים מהג׳יהאד האסאלמי ולהגן על תושבי ישראל״. הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אלי כהן
ארכיון. צילום: סיוון שחור, לע״מ

Back to top button